Ja, den där skulle jag inte ens ta i... med tång SorryAbsolut bättre än ingenting, men jag föredrar nog Leatherman om jag får välja
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, den där skulle jag inte ens ta i... med tång SorryAbsolut bättre än ingenting, men jag föredrar nog Leatherman om jag får välja
Du tog orden ur mitt svarAbsolut bättre än ingenting, men jag föredrar nog Leatherman om jag får välja
Ok, så det verkar inte finnas någon känd med de kriterierna på marknaden just nu? Går det att öppna och stänga det övriga verktygen med en hand också, utan kopiöst mycket skills?Kom på att mitt EDC jobbtool faktiskt har allt funktionerna Gerber Recoil
Men problemet då blir att det är en gammal utgången modell..
Många utav dom "nya" från Leatherman och även Gerber har tumöppning dom vanligast använda verktygen, typ knivbladet, fil, även sax på en del. Men då tvingas man vika ut själva tången..Ok, så det verkar inte finnas någon känd med de kriterierna på marknaden just nu? Går det att öppna och stänga det övriga verktygen med en hand också, utan kopiöst mycket skills?
Igår skulle jag flasha för frugan och fälla upp kniven med en hand på min Wingman men skar mig samtidigt i tummenMånga utav dom "nya" från Leatherman och även Gerber har tumöppning dom vanligast använda verktygen, typ knivbladet, fil, även sax på en del. Men då tvingas man vika ut själva tången..
LM OHT och ett antal Gerbers har slidout-tång som ska vara enhandsmanuvrerad i teorin, men beror nog oxå på att dom behöver slita in sig för att funka smidigt.
Tyvärr kan det bli tufft att få bock på precis alla kriterierna i någon tång
Men kolla även SOG , dom har en del trevlig modeller oxå med likvärdig kvalitet
Inte ens med tång på lång stång en gångJa, den där skulle jag inte ens ta i... med tång Sorry
Är det någon som har bit extender och vet om det fungerar bra med vanliga bits?Jepp, dom är platta vill minnas att det finns en adapter från plattfästet till vanliga 1/4-bits oxå
Edit, se länk Köp Leatherman Bit Driver Extender hos Outnorth
Bitextendern är för att kunna köra vanliga 1/4"bits.Är det någon som har bit extender och vet om det fungerar bra med vanliga bits?
Ja, bit-extender fungerar med flata Leathermanbits och vanliga 1/4" sexkantbits.Bitextendern är för att kunna köra vanliga 1/4"bits.
@Laplander kanske har en ??
Ja, bit-extender fungerar med flata Leathermanbits och vanliga 1/4" sexkantbits.
Vill slå ett slag för det här special bit-kitet också, det passar till alla Leatherman som har den fyrkantiga phillipsmejseln, ST300, Kick, Blast, Fuse, Crunch, Bond m.fl.
Denna adaptern tar också både flata Leathermanbits och vanliga 1/4".
Det svarta plasthölstret rymmer sju flata dubbelsidiga bits, den lilla glasögonskruvmejseln och nederkanten är formad som en tunga så att man kan kränga cykeldäck med den. Denna räcker långt om man väljer ut de bits som passar till cykeln/vapnet osv.
Jag kör en Leatherman Free P4.Ja, för att få fram tången med en hand.
Jag har beställt från dem. Beställde en torsdag kväll och de skickade måndag eftermiddag, så 1,5 dygn senare (om man räknar bort helgen).Varuste.net - Några hundra billigare och oftast i topp på Prisjakt MEN man får inte ha bråttom!
Gått drygt två dygn nu utan att varorna ens skickats
Har fått varor snabbare från både Japan och Spanien...
Spontanköpte en oanvänd Gerber suspension på Tradera för ca 370kr inkl. frakt. Funkar helt ok att fälla ut och in tången med en hand, och har enhands-öppning av de två utomliggande knivbladen. Det som jag stör mig lite på är dock att tången är så "stor/bred i greppet", detta även i ihoppressat läge sas. Jag har nog normalstora händer, men känner att jag inte alls kan få ut maximal kraft med ett bekvämt naturligt grepp. Se nedan jämfört med min betydligt större SOG powerlock...Många utav dom "nya" från Leatherman och även Gerber har tumöppning dom vanligast använda verktygen, typ knivbladet, fil, även sax på en del. Men då tvingas man vika ut själva tången..
LM OHT och ett antal Gerbers har slidout-tång som ska vara enhandsmanuvrerad i teorin, men beror nog oxå på att dom behöver slita in sig för att funka smidigt.
Det där är lite av Gerbers nackdel.. Många av deras tänger är just "bulkiga". Finns undantag förstås.Spontanköpte en oanvänd Gerber suspension på Tradera för ca 370kr inkl. frakt. Funkar helt ok att fälla ut och in tången med en hand, och har enhands-öppning av de två utomliggande knivbladen. Det som jag stör mig lite på är dock att tången är så "stor/bred i greppet", detta även i ihoppressat läge sas. Jag har nog normalstora händer, men känner att jag inte alls kan få ut maximal kraft med ett bekvämt naturligt grepp. Se nedan jämfört med min betydligt större SOG powerlock...
Beställde från Lamnia.fi, samma sak där, två dygn innan ordern gick iväg. Men annars ok.Varuste.net - Några hundra billigare och oftast i topp på Prisjakt MEN man får inte ha bråttom!
Gått drygt två dygn nu utan att varorna ens skickats
Har fått varor snabbare från både Japan och Spanien...
Rätt snabbt ändå. Tror det tog ca 1 månad för mig innan jag såg den på min dime. Helt lyrisk blev jag då jag hade den uppe för att plocka en sticka ur fingretUpptäckte först nu efter 1,5 vecka att det fanns med en pincett i Dime
Exakt tre dygn tog det tills dom skickade. Väntas anlända måndag en vecka efter beställning.Beställde från Lamnia.fi, samma sak där, två dygn innan ordern gick iväg. Men annars ok.
Gerber centerdrive plus, verkar ha det jag letar efter, dock osäker på om den känns prisvärd...Många utav dom "nya" från Leatherman och även Gerber har tumöppning dom vanligast använda verktygen, typ knivbladet, fil, även sax på en del. Men då tvingas man vika ut själva tången..
Har ett par stycken ickeplus Centerdrive.Gerber centerdrive plus, verkar ha det jag letar efter, dock osäker på om den känns prisvärd...
Nog är det bara att använda Surgen, den är gjord för det, och skönt när den blir insliten!Minus -
Känns nästan för fin för att använda som verktyg