Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag tycker om xc-cyklarnas aggressiva sittställning, dessutom tycker jag att det är roligt att klättra! Ingen stigcykel med fullgung för min del!Lås båda dämparna och pumpa upp däcken hårt så blir det nästan en XC. Man vill ju ändå köra utför, det är ju det som är det roliga.
Fuel ex 8. Bättre xc hittar du ejDu hade väll inge XC?
Fuel ex 9Fuel ex 8. Bättre xc hittar du ej
Eller motsvarande fast en Top Fuel!Fuel ex 9
Änggården...?Förmiddagstur på 1’a semesterdagen
Yes!Änggården...?
Har inte testat quadlock, men OM du i framtiden köper en Garmin så köp inte 520, köp 530. 530 har mycket snabbare processor.Någon som testat quad lock till iPhone på MTB?
Är eg sugen på en Garmin 520 men känner att för de pengarna finns det andra komponenter/utrustning jag behöver prioritera. Kör mycket efter trailforks och det blir emellanåt ett j*vla plockande upp o ner med telefonen i fickan.
Vet dock inte om jag vågar ha telefonen på styret? Å andra sidan är den kanske lika oskyddad i benfickan...
Sitter den kvar i Quad lock? Andra hållare?
Ok, tack. Hur upplever du Garmin? Lättavläst under färd?Har inte testat quadlock, men OM du i framtiden köper en Garmin så köp inte 520, köp 530. 530 har mycket snabbare processor.
GPSen är inte felfri, jag tycker den zoomar ut för ofta, tydligen ett mjukvarufel som även många andra stör sig på. Utöver det är GPSen mer exakt än telefonen men ibland ligger spåret några meter fel i Trailforks och GPSen tycker att man cyklar bredvid spåret.Ok, tack. Hur upplever du Garmin? Lättavläst under färd?
Jag upplever att trailforks i iPhone appen är lite slarvig med exakt position. I ett virrvarv av stigar är det lätt hänt att hamna på fel stig iaf för att appen visar 20 meter fel...
GPSen är inte felfri, jag tycker den zoomar ut för ofta, tydligen ett mjukvarufel som även många andra stör sig på. Utöver det är GPSen mer exakt än telefonen men ibland ligger spåret några meter fel i Trailforks och GPSen tycker att man cyklar bredvid spåret.
Allt som allt tycker jag det räcker med telefonen men att GPSen är bättre. Kul att smidigt kunna se restid, lokal tid, antal höjdmeter, temperatur osv direkt i GPSen. Och jag har en IPhone 7+, den är ju rätt stor, hade nog blivit knas med den på styret. En annan fördel med GPSen är att min telefon käkade både batteri och datatrafik när jag körde Trailforks längre stunder. GPSens batteri varar riktigt länge, skönt att slippa tänka på att ladda hela tiden.
Gott, då snurrade vi runt varandra!
När blir premiärtur med ny gaffel? Skulle vara roligt att höra hur du upplever skillnaden när du väl ställt in den nya som du vill ha den.
Min helt egna mekaniker skickade foton från operationsbordet idag.
Kul! Vi får ta fram en KS MTB tröja eller nåt så vi känner igen varandraGott, då snurrade vi runt varandra!
Garmin 530 MTB bundle (massa fästen + hastighetsmätare) kostade mig 4000kr. Går säkert hitta liiite billigare.Ja en 7+ blir nog väl stort på styret. Såg en lirare som cyklade över Älvsborgsbron med en iPad som visade film monterad på styret och "over ear" hörlurar på, bra fokus.
Batteritid kan helt klart bli en issue om skärmen är på hela tiden. Man kanske skall satsa på en Garmin direkt, ett Quad lock är ju inte direkt gratis heller (ca 700 pix)...
Alla dessa val...
Nästa vecka om inget knasar. Utlåtande kommerNär blir premiärtur med ny gaffel? Skulle vara roligt att höra hur du upplever skillnaden när du väl ställt in den nya som du vill ha den.
Jag kan sträcka mig till långärmad Kobra Kai-tröja till att ha utanpå ryggskyddet.Kul! Vi får ta fram en KS MTB tröja eller nåt så vi känner igen varandra
Det funkar ju
Typ, har lagt in en del olika grejer. Jag skickar ett PM med länk.Det funkar ju
Köper man dessa genom dig?
Bestämde mig för en Quad lock men insåg att min stryrstam är alldeles för kort för ett fäste . Vill inte ha den ute på styret. Får fundera vidareGarmin 530 MTB bundle (massa fästen + hastighetsmätare) kostade mig 4000kr. Går säkert hitta liiite billigare.
Nästa vecka om inget knasar. Utlåtande kommer
Billigt alt som kanske kan vara värt att testa?Bestämde mig för en Quad lock men insåg att min stryrstam är alldeles för kort för ett fäste . Vill inte ha den ute på styret. Får fundera vidare
Ouch, läskigt att svimma särskilt om man är ensam i spåret..Vurpade idag. Klarade mig ganska ok, men lyckades med konststycket att svimma rakt över bakhjulet.
Ingen fara med mig, en jävla massa skrapsår, men bakhjulet är skevt som satan.
Finns det några tips på prisvärda bakhjul till Scale 960 2018?
Ouch, läskigt att svimma särskilt om man är ensam i spåret..
Har jag inte hittat en XC-hojj innan cykelvasan så kommer jag att köra på min fatbike! Några fler än mig och @Ebbot som ska genomföra CV i år?
Billigt alt som kanske kan vara värt att testa?
https://www.xxl.se/bits-cell-phone-mount-hallare-for-smartphone-till-cykel-black/p/1159857_1_style