PNM
Silver
Kör nĂ„got liknande som Steve Murphy i Escobar? NĂ„gon vintage-Omega i det stuket gĂ„r vĂ€l att hitta för vettig peng och tycker jag nĂ€stan blir Ă€nnu bĂ€ttre 80-tals sliskblingcool Ă€n en GMTâŠ
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
ChronosportKör pÄ den klockan Magnum PI hade före Rolex. Minns inte namnet men det var nÄgon militÀr/dykvariant som var rÀtt cool.
Jag ser inte problemet?Man mÄste ha Tysk porrmustasch för att bÀra upp den första.
Vem har sagt nÄgot om problem hÀr?Jag ser inte problemet?
HÀrligt, ett "creep" till!Jag har rotat och benat runt hÀr pÄ KS och snart 2/3 av internet men kÀnner nu att jag behöver be om hjÀlp och tips frÄn er som sett och upplevt saker som jag missat.
Jag Àr pÄ jakt efter en bra mustaschklocka, i första hand för sommaren men kÀnner jag mig sjÀlv rÀtt lÀr den fÄ jobba Äret runt nÀr jag vÀl hittat den.
Mustaschklocka, vad Àr det? Kan man pÄ goda grunder frÄga sig. Det Àr (i mitt huvud) klockan som bÀrs av den Àventyrligt charmige, eller smÄskumt halvbudgetprÄlige mannen med den avundsvÀrda snorbromsen i en bÀttre film eller serie frÄn det gyllene 80-talet.
Klassiska mustaschklockor frĂ„n tiden dĂ„ det begav sig Ă€r tex en femsiffrig tvĂ„tons sub eller pepsi GMT, men dessa gĂ„r pga nuvarande prislĂ€ge tyvĂ€rr bort; först och frĂ€mst ligger de utanför budget men sedan blir det lite för mycket âfin klockaâ över dem ocksĂ„ för att riktigt passa in i vad jag söker - dvs nĂ„got av en gött smĂ„prĂ„lig finbeater att matcha till loafers, för korta shorts och givetvis det bĂ€sta som kan uppammas i mustaschvĂ€g nĂ€r man stryker omkring i solskenet.
Jag tÀnker mig en sportklocka frÄn en klassisk tillverkare, ungefÀr 38-40 mm, tvÄton Àr bra men inget krav, i första hand inte hommager men Àr det nÄgot kreativare Àn Ànnu en sub-klon sÄ Àr inga dörrar definitivt stÀngda.
Budget 0- ~ <50k nÄgonstans
KÀnns det som att stilen Àr nÄgorlunda klar? Bomba mig gÀrna med förslag, jag Àr tacksam för all input och uppskattar alla förslag Àven om de skulle vara nÄgot annat Àn jag tÀnkt mig.
Avslutar med en bild pÄ alla mustaschklockors- och mustaschers skyddshelgon
Inte alls nÄgon tokig tankeKör pÄ den klockan Magnum PI hade före Rolex. Minns inte namnet men det var nÄgon militÀr/dykvariant som var rÀtt cool.
DÀr ja! Riktigt kool, kanske pÄ ett annat sÀtt Àn jag sökte efter nu men platsar helt klart pÄ nÄgot slags lite mer lÄngsiktig önskelistaChronosport
Jag hÄller med! Den var riktigt bra stort tack för tipsetBra och adekvat frÄga!
Jag skulle övervÀga en 80-tals Heuer quartz, 2000 eller 3000. Kanske helst 3000 i tvÄton. Perfekt till mustasch och solbrÀnna
HĂ€r fĂ„r jag nog tyvĂ€rr erkĂ€nna att jag inte har sett escobar (eller sĂ„ mycket annat heller de senaste Ă„ren (smĂ„ barn, renoveringar etc )). Men klart frĂ€n klocka, det kanske Ă€r dags att jag omvĂ€rderar mitt förhĂ„llande till OmegaKör nĂ„got liknande som Steve Murphy i Escobar? NĂ„gon vintage-Omega i det stuket gĂ„r vĂ€l att hitta för vettig peng och tycker jag nĂ€stan blir Ă€nnu bĂ€ttre 80-tals sliskblingcool Ă€n en GMTâŠ
Ja den dÀr Àr onekligen speciell lite i spejsigaste laget just nu tror jag men vÀldigt bra tips, tack sÄ mycket för detKanske en seamaster titan med skumma guldinlÀgg och matchande integrerat armband?
