• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Musik!

På fredagar skall det dansas till musik...

60-tal
Prince Buster and the Bluebeats - Wash All Your Troubles Away
Vad är coolare än ska från förr?
watch

70-tal
Indeep - Last Night a DJ Saved My Life
Finns ingen som inte kan stampa takten till denna. "Away goes trouble down the drain..." :)

80-tal
New Order - Everything's Gone Green
Gruppernas grupp. Rock, punk, synth, electro - allt i samma bytta.

90-tal
Blue Amazon - And Then the Rain Falls
Ahhh, 16 minuters dans-golvs-orgasm.

00-tal
Inferal - From Paris to Berlin
LIte danskt tuggummi-dancepop.

10-tal
Det är ju inte över än så jag återkommer om 6 år... Under tiden får ni en gammal Italo Disco-klassiker:
Peter Schilling - Different Story

Trevlig helg!

Hittade denna sköna tråd som jag inte tycker får dö ut. Musik är en av mina tre stora passioner o efter över 15 år i musikbranschen tidigare i karriären så finns det en uppsjö låtar, album, konserter o möten som många gånger "förändrat" mitt liv. Men här är ett par album som satte - och fortfarande - sätter spår:
28ix9q1.jpg

nc2VIvu.jpg

kind-of-blue-2.jpg

Å så lite husgudar:
Red Hot Chili Peppers - BSSM, Fortfarande ohotat deras bästa album! Det band jag samlat mest på, och sett flest gånger live.
rhcp_bssm_zpsac861c33.jpg

Depeche Mode - Hade hört lite fr dom första plattorna men det var med denna bitarna föll på plats för mig!
Some Great Reward.jpg

Thin Lizzy - Hade egentligen kunna ta vilket album som helst, dom har f-n inte gjort nått dåligt tycker jag, även Phil Lynotts soloalbum är grymt bra! Valet föll på Renegade då det var det första albumet jag hörde med dom...
3333-thinlizzy-renegade.jpg

Tillbaka
Topp