• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Mustaschklocke-trĂ„den đŸ„ž

Denna fantastiska trÄd fick mig att testa pÄ mustasch, annars nÄgot som bara hÀnder i november. Har kommit fram till att min bÀsta "mustaschklocka" mÄste vara doxan
20220709_180408_remastered.jpg

VÄgar man föreslÄ en Steinhart?

choco_39_1.1629368996.jpg

Ja den gick vĂ€ldigt snabbt, synd att jag inte tĂ€nkte pĂ„ dig och frĂ„gade innan jag lade ut den😅
Åh det var tur Ă€ndĂ„, kĂ€nner jag mig sjĂ€lv rĂ€tt hade jag nog bara velat Ă€ndĂ„ 😂
KĂ€nde mest att jag ville pĂ„peka att det var en fin klocka med bra Mustaschpondus 👌 gött att det blev en snabb affĂ€r pĂ„ den 🙂👍

Åh det var tur Ă€ndĂ„, kĂ€nner jag mig sjĂ€lv rĂ€tt hade jag nog bara velat Ă€ndĂ„ 😂
KĂ€nde mest att jag ville pĂ„peka att det var en fin klocka med bra Mustaschpondus 👌 gött att det blev en snabb affĂ€r pĂ„ den 🙂👍
Ja den har riktigt mustachfeeling, blev för manligt för att min moppemusch (i bĂ€sta fall) skulle kunna bĂ€ra upp den😂😜

Jag har sÄndÀr klen skÀggvÀxt, tÀnk johnny depp fast med ljust hÄr.. skitkul.
Om tom sellecks musche Àr en rolex sÄ Àr min en vostok.
received_3285967928324391.jpeg
Jag vet hur det kĂ€nns - nĂ€r man vĂ€l har fastnat i tanken pĂ„ en bra mustasch och matchande klocka sĂ„ Ă€r det plötsligt sĂ„ vĂ€ldigt svĂ„rt att vara nöjd med vad man har 😅

VÄgar man föreslÄ en Steinhart?

choco_39_1.1629368996.jpg

Klart man gör 👍🙂
Det Ă€r inte riktigt vad jag Ă€r ute efter men förlagan har riktigt bra mustaschkĂ€nsla. Har hört och lĂ€st mycket gott om kvaliteten pĂ„ klockorna, tack för tipset 🙂🙏

SÄg denna annons och tÀnkte direkt pÄ mustasch

Oj vilken underbar trÄd. Hade missat den men lÀst ikapp i dag.
Min första tanke var Ploprof. Sen Àr ju frÄgan om priset. Vad som Àr affordable eller ej beror ju pÄ plÄnboken. (För Elon Musk Àr vÀl en patek philippe affordable. ) Steel dive har ju annars en klart affordable Ploprof hommage.
Men vid nÀrmare eftertanke ser jag nog att det Àr dykare pÄ bund som gÀller.
VadÄ frÄgar sig somliga! En dykare ska vÀl inte sitta pÄ ett bund?
Det Àr just det som Àr poÀngen.
Ju dykigare desto bÀttre i detta sammanhang och bundet ska vara rejÀlt fett!
Tex en Citizen Promaster Aqualand pÄ ett stadigt lÀderbund!

DĂ€r tror jag att du har din ultimata mustaschklocka.👍
2i2.jpg

Oj vilken underbar trÄd. Hade missat den men lÀst ikapp i dag.
Min första tanke var Ploprof. Sen Àr ju frÄgan om priset. Vad som Àr affordable eller ej beror ju pÄ plÄnboken. (För Elon Musk Àr vÀl en patek philippe affordable. ) Steel dive har ju annars en klart affordable Ploprof hommage.
Men vid nÀrmare eftertanke ser jag nog att det Àr dykare pÄ bund som gÀller.
VadÄ frÄgar sig somliga! En dykare ska vÀl inte sitta pÄ ett bund?
Det Àr just det som Àr poÀngen.
Ju dykigare desto bÀttre i detta sammanhang och bundet ska vara rejÀlt fett!
Tex en Citizen Promaster Aqualand pÄ ett stadigt lÀderbund!

DĂ€r tror jag att du har din ultimata mustaschklocka.👍
2i2.jpg
Ok, jag ska erkÀnna att jag har nÄgot liknande, dock nÄgot blekare i jÀmförelse med det ideal jag mÄlade upp.
Min citizen Àr inte tillrÀckligt dykig och mitt bund Àr i klenaste laget.
20210128_135138.jpg

Fast det skulle ju Ä andra sidan stÀmma rÀtt bra mot min eventuella potentiella mustasch.
Om jag skulle odla mustasch skulle det nÀmligen se ut som en parodi pÄ en mustasch, och jag skulle kunna fÄ frÄgan om varför farbror försöker se ut som en epa-traktor-raggare, men typ 40 Är för sent.