HÀr fÄr jag nog tyvÀrr erkÀnna att jag inte har sett escobar (eller sÄ mycket annat heller de senaste Ären (smÄ barn, renoveringar etc )). Men klart frÀn klocka, det kanske Àr dags att jag omvÀrderar mitt förhÄllande till Omega
Jag gillar hur du resonerar och tror hÄrt pÄ lagom lös och ledig jubilee jag med men för egen del kÀnner jag att andelen guld nog bör hÄllas ganska begrÀnsad, Àven om det Àr nÄgot hÀrligt över helguldare ocksÄ förstÄs sÄ blir det nog inte riktigt rÀtt stil för mig.HÀrligt, ett "creep" till!
Jag har sjÀlv en sk "imperial" eller "handlebar" moustache.
Och nÄn typ av grÄnande bockskÀgg pÄ hakan.
Lata dagar sĂ„ lĂ„ter jag bara MĂŒschen hĂ€nga ner pĂ„ sidan om munnen till skĂ€gget, dĂ„ ser det vĂ€l eg bara aningen ovĂ„rdat ut.
Annars sĂ„ brukar jag vinkla den uppĂ„t. Har fĂ„tt höra mkt lustigheter om min mustasch, bla att jag liknar Oliver Peck, Pancho Villa, blivit kallad Greven och mkt annat, betydligt mindre trevliga namn/ord med anspelning pĂ„ MĂŒschen.
Men iaf, det kan lÄta konstigt kanske, men jag har faktiskt anstrÀngt mig ganska mkt för att se ut som en slusk (pÄ rÀtt sÀtt).
Och jag anser att det enda som kan fÄ klocka och mustasch att helt klaffa Àr om klockan Àr I guld (enligt mig), eller Ätminstone har sÄpass mkt att majoriteten av klockan och armbandet Àr guld/nÄt som liknar guld.
GÀrna nÄgot fyrkantigt och gÀrna ganska litet, iaf med dagens mÄtt. Tex en cartier tank. Eller kanske en lagom sladdrig 4 eller 5 siffrig tvÄtons datejust med ett skönt bilhandlarhÀng? DÄ slipper du misstas för stt tillhöra twittereliten frÄn söder ocksÄ. Det kan ju kanske vara skönt
Fler mĂŒschingar pĂ„ vĂ„ra gator Ă€r en trevlig syn.
Skönt att se att fler anstrÀnger sig och jobbar hÄrt för att se ut som en slusk liksom
Du har en bra poĂ€ng som Ă€r svĂ„r att argumentera emot det dĂ€r med barnvakt var inte heller nĂ„gon dum idĂ©Om jag hade anvĂ€nt bilden pĂ„ Magnum för att definiera Mustasch-klocka hade jag aldrig kunnat nöja mig med nĂ„got annat Ă€n just den GMTân, ribban sitter mao stenhĂ„rt fast
SÄ lÀgga pengarna pÄ en barnvakt ist och se Escobar pÄ Netflix, bra serie
LÀgger in bilden igen för att cementera mustasch-klocka imagen
Precis, det Ă€r hawaiiskjorta-spĂ„ret jag Ă€r inne pĂ„ och en Heuer kĂ€nns som en vĂ€ldigt het kandidat just nu, men seiko gillar jag ocksĂ„ som mĂ€rke sĂ„ hittar jag nĂ„got lĂ€mpligt dĂ€rifrĂ„n sĂ„ kan det absolut vara aktuelltâNarcosâ heter serien om tillfĂ€llet ges (Ă€ven om det verkar vara fler Ă€n jag som kallar den för Escobar..)
