• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Mustaschklocke-trĂ„den đŸ„ž

Finns diverse varianter frÄn Breitling ocksÄ men de brukar vara betydligt dyrare utan att vara sÄ vÀrst mycket roligare.
557182FD-C824-4E5D-83F2-50A62E70CE3B.jpeg

BD31650A-DE6B-4EF7-BC7A-FB5D52079D8E.jpeg

(bilder stulna pÄ Internet)
Otroligt ball och konstig! 😍

Ja de e det eller guldklocka.. alternativt kan du för lite extra creepy effekt skaffa dig en riktig "aryan brotherhood mĂŒstasch", du vet en sĂ„n dĂ€r du kan öppna ölflaskor med.😁
Ska jag vara Ă€rlig Ă€r jag mer för att försöka smĂ„prata vĂ€nligt med mĂ€nniskor i kollektivtrafiken eller mjölkdisken - men det brukar ha ungefĂ€r samma effekt har jag mĂ€rkt 😂

Ska jag vara Ă€rlig Ă€r jag mer för att försöka smĂ„prata vĂ€nligt med mĂ€nniskor i kollektivtrafiken eller mjölkdisken - men det brukar ha ungefĂ€r samma effekt har jag mĂ€rkt 😂
Hahaha, ja men dĂ„sĂ„, dĂ„ blir mustaschen och en tvĂ„tonare pricken över i, tillsammans med den redan nĂ€mnda "blicken" 😁

Lycka till iaf med valet av klocka, och för att vara lite seriös, sÄ stor jag att du nog har lÀttare att finna din mustaschklocka om du kollar pÄ vilka klÀder du tÀnkt bÀra klockan till, sen mustasch eller inte Àr vÀl lite som "skallig eller pojkbandsfrisyr", ganska orelevant för sjÀlva klockan.
Det ska nog mkt till innan nĂ„n annan Ă€n du, eller nĂ„n hĂ€r, som du redan upplyst, gör kopplingen mellan just din creepy mustasch och att KLOCKAN passar perfekt till din nya kroppsbehĂ„ring. 😉

SĂ„ lycka till! Med 50 pistoler kommer du lĂ„ngt inom mer eller mindre alla typer av klockor 🙂

Lite inspiration frÄn Hamburgs Rotelicht-distrikt under 60,70,80-talen. Vad hade de hÀr "direktörerna" för klocka?

Otroligt rolig trĂ„d - det Ă€r roligt att tĂ€nka i dessa banor, ”vilken klocka passar bĂ€st in pĂ„ den hĂ€r karaktĂ€ren?”

Du har redan flera bra alternativ hÀr i trÄden, men varför inte Tudors bb58 bronze? Du gillar ju Tudor, GMTn Àr för stor, och en bb58 skulle nog sitta perfekt. Jag tycker ocksÄ att brons kÀnns som ett sÄdÀr hÀrligt mysko och mustaschigt val av material!

Snodd bild frÄn google
1A59D6E9-35CE-49B3-8D56-DC0C51648D43.jpeg

Hahaha, ja men dĂ„sĂ„, dĂ„ blir mustaschen och en tvĂ„tonare pricken över i, tillsammans med den redan nĂ€mnda "blicken" 😁

Lycka till iaf med valet av klocka, och för att vara lite seriös, sÄ stor jag att du nog har lÀttare att finna din mustaschklocka om du kollar pÄ vilka klÀder du tÀnkt bÀra klockan till, sen mustasch eller inte Àr vÀl lite som "skallig eller pojkbandsfrisyr", ganska orelevant för sjÀlva klockan.
Det ska nog mkt till innan nĂ„n annan Ă€n du, eller nĂ„n hĂ€r, som du redan upplyst, gör kopplingen mellan just din creepy mustasch och att KLOCKAN passar perfekt till din nya kroppsbehĂ„ring. 😉

SĂ„ lycka till! Med 50 pistoler kommer du lĂ„ngt inom mer eller mindre alla typer av klockor 🙂
Du har absolut rĂ€tt i det, vĂ€ldigt fĂ„ lĂ€r bry sig det allra minsta om arbetet bakom - men det gör inte sĂ„ mycket tĂ€nker jag 🙂 processen med letandet och vĂ€ljandet och inte minst allt trevligt utbyte jag fĂ„tt frĂ„n alla som hjĂ€lpt till med tips och goda rĂ„d hĂ€r i trĂ„den Ă€r ett stort nöje i sig, att sedan fĂ„ gĂ„ omkring och kĂ€nna sig som en tuffing frĂ„n en svunnen tid, det Ă€r nog mest det som blir slutpoĂ€ngen 😅

Otroligt rolig trĂ„d - det Ă€r roligt att tĂ€nka i dessa banor, ”vilken klocka passar bĂ€st in pĂ„ den hĂ€r karaktĂ€ren?”

