Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Den Àr verkligen magisk!Nu har jag Àntligen blivit lycklig Àgare av den ultimata mustasch-klockan.
Jag nöjer mig emellertid med klocka och avstÄr frÄn mustasch. Jag tror ingen skulle bli imponerad...
Men dÀremot bildspammar jag gÀrna lite bilder pÄ klockan.
En 70-tals quartzare kronograf.
![]()
![]()
![]()
![]()
Grattis till ett riktigt mustigt förvÀrv!Nu har jag Àntligen blivit lycklig Àgare av den ultimata mustasch-klockan.
Jag nöjer mig emellertid med klocka och avstÄr frÄn mustasch. Jag tror ingen skulle bli imponerad...
Men dÀremot bildspammar jag gÀrna lite bilder pÄ klockan.
En 70-tals quartzare kronograf.
![]()
![]()
![]()
![]()
Jag har rotat och benat runt hÀr pÄ KS och snart 2/3 av internet men kÀnner nu att jag behöver be om hjÀlp och tips frÄn er som sett och upplevt saker som jag missat.
Jag Àr pÄ jakt efter en bra mustaschklocka, i första hand för sommaren men kÀnner jag mig sjÀlv rÀtt lÀr den fÄ jobba Äret runt nÀr jag vÀl hittat den.
Mustaschklocka, vad Àr det? Kan man pÄ goda grunder frÄga sig. Det Àr (i mitt huvud) klockan som bÀrs av den Àventyrligt charmige, eller smÄskumt halvbudgetprÄlige mannen med den avundsvÀrda snorbromsen i en bÀttre film eller serie frÄn det gyllene 80-talet.
Klassiska mustaschklockor frĂ„n tiden dĂ„ det begav sig Ă€r tex en femsiffrig tvĂ„tons sub eller pepsi GMT, men dessa gĂ„r pga nuvarande prislĂ€ge tyvĂ€rr bort; först och frĂ€mst ligger de utanför budget men sedan blir det lite för mycket âfin klockaâ över dem ocksĂ„ för att riktigt passa in i vad jag söker - dvs nĂ„got av en gött smĂ„prĂ„lig finbeater att matcha till loafers, för korta shorts och givetvis det bĂ€sta som kan uppammas i mustaschvĂ€g nĂ€r man stryker omkring i solskenet.
Jag tÀnker mig en sportklocka frÄn en klassisk tillverkare, ungefÀr 38-40 mm, tvÄton Àr bra men inget krav, i första hand inte hommager men Àr det nÄgot kreativare Àn Ànnu en sub-klon sÄ Àr inga dörrar definitivt stÀngda.
Budget 0- ~ <50k nÄgonstans
KÀnns det som att stilen Àr nÄgorlunda klar? Bomba mig gÀrna med förslag, jag Àr tacksam för all input och uppskattar alla förslag Àven om de skulle vara nÄgot annat Àn jag tÀnkt mig.
Avslutar med en bild pÄ alla mustaschklockors- och mustaschers skyddshelgon
![]()
Jo gammal trÄd men den dyker upp igen mellan varven och jag blir lika glad varje gÄng jag ser den bumpas - tror att jag tar och gör om den till en allmÀn trÄd för mustaschklockor istÀllet för köprÄdstrÄd dÄ Àmnet verkar engageraedi: sÄg ju nu att detta var en gammal trÄd
klockan som bÀrs av den Àventyrligt charmige, eller smÄskumt halvbudgetprÄlige mannen - vÀrldsklass
Tycker Tudors 7019/0 date+day eller vanliga Oyster Prince jumbo (bÀgge 38mm) passar vÀl in pÄ detta och casen Àr riktigt fina pÄ handen.
7019 kan vara svÄr att hitta i TT, men vanliga med bara datum borde gÄ med lite jakt (exempel nedan). Kan du tÀnka dig 36 blir det Ànnu enklare tror jag.
