• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Musik!

Drake la nyss upp en bild på Instagram, med en del av en låttext på svenska... Rätt sjukt ändå
Screenshot_2015-12-15-01-42-08.png

John Coltrane - My favourite things är oförskämt bra. Gillar du Coltrane så hoppas jag du lyssnat in Chet Baker och Duke Ellington. Då jag själv gärna lyssnar på Jazz får jag rekommendera det svenska jazzbandet Oddjob och det danska bandet Six city Stompers. Är du filmintresserad så kommer du framför allt gilla Oddjob.
Dålig på jazz i allmänhet, men när jag för ganska många år sen hörde Elvis Costellos fantastiska låt Shipbuilding så hände nåt. Ett blåssolo en bit in i låten som bara var så vackert att man blev helt tårögd. Det visade sig att Chet Baker stod för det. Med eller utan tänder;). "Virveln" vid 3:23 här är bara så vacker!

Ni som lyssnar på coltrane och annan blues/jazz, vad rockar ni för klockor? :) Vet inte riktigt vad jag letar efter för samband men man vet ju aldrig.. ;)

Jag hoppas innerligt att det finns fusionfreaks bland er jazzskallar. Här, ett gåshudsgaranterande klipp med Weather Report. Om ni, av någon outgrundlig anledning, inte pallar med slagverk, scrolla fram till 0:56. Njutigt!

Garanterat, har inte direkt bra erfarenheter av bra ljud på svenska festivaler och spelningar. Spelar han i Europa under sommaren?
Har fortfarande en del semesterdagar kvar.
Han annonsera ju Epic 4.0 turnen nyligen, endast USA som gäller just nu. Dock skrev han Phase 1.. Hoppas att det blir i Europa någonstans i Phase 2 isåfall, då åker jag garanterat. :)

12311094_10153151339846962_7639792271164160864_n.jpg

Prydz levererar som alltid! Opus kvalar lätt in på top 3 släpp 2015. Blir att se honom live nästa sommar! Helst på Ibiza

Lyssnat igenom en timme av setet, i vilken genren ska man kategorisera stilen? :pirate:
Definitivt, ett riktigt mästerverk.
Samma här, får fortfarande rysningar från spelningen på amnesia tidigare i somras.

Under Pryda är det mer progressive house skulle jag säga. Under Cirez D släpper han lite mer hårdare och mörkare, tech house & techno.

Tillbaka
Topp