• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mysmögeldykartråden

Justdix

Cartier
2-Faktor
Seiko 6105-8000 från 1969
IMG_20200608_102347_809.jpg
 

Psykel

Patek
Japp. Köpte den av min lokala urmakare som bytt verk och krona på den. Gissar även att visarna är Utbytta. Kul klocka iallafall. Sitter riktigt skönt på armen och skönt rassel i länken.
Kul! Har haft lite span själv på dom där, och andra klockor i samma boett. Bland andra Heuer och City har ju använt samma boett, tillsammans med en rejäl mängd andra märken.
 

GMT Andy

Omega
Skin diver - man borde väl veta detta men vad är eg definitionen på en Skin diver ?
Är det att den är tunn som ett skinn eller att den sitter tight utanpå dykardräkten som ett extra skinn ? :confused:
Ja ni hör ju, tacksam för upplysning i ämnet!
 

Exxet

Rolex
Skin diver - man borde väl veta detta men vad är eg definitionen på en Skin diver ?
Är det att den är tunn som ett skinn eller att den sitter tight utanpå dykardräkten som ett extra skinn ? :confused:
Ja ni hör ju, tacksam för upplysning i ämnet!
Finns säkert någon som har något annat förslag, men för mig är det väl en klocka man kan ha när man snorklar lr är nån meter under ytan.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Skin diver - man borde väl veta detta men vad är eg definitionen på en Skin diver ?
Är det att den är tunn som ett skinn eller att den sitter tight utanpå dykardräkten som ett extra skinn ? :confused:
Ja ni hör ju, tacksam för upplysning i ämnet!
Refererar till när man dyker utan tuber typ. Så de är täta men inte supertäta då man oftast inte kommer så djupt utan tuber.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
@Anders Forsberg, några handledsskott på den nya City-dykaren?
Nope.
Iväg på service. Bara en av mina visare som behagade försöka visa något. :)

Hoppas att din funkar bättre!
Också finare skick på din, så riktigt snyggt fångat!

Vägrar nästan ta orden ”Bang for the buck” - eller ännu värre, det svenska ”Pang för pengen” i min mun... Men fan, det känns som en riktigt prisvärd modell!

CDBAD2FF-6DD0-46E2-B904-A00842442A74.jpeg

Innan den skickades vidare.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Nope.
Iväg på service. Bara en av mina visare som behagade försöka visa något. :)

Hoppas att din funkar bättre!
Också finare skick på din, så riktigt snyggt fångat!

Vägrar nästan ta orden ”Bang for the buck” - eller ännu värre, det svenska ”Pang för pengen” i min mun... Men fan, det känns som en riktigt prisvärd modell!

CDBAD2FF-6DD0-46E2-B904-A00842442A74.jpeg

Innan den skickades vidare.
Har varit nära på att klippa en sån ett par gånger, när är dessa tillverkade cirka? :)
 
Topp