• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Mustaschklocke-tråden 🥸

Smacka på ett Bund så 100% mustachklocka 🤓
8C984CEA-028D-4F1D-B068-8774B2BF7802.jpeg
Har gått och varit lite sugen på att testa en sub 300 och kombinationen av denna fantastiska bild och det faktum att jag satt och glodde på becoming Jaques Cousteau igår kväll gjorde inte suget mindre 😍
Riktigt härlig matchning 👌

När jag tänker mustaschklocka tänker jag automatiskt på mer eller mindre sunkiga brottsbekämpare på film. Magnum är tveklöst originalet som allt annat ska vägas emot.

Min absoluta favoritfilm när det gäller stilinspiration råkar vara Miami Vice, där Colin Farrell gör allt rätt. Han kör vit kronograf (VC perpetual Cal), så detta alternativ ska inte glömmas bort. Blinga gärna på med armband, halsband ringar mm, det brukar jag göra.
col2.jpg

Sedan sätter David Harbour den sunkigare Magnum-looken rätt bra Stranger Things också, billig Casio på armen känns helt rätt här.
hopper.jpg

Jag körde Hawaii/Casio-looken frekvent i barerna i somras, dock med guld-casio för extra flash.

Ja alltså en guldCasio kommer man verkligen långt på 😍 Jag gillar verkligen Hoppers kombination på mustasch och skjorta skarpt - den bilden är verkligen bra pinpointat vad jag står efter 🙂👌

Jag själv har odlat fram en halvskaplig musche (om jag får säga det själv) och imho är mitt senaste köp, BB 39mm s&g, en riktigt bra mustaschklocka.
DCDAA69F-6E18-4042-A7A0-BC70802F6656.jpeg
F19812D6-CBD0-4E1B-A565-19A518A1F5A0.jpeg
Jag är benägen att hålla med om att den gör sig riktigt bra som mustaschklocka 🙂👌 Har något liknande själv fast med en annan typ av länk och det blir inte riktigt samma feeling som med ett jubilee tycker jag.

Sedan tror jag att vi möjligen kan ha samma tanke om en annan tänkbar mustasch-Tudor-kombo med riktigt bra potential 😉😄

Senast ändrad:
Nu tror jag faktiskt att jag hittat vad du letat efter i hela ditt liv.... ja typ kanske ett par månader i alla fall. En Pulsar Spoon chronograf med stål rally band.
1664703233945.png

Jag har snott bilden från @LoveL som äger den utan att fråga om lov. Så nu inväntar jag straff eller belöning beroende på hur tilltaget uppfattas.
Klockan är i kombination med bandet/länken i det närmaste optimal. Ägaren påstår att den fn inte är till salu... men du kan väl prova. Allt kan ju bli till salu...👍
Men visst är väl det en schysst mustasch-klocka?
Alltså den där var verkligen svinball! 😍 Jag hoppas att ägaren vidhåller att han inte släpper den för att sälja en sådan skulle man garanterat ångra

Riktigt härlig panache på precis allt på det uret! 😃👌

Nu tror jag faktiskt att jag hittat vad du letat efter i hela ditt liv.... ja typ kanske ett par månader i alla fall. En Pulsar Spoon chronograf med stål rally band.
1664703233945.png

Jag har snott bilden från @LoveL som äger den utan att fråga om lov. Så nu inväntar jag straff eller belöning beroende på hur tilltaget uppfattas.
Klockan är i kombination med bandet/länken i det närmaste optimal. Ägaren påstår att den fn inte är till salu... men du kan väl prova. Allt kan ju bli till salu...👍

Det är en Pulsar. Finns likadan på ebay och andra ställen för runt 2000kr, så även om denna inte är till salu och han vill ha den så är det ju inte problem direkt..

Alltså den där var verkligen svinball! 😍 Jag hoppas att ägaren vidhåller att han inte släpper den för att sälja en sådan skulle man garanterat ångra

Riktigt härlig panache på precis allt på det uret! 😃👌
Finns fler men här har du en om du vill ha den

1664703233945.png

Inga straff härifrån. Ja, jag är mycket nöjd med den. Används inte så ofta, men blir glad varje gång den sitter på armen. En liten juvel! ❤️
269EF92F-6470-4E72-A6A3-11F311D965ED.jpeg

Det är en Pulsar. Finns likadan på ebay och andra ställen för runt 2000kr, så även om denna inte är till salu och han vill ha den så är det ju inte problem direkt..

Stort tack för tips 🙂🙏

Inre slusk aktiverad....

Monosnap Photo - Google Photos 2022-10-19 11-51-03.png
Alltså Venturan är ju en så jäkla chäf klocka! 😍 en av de där som man browsar och suktar efter ibland men liksom aldrig riktigt kommer framåt med att försöka köpa - jag måste ha en sådan någon gång

Edit: får man fråga vad du har för storlek på klockan +handleden? (Har lite svårt att uppskatta hur den skulle ta sig ut på min arm)

Senast ändrad:
Alltså Venturan är ju en så jäkla chäf klocka! 😍 en av de där som man browsar och suktar efter ibland men liksom aldrig riktigt kommer framåt med att försöka köpa - jag måste ha en sådan någon gång

Edit: får man fråga vad du har för storlek på klockan +handleden? (Har lite svårt att uppskatta hur den skulle ta sig ut på min arm)
Tyckte länge att venturan var asful, men sen fyllde jag fyrtio och då klickade något i huvudet och jag var tvungen att ha en. De stora modellerna är alldeles för feta för min 17.5 cm:are till handled så det fick bli quartz-chronon som med sina 32x50 tar mer plats på armen än man kanske förväntar sig. Det där stretchbandet är genialiskt också eftersom det inte kräver några verktyg för att siza om :)

Tillbaka
Topp