• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mysmögeldykartråden

OddD

Panerai
2-Faktor
En liten orange som känns in lite innan den ska vidare som present.
1595129445766425366198617897877.jpg
 

MrAndersson

Rolex
Pledge Member
2-Faktor

Inget dåligt ex du hittat, grattis!
Men du behöver en schysst originallänk till den :)
Jag har haft två stycken ph200, en schleten och en i väldigt fint skick. Körde båda på en Certinamärkt NSA länk som jag tyckte passade fint till. Iofs inte originallänk men så bekväm då den hade sånt där skönt lås som flexar.
Den i fint skick är en av få klockor jag saknar att jag sålde.....:(
IMG_2108.JPG


IMG_2390.JPG
 
Senast ändrad:

DrKlocka

Audemars
Inget dåligt ex du hittat, grattis!
Men du behöver en schysst originallänk till den :)
Jag har haft två stycket ph200, en schleten och en i väldigt fint skick. Körde båda på en Certinamärkt NSA länk som jag tyckte passade fint till. Iofs inte originallänk men så bekväm då den hade sånt där skönt lås som flexar.
Den i fint skick är en av få klockor jag saknar att jag sålde.....:(
IMG_2108.JPG


IMG_2390.JPG
Minns när du hade den till salu. Jag var sugen då på den.
Letar efter länk! Har en länk, men det är dessvärre inte samma ändlänkar på vanliga DS och ph200. Verkar dessvärre vara svårt ett hitta. Men en dag så :)
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Inget dåligt ex du hittat, grattis!
Men du behöver en schysst originallänk till den :)
Jag har haft två stycket ph200, en schleten och en i väldigt fint skick. Körde båda på en Certinamärkt NSA länk som jag tyckte passade fint till. Iofs inte originallänk men så bekväm då den hade sånt där skönt lås som flexar.
Den i fint skick är en av få klockor jag saknar att jag sålde.....:(
IMG_2108.JPG


IMG_2390.JPG
Den där länken var ju svinball! Vet du ref? Behöver en vettig länk till min, och precis som @JohanSA säger så är det svårt som tusan att hitta länk löst till de här...
 

MrAndersson

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Den där länken var ju svinball! Vet du ref? Behöver en vettig länk till min, och precis som @JohanSA säger så är det svårt som tusan att hitta länk löst till de här...

Ja den länken passade bra!
Nu har jag inte kvar länken längre tyvärr men kolla efter NSA länkar och med lite tur så hittar du en med passande ändlänkar. Tror att DS-2 eller DS-3 kom med NSA länk men raka ändlänkar. SÅ det går kanske pussla ihop. Tror det var så jag fick ihop min, var två länkar där den ena hade ändlänkarna. Fyndade på tratten.
 

HGMG

Omega
Efter att ha läst hela denna härliga tråd under sommaren så är det dax för mitt första bidrag. Otroligt beroendeframkallande och roligt att browsa sig igenom eBay i jakt på nått kul. Har nu packat upp mina första eBay-fynd. Två helstål i 38 mm och en kromad 35mm som kom med äkta tropic:)
Super Astral och Newton verkar inte finnas mycket info om, men härligt grön och ljusgul patina på lume och coola visare på Super Astral. Edma-dykaren är ett syskon till min Edma dykarchrono så den är väl det roligaste fyndet.
CBC8B62C-CFBE-498F-9A04-87D4F67ACED1.jpeg
5E2A9F39-7506-48D5-BAB1-E17E55334C7D.jpeg
5302A643-B9EB-450A-8D1E-AFF5937768A3.jpeg
0F03A83A-F3DC-42D5-9E7A-1240ED981402.jpeg
 