![]()
HEDER!Min far var i Kongo samtidigt som Bonde men behöll mustaschen.TyvÀrr vet jag inte vad han bar för klocka.
![]()
Tack, vad fint sagt. Han Àr tyvÀrr inte i livet men han hade garanterat uppskattat det.HEDER!
HÀlsa din far frÄn mig och TACKA för hans insats!
(spenderat 10Är i försvarsmakten)
HÄller med; riktigt bra mustaschnivÄ pÄ den dÀr!124g mustasch!![]()
Fattar inte hur jag missat trĂ„den tidigare; först nu förstĂ„r jag att det Ă€r mustasch-klockor jag gillarDet hĂ€r Ă€r ett fantastiskt forum för nu har jag fascinerat spenderat en halvtimme pĂ„ att titta pĂ„ âmustaschklockorâ utan att nĂ„gonsin behöva en egen.
Och Àven om jag fattade direkt hur en sÄdan skall ut har jag inget eget riktigt bra förslag (förutom att det nog borde vara en Jubilee-lÀnk).
OcksÄ fascinerad över hur folk hittar en trÄd ett Är efter senaste inlÀgget. Men tack för det (tror jag)!
Fattar inte hur jag missat trÄden tidigare; först nu förstÄr jag att det Àr mustasch-klockor jag gillar! Det kommer mera
!
Det hĂ€r Ă€r ett fantastiskt forum för nu har jag fascinerat spenderat en halvtimme pĂ„ att titta pĂ„ âmustaschklockorâ utan att nĂ„gonsin behöva en egen.
Och Àven om jag fattade direkt hur en sÄdan skall ut har jag inget eget riktigt bra förslag (förutom att det nog borde vara en Jubilee-lÀnk).
OcksÄ fascinerad över hur folk hittar en trÄd ett Är efter senaste inlÀgget. Men tack för det (tror jag)!
Throw back till nÀr jag köpte ny kniv. Mustasch för topic.
![]()
Haha kan det bli för mycket av det?Tror det rÀcker med en till idag, sÄ ni inte fÄr en överdos av mustasch;-)![]()
Riktigt bra mustaschklocka!Mycket mer mustasch Àn sÄ hÀr blir det inte. Tag Heuer 256.006 frÄn ca 1986 med en Dubois-Depraz kronografmodul pÄ ett kvartsverk. Hittade en i nÀstan oanvÀnt skick med den svarta PVD:n och guldplÀteringen intakt. Eddie Murphy hade den Heuer-mÀrkta versionen (samma referens) i Beverly Hills Cop II 1987.
![]()
![]()
![]()
![]()
Du blev adlad. GrattisRiktigt bra mustaschklocka!
Man skojar inte bort Eddies snorbroms heller för den delen inser jag - riktigt stark mustaschaura pÄ hela karln
![]()
VÀlförtjÀnt! Jag bugar mig ödmjukt inför mustaschernas mÀstareDu blev adlad. Grattis![]()
Mycket bra mustaschflair!Oerhört bra trÄd jag inte sett förrÀn nu.
Tror jag har en kandidat i mina Àgor.
Seiko Worldtimer
![]()
NÀmen? Det var inte dÄligt, det tackar man givetvis ödmjukast förDu blev adlad. Grattis![]()
Ja, det kan den nog passera som! En vĂ€lansad och lite försynt mustasch kanske? Inte riktigt valross, utan kanske mer âpencilâ?Kan titan vara mustasch?
En tvÄtons ana-digi kÀnns ju given - men den hÀr? Jag Àr osÀker.
![]()
Oerhört tveksam till detKan titan vara mustasch?
En tvÄtons ana-digi kÀnns ju given - men den hÀr? Jag Àr osÀker.
![]()
Jag börjar ocksÄ tveka alltmer; fÄr mig att tÀnka pÄ nÀr Tom Selleck rakade av sig mustaschen i Friends;-)Oerhört tveksam till det