S
Staafen
Guest
Grymt! Stort tack!Yes, tror det ska vara mer eller mindre samma, fast första siffran = år och siffra två + tre = månad.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grymt! Stort tack!Yes, tror det ska vara mer eller mindre samma, fast första siffran = år och siffra två + tre = månad.
Snyggt! 4 stycken i den högen som väcker osunt habegär i mig.Sa någon mysmögeldykare?
Från vänster: Aquastar, City, Nivada, Pierre Denill (Super Squale), Mathey-Tissot, Technos, Tevomatic, Olma och Claudia
Tack! Spännande, vilka då?Snyggt! 4 stycken i den högen som väcker osunt habegär i mig.
Cityn har jag redan, annars är det Nivadan, Aquastar, Tevomatic och SqualenTack! Spännande, vilka då?
Själv känner jag för tre mer än dom andra, Cityn, Nivadan och Tevomaticen
Cityn är grym...har för mig att den är 42mm och att den är för stor för migTack! Spännande, vilka då?
Själv känner jag för tre mer än dom andra, Cityn, Nivadan och Tevomaticen
Skulle detta kunna vara januari 1993 isf? För det lär väl inte vara 1983?Yes, tror det ska vara mer eller mindre samma, fast första siffran = år och siffra två + tre = månad.
Jag tycker det ser ut som att det börjar med "3 D...". Nån får rätta mig om jag har fel, men jag har för mig att 1-9 representerar Jan-Sep. Och O=Okt, N=Nov och D=Dec.Skulle detta kunna vara januari 1993 isf? För det lär väl inte vara 1983?
Härlig dyksamling @Rozzy !Sa någon mysmögeldykare?
Från vänster: Aquastar, City, Nivada, Pierre Denill (Super Squale), Mathey-Tissot, Technos, Tevomatic, Olma och Claudia
Exakt, det står 3D01. Är det då Dec 1993?Jag tycker det ser ut som att det börjar med "3 D...". Nån får rätta mig om jag har fel, men jag har för mig att 1-9 representerar Jan-Sep. Och O=Okt, N=Nov och D=Dec.
83 fanns inga Promaster. Så gissningsvis 93. Jag kan inte utesluta 2003 även om jag tycker den ser lite för ålderdomlig ut. Vill minnas att det var rätt bra drag i lysmassan fortfarande? Kolla i Citizentråden i Kobra Kai kanske. Gissar att det är är större chans att nån med bättre koll än jag har ser frågan där.Skulle detta kunna vara januari 1993 isf? För det lär väl inte vara 1983?
Ja lumen är bra faktiskt även om den tappar snabbt. Tack för tipset!83 fanns inga Promaster. Så gissningsvis 93. Jag kan inte utesluta 2003 även om jag tycker den ser lite för ålderdomlig ut. Vill minnas att det var rött bra drag i lysmassan fortfarande? Kolla i Citizentråden i Kobra Kai kanske. Gissar att det är är större chans att nån med bättre koll än jag har ser frågan där.
Det gör du rätt i!Jag skohornar in den här i denna tråd också
Cool!Jag skohornar in den här i denna tråd också
Fantastisk trippel det där!
Tackar, ja det var länge sen, vi kanske kan träffas så jag kan ta över din Technos?
HeheTackar, ja det var länge sen, vi kanske kan träffas så jag kan ta över din Technos?
Tar den för 100€
Den kan bli din för 125$
Den har double "o" joint ring, glöm inte detTar den för 100€
Skitfin , kan man be om en bättre bild?Den har double "o" joint ring, glöm inte det
Jag tror den är 38-39 ish, har faktiskt inte mätt den, @marconimotet vet hur stora de är. Känslan är att de är välbyggda och robusta.Skitfin , kan man be om en bättre bild?
Storlek ?
38 mm. Den är riktigt fin! Grattis!Jag tror den är 38-39 ish, har faktiskt inte mätt den, @marconimotet vet hur stora de är. Känslan är att de är välbyggda och robusta.