Hur gick det? Fann du din mustaschklocka @Pippis pappa ?
Nja det Àr vÀl egentligen frÄgan om jag gjorde det - eller i vart fall huruvida den blivit köpt Ànnu.

Jag blev med en bb58 i början av sommaren som mer eller mindre har varit den enda klocka som anvÀnds sedan dess. Jag tycker att den trÀffade ganska bra men kanske inte riktigt sÄ klockrent mustaschig som jag tÀnkte mig - Ä andra sidan saknar ju Àven förlagan mÄnga av de lite prÄligare attribut som jag tillskriver stilen jag söker sÄ matchningen kanske inte Àr fullt sÄ fel ÀndÄ

Jag har en TT pÄ ingÄng nu som jag har vissa förhoppningar pÄ men som troligen Àven den kommer att fylla en annan plats i lÄdan Àn just mustaschplatsen.

Just nu spanar jag nog mest efter en vintage tt-quartz Tag Heuerdykare med lite fĂ€rg pĂ„ ring och tavla och matchande rassligt jubilee - har haft nos pĂ„ ett par men avvaktat Ă€n sĂ„ lĂ€nge dĂ„ Ă„rets budget egentligen redan Ă€r ivĂ€gsmĂ€lld 😅

Ok, jag ska erkÀnna att jag har nÄgot liknande, dock nÄgot blekare i jÀmförelse med det ideal jag mÄlade upp.
Min citizen Àr inte tillrÀckligt dykig och mitt bund Àr i klenaste laget.
20210128_135138.jpg

Fast det skulle ju Ä andra sidan stÀmma rÀtt bra mot min eventuella potentiella mustasch.
Om jag skulle odla mustasch skulle det nÀmligen se ut som en parodi pÄ en mustasch, och jag skulle kunna fÄ frÄgan om varför farbror försöker se ut som en epa-traktor-raggare, men typ 40 Är för sent.
AlltsĂ„ dykare pĂ„ bund eller mocka Ă€r ju en given hit! 😍
Jag fÄr kanske erkÀnna att jag har duckat bund hittills av rÀdsla för att inte riktigt ha armar till det men jag inser att jag mÄsta ta mig i kragen och försöka i alla fall snart

Jag tror att mycket av detta att fÄ den mustaschig ligger i kombinationen med bandet.
Bandet kan göra att klockan sticker ut som mer dekadent-elegant Àn den skulle göra annars.
SjÀlv Àr jag rÀtt svag för rally-band av just den anledningen.
Som tex detta. En nÄgot överviktig dykare pÄ svart rally.
20220906_110009.jpg
20220906_110016.jpg

Ännu bĂ€ttre Ă€r det kanske med ett metall-rally. De Ă€r ju coola och dekadenta.

NÀr jag tÀnker mustaschklocka tÀnker jag automatiskt pÄ mer eller mindre sunkiga brottsbekÀmpare pÄ film. Magnum Àr tveklöst originalet som allt annat ska vÀgas emot.

Min absoluta favoritfilm nÀr det gÀller stilinspiration rÄkar vara Miami Vice, dÀr Colin Farrell gör allt rÀtt. Han kör vit kronograf (VC perpetual Cal), sÄ detta alternativ ska inte glömmas bort. Blinga gÀrna pÄ med armband, halsband ringar mm, det brukar jag göra.
col2.jpg

Sedan sÀtter David Harbour den sunkigare Magnum-looken rÀtt bra Stranger Things ocksÄ, billig Casio pÄ armen kÀnns helt rÀtt hÀr.
hopper.jpg

Jag körde Hawaii/Casio-looken frekvent i barerna i somras, dock med guld-casio för extra flash.

Senast Àndrad:
Nu tror jag faktiskt att jag hittat vad du letat efter i hela ditt liv.... ja typ kanske ett par mÄnader i alla fall. En Pulsar Spoon chronograf med stÄl rally band.
1664703233945.png

Jag har snott bilden frÄn @LoveL som Àger den utan att frÄga om lov. SÄ nu invÀntar jag straff eller belöning beroende pÄ hur tilltaget uppfattas.
Klockan Ă€r i kombination med bandet/lĂ€nken i det nĂ€rmaste optimal. Ägaren pĂ„stĂ„r att den fn inte Ă€r till salu... men du kan vĂ€l prova. Allt kan ju bli till salu...👍
Men visst Àr vÀl det en schysst mustasch-klocka?

Tillbaka
Topp