Hursomhelst, sÄ hÄller jag med om Tag Heuer ovan samt Seiko faktiskt, om den hÀr 80-tals mustaschen ska kombineras med Hawaii-skjorta och skjorts (Magnum-looken). Ska den kombineras med en lÀderjacka och jeans sÄ tror jag mer pÄ nÄgot skramligt slisk i stil med Murphys Omega eller typ:
AlltsĂ„ - jag inser att jag nog bör omvĂ€rdera min âjag har lite svĂ„rt för stilen pĂ„ omegas dykareâ-instĂ€llning lite, för den dĂ€r var ju onekligen riktigt koolOmega pre bond kostar inte skjortan
Den i tt var ju riktigt bra!Heuer 980.021!
TAG Heuer 1000 diver ref 980.021.n for âŹ1 176 for sale from a Private Seller on Chrono24
TAG Heuer Listing: âŹ1 176 TAG Heuer 1000 diver ref 980.021.n, Reference number 980.021.n; Steel; Quartz; Condition Very good; Year 1986; Location: Swedenchrono24.app
Du fÄr kompensera med en extra obehaglig blick nÀr du möter nÄgons blick pÄ tunnelbananJag gillar hur du resonerar och tror hÄrt pÄ lagom lös och ledig jubilee jag med men för egen del kÀnner jag att andelen guld nog bör hÄllas ganska begrÀnsad, Àven om det Àr nÄgot hÀrligt över helguldare ocksÄ förstÄs sÄ blir det nog inte riktigt rÀtt stil för mig.
Haha ja jag fÄr fundera lite kring detDu fÄr kompensera med en extra obehaglig blick nÀr du möter nÄgons blick pÄ tunnelbanan
Vad kul att höra att trĂ„den bidrar till lite glĂ€dje och jĂ€klar vilken hĂ€rlig bild (och klocka)! Ăr det nĂ„got jag fĂ„r ta med mig frĂ„n den hĂ€r trĂ„den sĂ„ Ă€r det helt klart att jag behöver ompröva min bild av Omega, den dĂ€r var riktigt goVilken förbannat hĂ€rlig trĂ„d Som mustaschbĂ€rare sedan mĂ„nga Ă„r kĂ€nner bĂ„de jag och min mustasch att Omega klĂ€r oss bĂ€st.
Envisas med Rolex och andra mÀrken ibland med Omega Àr mustaschigare pÄ nÄgot vis kan jag kÀnna. Vill nÀstan hÀvda att Ploprof Àr den mest mustaschiga klockan out there men nÄgon sÄdan Àger jag tyvÀrr inte men av alla mina klockor har denna absolut högst mustaschfaktor.
KÀnner att jag nog behöver en Ploprof och ny Hawaiiskjorta nÀr jag tÀnker efter. Behöver egentligen inte alla det?
Haha jag tÀnker att det dÀr med budget och storlek Àr lite skitsamma om man följer eller inte, roligare med förslag (som kanske inte följs i tystnad) pÄ roliga klockor som kanske inte Àr 100% i linje med vad jag tror mig vilja ha Àn ett fÄtal som prickar av varje kriterieJag visste det! Se nedan vad som skedde efter att Ploprofen Äkt pÄ! InsÄg dock att jag varken trÀffat diameter eller budgetkrav sÄ jag och min mustasch lÀgger rök och drar oss i skydd.
Ah! Ja de Ă€r vĂ€ldigt spot-on pĂ„ âskummis-spĂ„retâ har kikat en del pĂ„ dem. Bra tips, tack sĂ„ mycketDet Ă€r lika bra att köpa en Bvlgari med en gĂ„ng. Det Ă€r den ultimata porrfilmsregissörsklockan. Boogie nights-uret par excellence.
Allt annat bleknar.