• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Mustaschklocke-tråden 🥸

Jag kan varmt rekommendera Chronomat G/S med UTC. Den bör uppfylla dina krav.:cool:

7C835987-DE92-43F3-8C18-54FD5633109B.jpeg

Otrolig tråd, har tillräckligt mycket mustasch att folk beskriver mig som han med mustaschen.

Har tydligen också ovetandes dragit på mig en hög mustaschklockor :)

Kan gå i god för att dom fungerar ihop med mustasch.

EFEA7777-7526-40C3-A31C-56AB3BE4A44A.jpeg

Samt en pre Bond som ligger kvar på jobbet

08CD1866-969F-4962-BD57-6646D64A823B.jpeg

Absolut att du skall unna dig en garre, om inte annat för den mest uppfriskande tråden på väldigt länge. Ingen har tillräckliga handleder för Ploprof men med en gedigen mustach bärs den nog upp med enkelhet.
Jag är väldigt glad att tråden spridit lite glädje 🙂 det är när allt kommer omkring vad som spelar något roll.

Ska hålla en liten dörr öppen för en plopp en vacker dag, om mustaschen skulle växa sig extra ståtlig någon gång i framtiden 😄 garren tar jag dig på orden och tänder ikväll

Otrolig tråd, har tillräckligt mycket mustasch att folk beskriver mig som han med mustaschen.

Har tydligen också ovetandes dragit på mig en hög mustaschklockor :)

Kan gå i god för att dom fungerar ihop med mustasch.

EFEA7777-7526-40C3-A31C-56AB3BE4A44A.jpeg

Samt en pre Bond som ligger kvar på jobbet

08CD1866-969F-4962-BD57-6646D64A823B.jpeg
Jag tror faktiskt att du precis vann tråden utan att ens försöka - och det om något känns otroligt mustaschmässigt 👌

Riktigt härliga klockor!

Jag vill tacka alla som tagit sig tid att tipsa och klura kring mustaschklockor och deras natur 🙏 Frågan har varit uppriktigt menad och jag uppskattar alla svar, oaktat om de är klocktips eller bilder på bra mustascher (eller annat 😂)

Kul att stämningen blev så bra i tråden och att den bjudit på både skratt och klokskap, nu vänder jag mustaschen mot solnedgången och ber att få önska er alla en fin midsommar!

77BFE222-1278-4817-B101-9721AE02CAE0.jpeg

Jag säger som flera andra. Omega!

Omega Genève från 70-talet med stållänk om du gillar vintage:
Screenshot_20220628-233758_Google.jpg

Annars varför inte en Breitling Cockpit? 🛩 Antingen i denna kombination eller en med blå urtavla och stållänk.
Screenshot_20220628-233603_Chrome.jpg

Kanske inte svaret du söker, men jag kan inte låta bli att relatera till min egen mustaschprydde far som hade en Casio digitalklocka under hela min uppväxt. Har länge tänkt att jag skulle vilja ge honom en guldig, men osäker på hur han skulle ställa sig till färgen.

a159wgea-1ef-4971850946540-095700.jpeg

Ett modernt (och billigt) alternativ skulle kunna vara en helguld 35mm PRX. Sambon har en och den är helgrym

1656023373393.jpeg

Men tycker kanske inte att en helt ny klocka har riktigt det du söker.

Valfri tvåtonsbratte däremot

1656023741820.jpeg
Ja en tt-bratte känns onekligen som en stark kandidat 😃 och jag får erkänna att jag tycker att prx i guld är riktigt het den med, den kanske inte hamna på mustaschplatsen i lådan men det kan nog bli en framöver 🙂

Jag säger som flera andra. Omega!

Omega Genève från 70-talet med stållänk om du gillar vintage:
Screenshot_20220628-233758_Google.jpg

Annars varför inte en Breitling Cockpit? 🛩 Antingen i denna kombination eller en med blå urtavla och stållänk.
Screenshot_20220628-233603_Chrome.jpg
Jag inser mer och mer att jag borde titta mer på Omega efter den här tråden 🙂 Bratten kändes som att den låg riktigt bra stilmässigt 🙂👍

• Like
Reactions: UCW
Mitt senaste förvärv vill jag absolut påstå är en kandidat för en billig peng i modern tappning, denna gav mig oväntat mycket mustaschfeeling.

PXL_20220628_191021434~2.jpg
Du jag såg den där när du postade den igår och blev störtkär! Jäklar vad fin den är 😍 Började givetvis googla runt omgående men kunde inte hitta den där härliga i tt någonstans - tror att min Google-fu skulle behöva en uppgradering 😅

Grattis till riktigt fin klocka 🙂👍

Kanske inte svaret du söker, men jag kan inte låta bli att relatera till min egen mustaschprydde far som hade en Casio digitalklocka under hela min uppväxt. Har länge tänkt att jag skulle vilja ge honom en guldig, men osäker på hur han skulle ställa sig till färgen.

a159wgea-1ef-4971850946540-095700.jpeg
Guldfärgad Casio har jag varit sugen på 😃 Det känns som en riktig gladmagnet 👍
Dels kikat på de mindre fyrkanterna likt den på bilden och på slutet övervägt att klämma på en jubilee på en Duro 🤔😅

Tudor BB58 eller kanske ännu hellre en Tudor GMT pepsi?
Jag gillar GMT:n men tror att vanliga BB blir lite i största laget på min småarmar. En lösning skulle förstås vara nya BB-pro rootbeer men det blev en bb58 istället när en dök upp framför näsan 🙂 återstår att se om den kommer att sitta på mustaschplatsen i lådan eller om det sökandet går vidare.

Tack för bra tips 🙂🙏

lösning skulle förstås vara nya BB-pro rootbeer men det blev en bb58 istället när en dök upp framför näsan 🙂 återstår att se om den kommer att sitta på mustaschplatsen i lådan eller om det sökandet går vidare.
Men då tycker jag BB58 är ett bra alternativ. Jag gillar ju BB36 också, men vet inte om den flyger in som solklar mustaschklocka direkt. Kanske en Tudor Date+Day skulle kunna vara något?

Du jag såg den där när du postade den igår och blev störtkär! Jäklar vad fin den är 😍 Började givetvis googla runt omgående men kunde inte hitta den där härliga i tt någonstans - tror att min Google-fu skulle behöva en uppgradering 😅

Grattis till riktigt fin klocka 🙂👍
ny0125-83e är ref nr. Jag köpte den här på ks, men den ska vara för japanska marknaden.

Men då tycker jag BB58 är ett bra alternativ. Jag gillar ju BB36 också, men vet inte om den flyger in som solklar mustaschklocka direkt. Kanske en Tudor Date+Day skulle kunna vara något?
Ja bb36 är riktigt fin, lite väl sober för att kanske för det där rätta mustaschstuket för mig men den är med på ”villhöver-ha-någon-gång-listan” 🙂

Tack 🙂 Va faktiskt nära att låta skägget ryka idag å gå loss med en redig mustasch med denna tråd i bakhuvudet, men sansade mig lite och lät skägget vara.

Man ska såklart köra som man trivs men det skulle bli en riktigt bra mustasch helt i egen rätt av det skägget om du någon gång väljer att gå den vägen 😃👌

Tillbaka
Topp