Absolut!Ni som tog er dit får berätta vad man missa. Själv är man helt slut efter Marcel Dettmans spelning igår.![]()
Dettman är chef, var på hans förra spelning tidigare i år. Mörkt och svettigt, helt sjukt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Absolut!Ni som tog er dit får berätta vad man missa. Själv är man helt slut efter Marcel Dettmans spelning igår.![]()
Absolut!
Dettman är chef, var på hans förra spelning tidigare i år. Mörkt och svettigt, helt sjukt.
Såg det tidigare i veckan, sjuk line-up. Måste gå. Olander i helgen var fett, för hög diskant dock men jag kör alltid proppar i öronen.Dök precis upp en ny festival i radar, Stockholm Love Affair 1-2/4-16.
Bra! Tinnitus is a bitch.jag kör alltid proppar i öronen.
Detta bevisar att det var bättre förr - i alla fall svängigareSkönt örhänge.
Dålig på jazz i allmänhet, men när jag för ganska många år sen hörde Elvis Costellos fantastiska låt Shipbuilding så hände nåt. Ett blåssolo en bit in i låten som bara var så vackert att man blev helt tårögd. Det visade sig att Chet Baker stod för det. Med eller utan tänderJohn Coltrane - My favourite things är oförskämt bra. Gillar du Coltrane så hoppas jag du lyssnat in Chet Baker och Duke Ellington. Då jag själv gärna lyssnar på Jazz får jag rekommendera det svenska jazzbandet Oddjob och det danska bandet Six city Stompers. Är du filmintresserad så kommer du framför allt gilla Oddjob.
Hamilton Jazzmaster?Ni som lyssnar på coltrane och annan blues/jazz, vad rockar ni för klockor?Vet inte riktigt vad jag letar efter för samband men man vet ju aldrig..
![]()
Ni som lyssnar på coltrane och annan blues/jazz, vad rockar ni för klockor?Vet inte riktigt vad jag letar efter för samband men man vet ju aldrig..
![]()
Boom! Trodde JLC skulle vara en av de förstnämndaMemovox!![]()
Deee-Lite gjorde en jäkla massa sköna housedängor under 90-talet.Detta bevisar att det var bättre förr - i alla fall svängigare
Här är Q-Tip och skön-rappar på en något poppigare låt från samma era.
Jag jazzar runt med en DJ 116234…Ni som lyssnar på coltrane och annan blues/jazz, vad rockar ni för klockor?Vet inte riktigt vad jag letar efter för samband men man vet ju aldrig..
![]()
Nää nu får han snart komma till Sverige, vill och ska inte behöva åka utomlands för att lyssna på honom.
Låter bättre utomlands.Nää nu får han snart komma till Sverige, vill och ska inte behöva åka utomlands för att lyssna på honom.
Garanterat, har inte direkt bra erfarenheter av bra ljud på svenska festivaler och spelningar. Spelar han i Europa under sommaren?Låter bättre utomlands.![]()
Han annonsera ju Epic 4.0 turnen nyligen, endast USA som gäller just nu. Dock skrev han Phase 1.. Hoppas att det blir i Europa någonstans i Phase 2 isåfall, då åker jag garanterat.Garanterat, har inte direkt bra erfarenheter av bra ljud på svenska festivaler och spelningar. Spelar han i Europa under sommaren?
Har fortfarande en del semesterdagar kvar.
Definitivt, ett riktigt mästerverk.Prydz levererar som alltid! Opus kvalar lätt in på top 3 släpp 2015. Blir att se honom live nästa sommar! Helst på Ibiza
Lyssnat igenom en timme av setet, i vilken genren ska man kategorisera stilen?![]()
Inte lika flitiga med baskaggarna, men ack så jävla bra.Dubbla bastrummor får mitt hjärta att ticka i lika hög grad som mekaniska/automatiska klockor.