• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Musik!

Ett album som är hatat av många men som jag ofta faller tillbaka till (så även denna afton) och håller som ett av mina "all time"-favoriter är faktiskt Virtual XI med Iron Maiden. Haters gonna hate men det är en riktigt skön platta när man väl slutar haka upp sig på att Blaze inte är Bruce...

Blev sugen på lite rap igen efter att ha sett "Straight Outta Compton"... :)
Här kommer Aesop Rock om någon missat honom:

Jag har lyssnat mycket på John Frusciante senaste tiden.

Hyfsat skön låt! Tycker han var RHCP's klart bästa gitarrist, både "tidigt" och "sent", men "Uplift Mofo..." och "Blood Sugar..." är två av mina mest spelade album nånsin! Har inte lyssnat mycket på senare RHCP eller John solo iofs. men får kanske kolla in hans soloprojekt lite mer. Tips?

Hyfsat skön låt! Tycker han var RHCP's klart bästa gitarrist, både "tidigt" och "sent", men "Uplift Mofo..." och "Blood Sugar..." är två av mina mest spelade album nånsin! Har inte lyssnat mycket på senare RHCP eller John solo iofs. men får kanske kolla in hans soloprojekt lite mer. Tips?
Frusciante är en ganska så nyligen upptäckt för mig. Jag har lyssnat mycket på albumet "Curtains". Det gillar jag. Andra låtar är...:
  • moments have you
  • carvel
  • dark/light
  • the past recedes
  • time goes back
  • omission
  • central
  • song to sing when i'm lonely
  • murderer
  • ramparts
Finns mycket... :)

Musik är min drog. Jag älskar det faktum att den alltid kommer att överraska, beröra, motivera och entusiasmera.

Ja inget kan väl överraska mer än detta
Philemon Arthur and the Dung - från CD:n "Musikens historia del 1 och 2" 1972.

År 1972 tilldelades gruppen en Grammis för det självbetitlade albumet från år 1971.
Protesterna mot att albumet fick priset var en av de bidragande faktorerna till att Grammisgalan lades ner fram till 1987

Ja inget kan väl överraska mer än detta
Philemon Arthur and the Dung - från CD:n "Musikens historia del 1 och 2" 1972.

År 1972 tilldelades gruppen en Grammis för det självbetitlade albumet från år 1971.
Protesterna mot att albumet fick priset var en av de bidragande faktorerna till att Grammisgalan lades ner fram till 1987
Hahaha:hilarious:

Misstänkte det. När jag var insnöad på New Order så hängde jag endel med NO/JD "savanter" med direkt-länk till bandet (främst Hooky) och då fanns det inte ens något sådant Bowie-rykte. Synd, hade varit häftigt.
Där ser man!
Visst hade det varit det, och knappast något som förvånat någon om det fanns riktiga covers :)

Har gått i dagar nu och stört mig på att jag inte kommer på vilken låt introt i denna låt är likt, hjäääälp!

Edit: Inte Aloe Blac - I need a dollar

Frusciante är en ganska så nyligen upptäckt för mig. Jag har lyssnat mycket på albumet "Curtains". Det gillar jag. Andra låtar är...:
  • moments have you
  • carvel
  • dark/light
  • the past recedes
  • time goes back
  • omission
  • central
  • song to sing when i'm lonely
  • murderer
  • ramparts
Finns mycket... :)
Skämtar du nu eller, finns det alltså någon mer i världen som lyssnar på Frusciantes solo-skivor!? Jag trodde jag var ensam.. Folk brukar se ut som frågetecken.. Grymma skivor är de, jag har allihopa! (Fast första skivan Niandra Lades är väl lite skum kanske).
((Intressant när man lyssnar på RHCP, det är alltid Frusciantes andrastämma som lyfter låtarna.. Och hans gitarrspel.. Och Fleas bas.. Och trummorna..
My God, Anthony Kiedis är verkligen sämst i bandet..))

Tillbaka
Topp