• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

MTB-tråden

Fan på tal och klocka. @yonsson jag har förstått att man ska matcha pedaler med sadel osv.
Jag köpte ju en klocka för att ha när jag cyklar.
IMG_20200718_164945-01.jpeg

Måste nästan köpa en grön trek nu :D
BA3BFF58-27DC-410C-8EF5-2384119E24FC.jpeg

Jag kör oftast också med min Casioak, fast min färg är fulare.

9171C420-A6F0-4194-B38C-1B7CE639F107.jpeg

Lånar min sons vita ibland, den matchar bättre. :D

3F30B064-62C4-4D6A-94DD-26EA633209D6.jpeg

Och ibland kör jag med min Mudmaster.

Senast ändrad:
Blöja är obligatoriskt. Samma med skor som greppar om man kör plattisar. Men funkar det utan blöja för dig så grattis, större vinst finns inte :D Då är cykelvasan inget problem ;)
Jag kan inte köra utan blöja. Gjort det en gång och fick två svullna kycklingfiléer vid rumpan.

Blöja är obligatoriskt. Samma med skor som greppar om man kör plattisar. Men funkar det utan blöja för dig så grattis, större vinst finns inte :D Då är cykelvasan inget problem ;)
Nej det funkar hur bra som helst!
Tror iofs att jag har en ovanligt skön sadel på min hardtail. Har provat andra cyklar som jag knappt klarade 10 minuter på utan att få ont..

Blev ingen trek remedy 7 heller. 2,5 dag efter att jag skickat PM till snubben med lite frågor och om man kan komma och kika på den svarar han att den är såld nu.

Trots att jag noterat att han varit inne mellan 4-5ggr sedan jag skrev mitt första PM.

Jakten fortsätter

Blev en tur idag oxå..2.3 mil i tufft väder. Ösregn o åska. Lyckades även lägga ner cykeln på en stig intill ett gäng svampplockare som såg lite chockade ut :)
Gick bra dock...lårkaka på låret börjar framträda nu ...
326CCCFE-24EF-41BF-9D14-335332716651.jpeg

Senast ändrad:
Blev en tur idag oxå..2.3 mil i tufft väder. Ösregn o åska. Lyckades även lägga ner cykeln på en stig intill ett gäng svampplockare som såg lite chockade ut :)
Gick bra dock...lårkaka på låret börjar framträda nu ...
326CCCFE-24EF-41BF-9D14-335332716651.jpeg
... om man inte kraschar då och då, så utvecklas man inte... stod själv på näsan - eller i varje fall så tog skenbenet upp mot knät en rejäl smäll - igår. Svullnaden håller på att gå ner nu, men skrapet blir kvar lite längre.

... om man inte kraschar då och då, så utvecklas man inte... stod själv på näsan - eller i varje fall så tog skenbenet upp mot knät en rejäl smäll - igår. Svullnaden håller på att gå ner nu, men skrapet blir kvar lite längre.
Yes..håller med. Utveckling helt klart. Man ska dock ha lite respekt för sin förmåga. Teknik o styrka behöver jag få upp. Mkt andra muskelgrupper som används vid MTB än jag är van vid från tex löpning. Men det kommer :)

Har mest respekt för träden, de flyttar inte på sig. 4 månader sedan jag drog i, min armbåge och axel fungerar fortfarande inte 100%
Ouch. Visst är det så med träd o andra hinder. Hittills har jag testat mkt stigar som jag ej har koll på. Blir bättre när man vet lite hur det ser ut samt att man hittar hem igen

Mycket prat om specar och komponenter på cykeln. Ett tips är att kolla upp hur dem hanterar ev reklamationer och inte bara specen.
Valde själv cykel baserat en del på det och inte den jag tänkt då dem var riktigt dåliga på det!
Sitter nöjd med den vetskapen.

Mycket prat om specar och komponenter på cykeln. Ett tips är att kolla upp hur dem hanterar ev reklamationer och inte bara specen.
Valde själv cykel baserat en del på det och inte den jag tänkt då dem var riktigt dåliga på det!
Sitter nöjd med den vetskapen.
Kikade lite på trustpilot angående bike-discount som säljer radon cragger. Katastrof verkar summera deras hanterande under Corona nu iaf :p

Å andra sidan, om jag köper en cykel på nätet lär jag knappast skicka tillbaka den om någon liten pryl strular, då fixar jag gärna grejerna själv eller lämnar till lokal cykelverkstad.

Kikade lite på trustpilot angående bike-discount som säljer radon cragger. Katastrof verkar summera deras hanterande under Corona nu iaf :p

Å andra sidan, om jag köper en cykel på nätet lär jag knappast skicka tillbaka den om någon liten pryl strular, då fixar jag gärna grejerna själv eller lämnar till lokal cykelverkstad.
Japp, liten pryl ordnar man själv men skönt att veta att tillverkaren har ”fri än fälla” som policy om det tex sker rambrott. Inte så kul att sitta med nyinköpt cykel med knäckt ram pga dålig policy från tillverkaren och allt strul det innebär.

Japp, liten pryl ordnar man själv men skönt att veta att tillverkaren har ”fri än fälla” som policy om det tex sker rambrott. Inte så kul att sitta med nyinköpt cykel med knäckt ram pga dålig policy från tillverkaren och allt strul det innebär.
Sant.

Dock kollar jag även beggat och då har jag noll garantier.

Enligt deras hemsida finns den åter i lager i oktober. Så får väl se om jag hunnit hitta någonting annat tills dess. Annars lutar det hårt åt en beställning på en radon cragger 7.0

Tillbaka
Topp