• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Multitools - Räddaren i nöden?

Bond1.JPG

Ibland känns det som less is more, back to basics... :rolleyes:

Den där var ju lite trevlig :D Hur känns den att skruva med?? Stabil eller slirkig?
Absolut stabil!
Rekpris är 599kr (!) så det är ingen skit direkt 😁
Sen kan man ju diskutera hur skönt det är att ha ett multiverktyg som handtag när man skruvar men hellre det än att behöva leta upp mejslar.
Den här har jag alltid tillgänglig 🥰
Och hellre då dra halva än hela varv.
Kommer säkert hålla lika länge som min Surge!

Har du använt armbandet skarpt någon gång?
Bara testat några få gånger. Väntar hem mm-bitarna. Mitt är tyvärr tum-versionen.
Har en jobbarkompis som använt sitt desto mer. Och han har alltid sitt på sig🙂
Är det Leatherman Skeletool som gäller om man vill ha ett lite lättare verktyg men ändå i ”full storlek”?
Grymt tool i all sin enkelhet. Lätt mitt mest använda multitool👍
Edit.. Glömde ju för fasen bilderna :banghead:
IMG_20220302_204132.jpg

Bilagor

• IMG_20220302_204102.jpg
    IMG_20220302_204102.jpg
    683.2 KB · Visningar: 6
Senast ändrad:
Trist att Victorinox aldrig gjort ett bit-kit à la Leatherman till sina Cybertool.
Tre olika stjärnmejslar som jag aldrig använt (när såg jag stjärnskruvar på något sist?) hade jag gärna bytt ut till fler Torx och insex...

Vad gillar du den då?
Jag blev riktigt nyfiken på den 😊
Som lite udda verktyg är den ju riktigt ok.
Jäkligt smidig utfällning av tången, bara att trycka på knappen så fälls den ut som en stilett.
Har inte använt den skarpt, men har den vid datorn så jag kan sitta o flippa med den lite då o då.
Härlig skärpa på kniven och övriga verktyg känns oxå helt ok.
Men till sist o syvenes så landar jag så gott som alltid med min Skeletool eller just nu REVen ;)

Tillbaka
Topp