• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

MTB-tråden

Chrisse

Patek
2-Faktor
Romantik på hög nivå när @yonsson var med efter solnedgång

9373CEA7-8AA5-4229-864B-406E28868A89.jpeg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jäklar va stökigt de såg ut i början med all sten!

Fick inga bilder idag men för att äntligen få tid att komma ut tog jag med hojen till jobbet så jag och kollegan kunde dra ut på lunchen. Vi hann med ganska precis en mil på 45min och för min del som inte får till någon träning alls var jag heeeelt slut efteråt. Men jäkla kul var det och vill ut snart igen.

3 saker jag tar med mig ifrån cykelturen.
*Jag vill ha tjockare grepp.
*800mm styre är helvete för brett för mig, märkte att jag lyfter axlarna och fick ont tillslut. Försökte slappna av mer men ja, tror jag kan gå ner till 760mm utan nackdelar.
* jag behöver köpa cykelbyxor :D

Bonusbild ifrån när jag och dottern härjade runt i helgen.
IMG_20200918_180411.jpg
Testa såga styret till 780mm. Bästa greppen är DMR Deathgrips, tjock versionen. Jag har 5 par. :)
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor

Chrisse

Patek
2-Faktor

Chrisse

Patek
2-Faktor
Hyfsat säker på att jag bara har 1600 på styret. Får kolla hemma.

https://www.xxl.se/magicshine-mj-902es-3000-lumen-usb-laddbar-framlampa-svart/p/1176770_1_style
Lite sugen på att köpa en sån här och köra dubbla lampor på styret. De är ju ganska små och smidiga.

Ska dock sansa mig lite. Det blev väl bara 2st lamprundor förra året.

Blir fler rundor i år, sjukt trevligt.


BTW, kollade vår historik, fick detta av dig förra vintern :)

Screenshot 2020-09-23 at 08.49.30.png
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Kom inte upp för den här idag heller trots att jag gav det tre försök:
DSC_0136.JPG

Det är högre och mycket brantare än vad det ser ut på bilden och den ligger långt bort så man är helt slut när man väl kommer dit. Dessutom så är det uppförsbacke och rötter precis innan så man har liksom ingen fart med sig när man kommer fram till början av branten. :bored:
Får nöta vidare och ta den en annan gång! :smug:

Du behöver en;
336C5D02-C6E8-4D3D-BB4A-690D3975420A.jpeg

E944D476-482D-49B2-A2C3-C791BC08B258.jpeg
 

Gummo

Joker
2-Faktor

Daniel1978

Panerai
2-Faktor
Men du är ju ung om ditt nick stämmer :) (ett helt år yngre än mig)

Blir ju en vanesak, kanske hade funkat med "bara" 3200 om man inte var van vid 6500 till..
Haha, ung var det ja... :)
Kanske skulle satsa på en lampa på styret också. Finns det några fördelar med att ha lampa där också, förutom att man får mer ljus totalt? Hur fäster ni batteri? Jag kör sele till hjälmlampan.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Haha, ung var det ja... :)
Kanske skulle satsa på en lampa på styret också. Finns det några fördelar med att ha lampa där också, förutom att man får mer ljus totalt? Hur fäster ni batteri? Jag kör sele till hjälmlampan.

Jag kan tycka det är skönt med två ljusbilder vid knixig terräng, du har ljus där du sätter blicken men även där du vrider styret.. blir väldigt tydligt om du kör med antingen ena eller andra för att sen testa bägge.

Jag fäster batteri dels på hjälmen, och på ramen

Screenshot 2020-09-23 at 09.17.08.png
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Ser att typ alla kör med cykeldator, något man borde skaffa kanske?

Bra med gps om du kör i okänd terräng.
Vill du samla data till ex Strava är det skoj med en "smartwatch" el dyl.

Jag fäster min telefon på styret och kör efter Trailforks om jag får svårt att hitta

Såg btw du körde med din explorer på armen, kan säkert gå bra.. men jag skulle inte köra med min mekaniska klocka i skogen, blir myyyycket vibrationer.
 
  • Like
Reactions: gab

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Haha, ung var det ja... :)
Kanske skulle satsa på en lampa på styret också. Finns det några fördelar med att ha lampa där också, förutom att man får mer ljus totalt? Hur fäster ni batteri? Jag kör sele till hjälmlampan.
Jag tycker problemet med pannlampa är att man får väldigt lite skuggor (topogragisk information). Men som folk också säger, det är inte alltid man tittar dit man cyklar och omvänt. Måste jag välja skulle jag ta pannlampa, men att komplettera med en bredare kägla på styret är trevligt.
Är Magicshine bra, eller är tillgänglighet en stor faktor?
 

gab

KS Explorers Club
Bra med gps om du kör i okänd terräng.
Vill du samla data till ex Strava är det skoj med en "smartwatch" el dyl.

Jag fäster min telefon på styret och kör efter Trailforks om jag får svårt att hitta

Såg btw du körde med din explorer på armen, kan säkert gå bra.. men jag skulle inte köra med min mekaniska klocka i skogen, blir myyyycket vibrationer.
Expyn har klarat allt jag utsatt den för hittills så den får hänga med tills den går sönder :cigar:
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Testa såga styret till 780mm. Bästa greppen är DMR Deathgrips, tjock versionen. Jag har 5 par. :)
Hur många styren har du? Eller är det bara kul att byta grepp hela tiden? Har faktiskt kikat på dom efter att du skrev om de förr. Så såna får det bli :) och kan alltid börja med 780mm brett styre. Går ju att kapa mer men inte mindre.
 
Topp