• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Multitools - Räddaren i nöden?

Mycket SOG nu😁
En, inte Powerpint, befinner sig i Visby nu iaf👍
IMG_20230128_101813.jpg

IMG_20230128_101845.jpg

34Lego.JPG

Hade min Cybertool 34 till hands vid mitt Legobygge, dels för att sprätta plastpåsarna bitarna kommer i och även för att öppna en eller annan öl...
Så ska man pilla dit ett slags gummiband i mekanismen och klumpfingarna kommer inte åt.
WHAM! Man har sin Cybertool till hands och får använda the "multipurpose hook" skarpt för första gången i livet! 😁

Ping @Acos @Häggvik :

Har ni kollat här?
Var out of stock förra veckan när jag kollade, men nu verkar den ha kommit tillbaka.

Jag har beställt från Thomann vid något tillfälle och hade inget att klaga på den gången i alla fall. :)

Edit:
Nu beställde jag en Powerpint från eventyrsport.se . 630 pix och fraktfritt får man ju tycka är överkomligt!

Senast ändrad:
Ping @Acos @Häggvik :

Har ni kollat här?
Var out of stock förra veckan när jag kollade, men nu verkar den ha kommit tillbaka.

Jag har beställt från Thomann vid något tillfälle och hade inget att klaga på den gången i alla fall. :)
Tack! Självklart när jag ligger tvärback på lekkontot. 😁

Ping @Acos @Häggvik :

Har ni kollat här?

Tack! Men nu har man investerat i läder och läderverktyg😬

Ping @Acos @Häggvik :

Har ni kollat här?

Finns det någon större variant på denna från SOG, och vad heter den i sådana fall?

Ser att det finns en Leatherman Wave+ 2H nu.
2H ska tolkas som 2-handed, dvs för marknader där man inte får öppna knivbladet med en hand...

Jag har nämnt Ocean Conservation Namibia tidigare, gänget som kämpar mot nedskräpningen i havet och befriar pälssälar som fastnar i linor och nät som annars leder till en långsam och plågsam död med horribla skador. Leatherman har sponsrat dem med diverse verktyg sedan ett bra tag nu.

Den 8:e juni visas en dokumentär om dem på Vimeo, "Cutting the Line", och de har släppt flera korta "Sneak Peaks" på Youtube, och därmed till själva poängen för den här tråden... ;)

Den här är lite annorlunda. En "Gear Breakdown" om verktygen de använder. (Mest Leatherman förstås, sponsrat av dem.)

Jag har nämnt Ocean Conservation Namibia tidigare, gänget som kämpar mot nedskräpningen i havet och befriar pälssälar som fastnar i linor och nät som annars leder till en långsam och plågsam död med horribla skador. Leatherman har sponsrat dem med diverse verktyg sedan ett bra tag nu.

Den 8:e juni visas en dokumentär om dem på Vimeo, "Cutting the Line", och de har släppt flera korta "Sneak Peaks" på Youtube, och därmed till själva poängen för den här tråden... ;)

Den här är lite annorlunda. En "Gear Breakdown" om verktygen de använder. (Mest Leatherman förstås, sponsrat av dem.)
Sköna lirare. Inspirerande när människor lägger ned sin tid för att hjälpa till, oavsett vad det handlar om.
Nästa multitool blir helt klart en Leatherman.

Tillbaka
Topp