Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Stämmer det att den kommer landa på runt 4k här i Svedala? I så fall tycker jag man lika gärna kan köra på en P4. Visst, det är väl cool med Magnacut i bladet, men utöver det är skillnaderna inte jättestora eller?Någon som ska spotta upp sej på nya Leatherman Arc, communityn har gått bananas över den...
Undrar om bladspärrarna och de små vassa tabbarna i skänklarna skär in i handen som på min P4?
230USD, vet inte vart det landar i svenska pesetas... Stilig är den onekligen, men för omkring 4K så nej tack för min del.Stämmer det att den kommer landa på runt 4k här i Svedala? I så fall tycker jag man lika gärna kan köra på en P4. Visst, det är väl cool med Magnacut i bladet, men utöver det är skillnaderna inte jättestora eller?
Jag är själv lite sugen på ett liknande kit som denna... https://www.progear.net/se/leatherm...-BwCoYLjw93HvXMZXLfnmiQaeKXZWKGhoC-7kQAvD_BwE
D.v.s. En allt i ett lösning, med sax, bits-sats osv., som får plats i En bälteshållare. Någon som har erfarenhet av detta kit, eller finns det bättre alternativ?
https://www.friluftsland.se/Leatherman-ARC-18901260/?options=3735682Stämmer det att den kommer landa på runt 4k här i Svedala? I så fall tycker jag man lika gärna kan köra på en P4. Visst, det är väl cool med Magnacut i bladet, men utöver det är skillnaderna inte jättestora eller?
Stämmer det att den kommer landa på runt 4k här i Svedala? I så fall tycker jag man lika gärna kan köra på en P4. Visst, det är väl cool med Magnacut i bladet, men utöver det är skillnaderna inte jättestora eller?
Just det, Torx T6/T8 följer av någon anledning inte med. Mycket gångbara dimensioner dessutom...Bitsen man får med är för få enligt recensenter. Dessutom saknas två viktiga storlekar.
Just det, Torx T6/T8 följer av någon anledning inte med. Mycket gångbara dimensioner dessutom...
230USD, vet inte vart det landar i svenska pesetas... Stilig är den onekligen, men för omkring 4K så nej tack för min del.
Jag är personligen inte så mycket för multiverktyg med lösa bits och delar som ska byggas ut i system, då är det mera läge för mej att hämta riktiga verktyg.
Kollade här, men det är möjligt att dom saltar priset lite också.
Och nu går skären sönder på nya Leatherman Arc redan när man klipper mjuk tråd...
En nykter och bra kombo, kör precis samma själv. Wave+ på fritiden och ST300 på jobbet.Har funderat lite om man ska komplettera eller byta med något annat. Har wave + och ST300 Leatherman. Vad tycker ni? Vore coolt med en svart eller liknande.
Tack för tipset! Nog bara köpsuget som har kickat igång en.En nykter och bra kombo, kör precis samma själv. Wave+ på fritiden och ST300 på jobbet.
De svarta ser balla ut men är inte så balla. De svärtar händerna i början och de känns inte så hygieniska att skära korv med i skogen, blanka blad är bättre då tycker jag.
Men vill du ha någon annan Leatherman bara för kul så försök att få tag i en Juice S2 och bär den i fickan
Gerber har inte samma finish som LM, men det är mycket verktyg för pengarna Själv kör jag en Gerber Recoil som jobbtool.Inhandlade en ny multitool till arbetet, tänkte att jag skulle testa annat än Leatherman och då förefall det sig att bli en Gerber centerdrive.
Multitool för att öppna nya multitoolen
I jämförelse mot min vardagliga Leatherman sidekick så känns Gerbern mycket större
Tror faktiskt inte storleken har någon betydelse i detta fall då denna kan ligga lugnt i arbetsbrallorna alternativt i det medföljande bältesfodralet. Något som ska bli intressant att testa är just ”centerdrive”
En något udda lösning på hur man får fram tången är denna:
Ganska kul ändå, men men…
Utan att ha testat den ännu måste jag ändå säga att det känns att Leatherman är av lite bättre kvalité, men måste testa den lite i fält för att ge ett ärligt betyg
Stay tuned!
Efter att nu ha testat den någon vecka så kan jag meddela att jag är nöjd med den, lite större än vad jag hoppats på, men är inte hela världen. Men nästa blir nog en lite mindreInhandlade en ny multitool till arbetet, tänkte att jag skulle testa annat än Leatherman och då förefall det sig att bli en Gerber centerdrive.
Multitool för att öppna nya multitoolen
I jämförelse mot min vardagliga Leatherman sidekick så känns Gerbern mycket större
Tror faktiskt inte storleken har någon betydelse i detta fall då denna kan ligga lugnt i arbetsbrallorna alternativt i det medföljande bältesfodralet. Något som ska bli intressant att testa är just ”centerdrive”
En något udda lösning på hur man får fram tången är denna:
Ganska kul ändå, men men…
Utan att ha testat den ännu måste jag ändå säga att det känns att Leatherman är av lite bättre kvalité, men måste testa den lite i fält för att ge ett ärligt betyg
Stay tuned!
Sveriges riksvapen på sidan, undrar just om den är massproducerad eller en superliten utgåva?Vintage Eka.
Stor + liten kniv, konservöppnare, nagelfil.
Hittade hos päronen.
Syrran lade beslag på den.
Sveriges riksvapen på sidan, undrar just om den är massproducerad eller en superliten utgåva?
@BarbaBaba är nog rätt person att fråga om EKAMisstänker att det är en limited edition. Har försökt kolla på nätet men fruktlöst blev det.
Vintage Eka.
Stor + liten kniv, konservöppnare, nagelfil.
Hittade hos päronen.
Syrran lade beslag på den.
Sveriges riksvapen på sidan, undrar just om den är massproducerad eller en superliten utgåva?
Misstänker att det är en limited edition. Har försökt kolla på nätet men fruktlöst blev det.
Ingen expert men jag har spenderat lite tid på EKA: s hemsida för att undersöka lite gammalt. Enligt deras sida så gjordes till 100-årsjubileet den där designen i äkta guld (1982). Året efter gjordes den i silver. Det kan tänkas att de sedan gjorde den i mässing/brons.
Har inte tänkt på mina EKA som multitools - men det är väl klart att de är. I mina tankar fanns mer Leatherman etc. Här är ett par fynd - båda oanvända och i originalask när jag köpte dem (nu används de dock). Den första är ett samarbete med Wenger men den andra tror jag är Eskilstuna rakt igenom - men är som sagt ingen expert på EKA.