• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Multitools - Räddaren i nöden?

Perfekt att ha med när man är ute på vift med Toppolan 😁
IMG_20230527_101132_edit_26564345085529.jpg
Episkt ekipage!

ebay.com

2000 dollar, senaste Leatherman Garage... :oops:
De har verkligen hittat en ny nisch att bygga på, påminner om vissa klockmärken...
Känns skönt i kroppen att man inte måste ha och gå över lik för en sådan.

Just på detta toolet så är iaf kniven bra vass, och saxen klipper fint.
Känns bra när man viker ut/ihop det också, inga glapp utan fina fast lägen. :)

Tycker det helt klart är värt att testa om du får tag i ett 👍

Najs, tack för recensionen. Ett tag var det bara victorinox eller typ gerber och nån enstaka Leatherman men ville bredda vyerna lite. Nextool verkar vilja vara med och slåss med de stora grabbarna vilket är kul. Lite mer innovativa också

Snygga men dyra. Och färre funktioner än Nextool Mini.
* edit : victorinox äger förstås vad gäller antal fuktioner.

Nextool mini ; lite klumpig men storleken på saxen är ju en våt dröm.

NexTool-XiaoMi-Mini-Flagship-Knife-10-IN-1-Multi-Functional-Folding-EDC-Hand-Tool-Screwdriver-...jpg

Senast ändrad:
Snygga men dyra. Och färre funktioner än Nextool Mini.
* edit : victorinox äger förstås vad gäller antal fuktioner.

Nextool mini ; lite klumpig men storleken på saxen är ju en våt dröm.

NexTool-XiaoMi-Mini-Flagship-Knife-10-IN-1-Multi-Functional-Folding-EDC-Hand-Tool-Screwdriver-...jpg
LM Micra vs Gerber Splice vs LM Style CS vs Gerber Dime vs Nextool
IMG_20230720_214739.jpg

Och sen Nextool bredvid Micra för ytterligare jämförelse
IMG_20230720_214752.jpg

LM Micra vs Gerber Splice vs LM Style CS vs Gerber Dime vs Nextool
IMG_20230720_214739.jpg

Och sen Nextool bredvid Micra för ytterligare jämförelse
IMG_20230720_214752.jpg

Tack för jämförelsebilden.
Hm... Micran ser ju inte så liten ut som jag trodde. Eller nextool är inte så klumpig som jag trodde. Kanske inte ett nyckelknippeverktyg som t ex vic. Men ner i fickan lär ju fungera.

Tack för jämförelsebilden.
Hm... Micran ser ju inte så liten ut som jag trodde. Eller nextool är inte så klumpig som jag trodde. Kanske inte ett nyckelknippeverktyg som t ex vic. Men ner i fickan lär ju fungera.
Ska du ha den som nyckelknippetool eller ett ficktool?
Och vilka funktioner har du som prio? :) (Du kanske har skrivit det innan , men jag är ju lagom förvirrad som vanligt;))

Ska du ha den som nyckelknippetool eller ett ficktool?
Och vilka funktioner har du som prio? :) (Du kanske har skrivit det innan , men jag är ju lagom förvirrad som vanligt;))

Ja jag gillar ju både tång, Philips och sax och de där mini-tänger som finns på många modeller är lite för mjäkiga. Rent funktionsmässigt är nextool mini helt ok. Kanske en paketöppnare på önskelistan.

Hur säker kan man vara att produkten är legit?
Det står tillverkare : ASDF och inte Nextool. Är det nån form av OEM?

"Dispatches from ahfjasfdasdasdasd
Sold by ahfjasfdasdasdasd"

Det verkar vara nån kines som inte orkade skriva in ett riktigt företagsnamn som använder Amazon store front. Säljs och skeppas inte av Amazon alltså, de förmedlar bara. Så... omöjligt att veta, skulle jag säga.

Blev en Leatherman Bond istället. Rea så t om lite billigare än nextool mini.
Ja. Vad ska man säga. Finishen och känslan är långt ifrån Victorinox och oerhört trögt att få ut verktygen men det är nog så i början. Saknar sax och såg men storleken och vikten är trevligare än Vic (nästan 290g!)

Helt ok modell dock. Grym Philips. Lås saknas på alla verktyg men i utfälld läge känns ändå väldigt stadiga och orubbliga. Kikade på wave ett tag men fördelarna kändes inte så många i jämförelse med vad den kostar.

PXL_20230725_130839787.MV.jpg

Tillbaka
Topp