• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Multitools - Räddaren i nöden?

Riktigt bra pengar för en smidig lite knipare ju :) Det jag oftast brukar hänga upp mig på , på lite billigare tools, är att knivbladet inte är lika vasst som på dom lite dyrare.
Hur är skärpan på Stanleyn? Och vad är där mer för finurliga finesser?
Rugget vasst faktiskt återstår och se uthålligheten nästa paketöppning 🤣
E9FE1AF2-EFC8-4FC8-8F80-B5FC2BA7D11D.jpeg

Breakin.JPG

Kört en break-in på min Free P4, får tyvärr dissa den hårt...

-Obekväm, låsreglagen baktill och den lilla vassa taben mitt på skänklarna ger hot-spots i handen.
-Kniper man ihop tången riktigt hårt så blir den trög och man får skjuva skänklarna mot varandra för att lossa upp den igen.
-Filen är helt värdelös, verktyg som jobbar med en fram och återgående rörelse (såg och fil) ska givetvis vara så långa som möjligt, varje cm räknas här.
-Sågen kunde haft några tänder till om man inte haft tantospets på bladet.
-Likadant med vågformade knivbladet, kunde varit något lite längre om man inte gjort någon form av tantospets på det.
-Alla skruvmejslar är koniska i sida, svåra att få ner i en kopplingsplint tex.
-Sylen har en en av skruvmejslarna i spetsen, borrar man mycket med sylen slöar man ner den lilla skruvmejseln.
-Måttstickan på 25mm ser jag ingen nytta av alls.
-Stjärnmejseln kan inte ta Leathermans bitsadapter som tex Rebar och ST300.
-Flexig känsla i skänklarna axiellt pga polymerbussningarna mot tången.

Det enda plusset jag kan ge är att den är jädra ball och skön att flippa med framför TV:n 😁

Gick o skrotade på Jula outlet idag och plockade med två Gerber, 399 för den svarta och 299 för den blå.
Kvalitetsmässigt bara ut ur förpackningen så känns den lilla mycket bättre.
20220114_195145.JPG
Crucial i all sin enkelhet är riktigt bra. Tumutfällning av bladet med linelock, karbinhake, ett par skruvmejslar och en smidig tång👍
Så bra att man råkar köpa på sig ibland 😁 Har även med grått och rött grepp..
IMG_20220114_200958.jpg

Gick o skrotade på Jula outlet idag och plockade med två Gerber, 399 för den svarta och 299 för den blå.
Kvalitetsmässigt bara ut ur förpackningen så känns den lilla mycket bättre.
20220114_195145.JPG
Jag älskar den svarta modellen. Haft min (eller en väldigt lik) i ca 20 år och den har fått smaka på precis allt.
Den har noll high tech, ingenting som kan strula eller fastna eller som man undrar över vad det är.
Det spelar ingen roll hur grisig den är, man kan alltid flippa ur verktygen, och den ligger helt ok i handen,
Multitoolsens kalashnikov.

Ja jo, jag såg bilden.
Undrade bara om de passar i verktyget eller om det var en add-on som man får ha i fickan…
Tappar ju lite vitsen om grejerna inte är inbyggt, isf har jag värsta braiga multitoolet i garaget, verktygsvagnen kallar jag den. Har fan allt!

Allt ryms iofs i läderfodralet😉
LM har ju extra bitssatser som medföljer i vissa paket🙂
Krävs jääääkligt stora fickor om du får ner verktygsvagnen där😁

Allt ryms iofs i läderfodralet😉
LM har ju extra bitssatser som medföljer i vissa paket🙂
Krävs jääääkligt stora fickor om du får ner verktygsvagnen där😁
Den har handtag och hjul så det funkar 😝

Nä men för mig är vitsen att allt ska rymmas i verktyget annars är det bara en annan form av verktygssats! Så, där fick jag det sagt!

Den har handtag och hjul så det funkar 😝

Nä men för mig är vitsen att allt ska rymmas i verktyget annars är det bara en annan form av verktygssats! Så, där fick jag det sagt!
Just den där Victorinoxsatsen med spärrskaftet har jag lite svårt för.
Känns som ett desperat försök att rafsa ihop lite random grejer för någon form av "mervärde" i ett superbulkigt hölster...

De här varianterna har bitsen i själva kroppen

Edit: Fasen ska man slå till på denna kolla specen asså Minor sprängämnen osv Kan inte bli hårdare än så när man ska hjälpa frugan öppna paket från Ellos 🤣

750D6697-874B-4656-AA1D-23FF5D112790.png

40DBB0A6-1DD4-4151-A7E6-8C7B9B9DCF74.jpeg

Senast ändrad:
Den finns i en version utan bombgrejorna oxå😉 För husfridens skull tänker jag😁
Kollade reviews på tuben och det kanske är lämpligast köra på ”civila” versionen avbitaren är mer anpassad till vardagen.

OT: Gällande Ellos katalogen, minns att det var det närmsta pinuptidning man kom över som grabb, säkert flera som känner igen sig 😂😂😂

Kollade reviews på tuben och det kanske är lämpligast köra på ”civila” versionen avbitaren är mer anpassad till vardagen.

OT: Gällande Ellos katalogen, minns att det var det närmsta pinuptidning man kom över som grabb, säkert flera som känner igen sig 😂😂😂
Förstår inte alls vad du menar 🙄🙏

Tillbaka
Topp