Du har redan flera bra alternativ hÀr i trÄden, men varför inte Tudors bb58 bronze? Du gillar ju Tudor, GMTn Àr för stor, och en bb58 skulle nog sitta perfekt. Jag tycker ocksÄ att brons kÀnns som ett sÄdÀr hÀrligt mysko och mustaschigt val av material!

Snodd bild frÄn google
1A59D6E9-35CE-49B3-8D56-DC0C51648D43.jpeg
Det glĂ€der mig vĂ€ldigt att trĂ„den och mitt stolliga letande kan sprida glĂ€dje till andra ocksĂ„ 🙂
Ja den Ă€r verkligen lĂ€cker den dĂ€r bronsaren 👌 det Ă€r onekligen en klar bonus med den mustiga lĂ€nken (och tonen pĂ„ klockan i övrigt med för den delen). Jag Ă€r lite fundersam bara om den Ă€r bara aningen för smakfull för just det hĂ€r Ă€ndamĂ„let đŸ€” men en bb58 lockar oavsett syfte vĂ€ldigt mycket

Du har absolut rĂ€tt i det, vĂ€ldigt fĂ„ lĂ€r bry sig det allra minsta om arbetet bakom - men det gör inte sĂ„ mycket tĂ€nker jag 🙂 processen med letandet och vĂ€ljandet och inte minst allt trevligt utbyte jag fĂ„tt frĂ„n alla som hjĂ€lpt till med tips och goda rĂ„d hĂ€r i trĂ„den Ă€r ett stort nöje i sig, att sedan fĂ„ gĂ„ omkring och kĂ€nna sig som en tuffing frĂ„n en svunnen tid, det Ă€r nog mest det som blir slutpoĂ€ngen 😅
Hehehe, du borde strĂ€va efter att likna Dwight Yoakam i "Sling Blade", riktigt creepy, eller kanske Daniel Day, "The Butcher", frĂ„n Gangs of NY? BĂ„da med skön frisyr, som stĂ€rker staschen, ganska rejĂ€lt. Du spar dessutom in en hel del pĂ„ hĂ„rprodukter. 😌

Eller denna kanske?

😂 alltsĂ„ jag vet inte ens hur jag ska börja att kommentera detta, men det gör mig otroligt glad att nĂ„gon har satt sig och slagit ihop den hĂ€r klockan och stĂ€mplat pĂ„ en batmanlogga 👌 det Ă€r sĂ„ ljuvligt onödigt och knasigt 😍

Vad kul att höra att trĂ„den bidrar till lite glĂ€dje 🙂 och jĂ€klar vilken hĂ€rlig bild (och klocka)! Är det nĂ„got jag fĂ„r ta med mig frĂ„n den hĂ€r trĂ„den sĂ„ Ă€r det helt klart att jag behöver ompröva min bild av Omega, den dĂ€r var riktigt go 👌

Ploppen Ă€r ju onekligen vrĂ„lhĂ€ftig men den Ă€r nog tyvĂ€rr bara att glömma för mig p g a ganska taniga handleder. Men en liten garre inser jag att det börjar vara hög tid att unna sig! 😃
Absolut att du skall unna dig en garre, om inte annat för den mest uppfriskande trÄden pÄ vÀldigt lÀnge. Ingen har tillrÀckliga handleder för Ploprof men med en gedigen mustach bÀrs den nog upp med enkelhet.

Absolut att du skall unna dig en garre, om inte annat för den mest uppfriskande trÄden pÄ vÀldigt lÀnge. Ingen har tillrÀckliga handleder för Ploprof men med en gedigen mustach bÀrs den nog upp med enkelhet.
HÄller med! UnderhÄllande trÄd, och med en bra mustasch kommer man undan med det mesta! Och med en dÄlig mustasch sÄ tar den fokus om man har "fel" klocka.

Kontentan Ă€r Ă€ndĂ„ att mustasch Ă€r bra för det mesta, snyggt, funktionellt och kul. đŸ„ž (beror pĂ„ vem man frĂ„gar iofs)

Tillbaka
Topp