Dr.Glas

Omega
63FD7C54-6D76-429C-BD15-5BCE8B6F309A.jpeg
Jag inser att det här är fel tråd, men den innehåller å andra sidan rätt folk, så jag ställer frågan här, säg till mig om det är oförskämt. Jag har alltså fått förfrågan om jag vill köpa en Certina DS2 superph 100, med gul tavla. Den är i rätt risigt skick, kronan är lös, men ska tydligen ticka på i övrigt. Säljaren vill inte ge mig något pris, utan tycker att jag ska börja med att berätta vad jag kan tänka mig att ge. Jag har googlat för att försöka hitta prisreferenser, men utan större framgång. Om någon här har en ide om vad som vore ett vettigt pris, ett kap, eller hutlöst dela gärna med er av era tankar eller gissningar... Sorry för dålig bild.
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
63FD7C54-6D76-429C-BD15-5BCE8B6F309A.jpeg
Jag inser att det här är fel tråd, men den innehåller å andra sidan rätt folk, så jag ställer frågan här, säg till mig om det är oförskämt. Jag har alltså fått förfrågan om jag vill köpa en Certina DS2 superph 100, med gul tavla. Den är i rätt risigt skick, kronan är lös, men ska tydligen ticka på i övrigt. Säljaren vill inte ge mig något pris, utan tycker att jag ska börja med att berätta vad jag kan tänka mig att ge. Jag har googlat för att försöka hitta prisreferenser, men utan större framgång. Om någon här har en ide om vad som vore ett vettigt pris, ett kap, eller hutlöst dela gärna med er av era tankar eller gissningar... Sorry för dålig bild.
Grym klocka! Har du provat en? Den är nästan 2 cm tjock, så det är inget man smyger in under manschetten. Jag sålde en med svart tavla, nyligen genomgången, med boett i ok skick för tre år sedan för 18k. Den du visar tycks vara ganska härjad i boetten vilket är ok på en sån här klocka tycker jag. Tavlan verkar vara i bra skick under det repiga glaset. Visarna saknar lysmassa, det är ju relativt enkelt att åtgärda om man skulle vilja. Om kronan är lättfixad vet jag inte. Det som är värst i mina ögon är väl att vridringsinlägget saknas, skulle gissa på att det är nästintill omöjligt att hitta ett. Nu är det ju inte säkert att du tycker att det gör något, och i så fall är det ju inget problem. Prismässigt är jag för dåligt uppdaterad, men om jag skulle få erbjudandet idag skulle jag tycka att 10k var ett kap och 20k för mycket, om det nu kan vara till nån hjälp :)
 

Dr.Glas

Omega
Grym klocka! Har du provat en? Den är nästan 2 cm tjock, så det är inget man smyger in under manschetten. Jag sålde en med svart tavla, nyligen genomgången, med boett i ok skick för tre år sedan för 18k. Den du visar tycks vara ganska härjad i boetten vilket är ok på en sån här klocka tycker jag. Tavlan verkar vara i bra skick under det repiga glaset. Visarna saknar lysmassa, det är ju relativt enkelt att åtgärda om man skulle vilja. Om kronan är lättfixad vet jag inte. Det som är värst i mina ögon är väl att vridringsinlägget saknas, skulle gissa på att det är nästintill omöjligt att hitta ett. Nu är det ju inte säkert att du tycker att det gör något, och i så fall är det ju inget problem. Prismässigt är jag för dåligt uppdaterad, men om jag skulle få erbjudandet idag skulle jag tycka att 10k var ett kap och 20k för mycket, om det nu kan vara till nån hjälp :)
Jag tycker dessvärre den ser rätt trist ut utan vridringsinlägget. Jag hade i så fall velat fixa till den så gott det går, reluma visare, men boetten håller jag med om att det inte gör så mycket att den är lite sliten. Jag får möta upp säljaren och försöka titta lite nogrannare, men han kunde i alla fall tänka sig att sälja den för 9000. Jag såg att det såldes en här på klocksnack i slutet av 2018 för 15K som såg ut att vara i ganska fint skick.
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Är det möjligt att få en MRP-SA (Monnin) boett tät (dvs finns delar, packningar m.m) och isåfall; är det ett "enklare" jobb för en urmakare? Säg, för bad och liknande.. Lånad bild för referens
351303934_25426f37-5db6-4033-81c2-272b335def7f.jpg
Ja skulle jag säga, men jag är ingen expert. Klockan har alla förutsättningar för att bli tät. Jag vet att bla packningen i kronorna kan vara lite wonky.
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Jag tycker dessvärre den ser rätt trist ut utan vridringsinlägget. Jag hade i så fall velat fixa till den så gott det går, reluma visare, men boetten håller jag med om att det inte gör så mycket att den är lite sliten. Jag får möta upp säljaren och försöka titta lite nogrannare, men han kunde i alla fall tänka sig att sälja den för 9000. Jag såg att det såldes en här på klocksnack i slutet av 2018 för 15K som såg ut att vara i ganska fint skick.
Jag sålde en gul för ca 15
Vet ej hur svårt det är med insert , men 7-8k låter väl som ett bra pris för köparen
 
Topp