• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Multitools - Räddaren i nöden?

Topo.JPG

Krängde min vanliga Signal och skaffade denna Topo i olivgrönt/svart istället. Ballare men fortfarande lika opraktisk... 😁

Hittade en gammal bild i systemkameran som jag glömt att fixa, har nog postat en annan från samma session tidigare här. Himla go är wave+, färgar inte av sig nu efter ca 8 månader
DSC00414.png
Brutala tools alla tre. Har en gammal leatherman, säkert 20 år gammal, som påminner om denna, den fungerar fortfarande kanon, har aldrig färgat av sig. Brukar dom "nya" göra det?
Den där Exospacen alltså, jag sitter och dreglar och kan inte stänga munnen...
Tror bilden skulle tjäna på att ha alla tre saker i fokus, eller bara en. (Påpekar det bara eftersom du fotar med systemkamera och säkert har ett fotointresse)

Brutala tools alla tre. Har en gammal leatherman, säkert 20 år gammal, som påminner om denna, den fungerar fortfarande kanon, har aldrig färgat av sig. Brukar dom "nya" göra det?
Den där Exospacen alltså, jag sitter och dreglar och kan inte stänga munnen...
Tror bilden skulle tjäna på att ha alla tre saker i fokus, eller bara en. (Påpekar det bara eftersom du fotar med systemkamera och säkert har ett fotointresse)
Jodå, visserligen var detta för 8 månader sen och klockan fock lämna här i januari för förmån till en annan.

Rockar mest 90mm macro-objektiv och för att få med allt i fokus krävs antingen ett avstånd som heter duga eller focus stacking vilket min dator knappt klarar av (3.5h tugg för kanske en ok bild)

Jodå, visserligen var detta för 8 månader sen och klockan fock lämna här i januari för förmån till en annan.

Rockar mest 90mm macro-objektiv och för att få med allt i fokus krävs antingen ett avstånd som heter duga eller focus stacking vilket min dator knappt klarar av (3.5h tugg för kanske en ok bild)
Grym bild iaf, gillar att siffrorna på Exon är det enda som är i färg.

Grym bild iaf, gillar att siffrorna på Exon är det enda som är i färg.
Tack!
Och för att svara på resten av frågorna, den färgade av sig en hel del i början men det handlar ju om materialet de använder för att göra dem svarta, förmodligen har det uppdaterats sedan du köpte din. Bugouten som är i bakgrunden skaffades någon vecka innan och den släpper ingen färg öht :)

Exon är troligt stygg, både estetiskt och tooligt. Sitter som en smäck dessutom men det är en annan femma.

Haft kik på denna länge men inte beställt ännu 😀
599kr utan frakt på Leathermans svenska shop men bara 418kr med frakt från Valostore.
Är den nåt att ha eller bara en kul grej?

leatherman_ratchet_driver_3.jpeg
Använder man waven som skruvmejsel mycket är den nog inte dum🙂
Så ett helt kit med den och bitssatsen i fodralet så.... 😁

Den här lilla har jag alltid i väskan. Funkar fint till småsaker som dyker upp på kontoret, typ öppna kartonger, dra i nån skruv som sitter löst, eller (största användningsområdet) använda tången till att få tag på pappersbitar som orsakar stopp i skrivaren.
F5B5F23C-523C-4086-A9FA-8027AC8DFB6D.jpeg

Jag skulle gärna ha en leatherman signal. Men jag tycker inte om den delade kniven...
Vad tycker ni?

Den här lilla har jag alltid i väskan. Funkar fint till småsaker som dyker upp på kontoret, typ öppna kartonger, dra i nån skruv som sitter löst, eller (största användningsområdet) använda tången till att få tag på pappersbitar som orsakar stopp i skrivaren.
F5B5F23C-523C-4086-A9FA-8027AC8DFB6D.jpeg
Vad är skillnaden på Dime travel och en vanlig?

Tillbaka
Topp