Den passar dig perfekt! Riktigt snygg på det där bandet också.Har nu övertagit denna badboy! Tack @Whiskwatch för bra affär
Kul att få hänga lite med er i denna tråd nu!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den passar dig perfekt! Riktigt snygg på det där bandet också.Har nu övertagit denna badboy! Tack @Whiskwatch för bra affär
Kul att få hänga lite med er i denna tråd nu!
Snygg,Fick nyligen hem min Olma från service.
Tråkigt att behöva ha sånt här gammalt bös liggande, skämt åsido grymt trevliga dom där. Skulle gärna hugga en om chansen dyker upp, är rädd att den ska kännas stooor på handleden bara...Gammalt bös.
Hugg minTråkigt att behöva ha sånt här gammalt bös liggande, skämt åsido grymt trevliga dom där. Skulle gärna hugga en om chansen dyker upp, är rädd att den ska kännas stooor på handleden bara...
Också trevlig men inte har väl den där en chans mot den grymma City dykaren ovan...Inte så mycket mögel, men väldigt mycket mys. Riktigt kaxig boett, Cityn har inte en chans.
Technosen är ”lite” fetare, i dubbel bemärkelse.Också trevlig men inte har väl den där en chans mot den grymma City dykaren ovan...
Skön steam-punk-look från den vinkeln! Grym klocka, grattis.Måste få in nya klockan här med
Skön steam-punk-look från den vinkeln! Grym klocka, grattis.
Den var trevlig! Och kul att se ett trycktest från Becks.Redo för sommaren
Kommer inte på något sätt där man inte måste montera isär klockan något. Tvättar man grundligt kan friktionen öka. Ska även ligga en metallring under vridringen man kan böja till lite för större friktion men då måste man ju ta av ringen.Får jag vara med i mögeldykar-klubben nu också? Förresten, har någon ett tips på hur man får lite mer "motstånd" i vridringen? Finns det något medel eller så man kan använda? Det här är är en vridring utan "hack" i sig för övrigt.
EDIT: Om någon råkar ha Tropic-liknande band i 16mm så hör gärna av dig!
När ni ändå letar, hittar ni en keeper eller två till ett mörkblått isofrane kan ni PM:a mig!Lite mögel iaf.
Tar tillfället i akt att efterfråga den långa delen av vintage Isofrane. Som synes har jag två korta bitar som är NOS. Långa biten lyser med sin frånvaro.
Tack för tipset. Jag ska låta min uris kolla på det åt mig - senaste gången jag försökte mecka med en vridring slutade det i absolut katastrof hahaKommer inte på något sätt där man inte måste montera isär klockan något. Tvättar man grundligt kan friktionen öka. Ska även ligga en metallring under vridringen man kan böja till lite för större friktion men då måste man ju ta av ringen.
Jag vet inte om det skiljer mycket i färg mellan vintage och nya men det går att köpa som reservdel från Synchron.När ni ändå letar, hittar ni en keeper eller två till ett mörkblått isofrane kan ni PM:a mig!
Tack! Har faktiskt mailat dem men inte fått svar.Jag vet inte om det skiljer mycket i färg mellan vintage och nya men det går att köpa som reservdel från Synchron.
Finns på Synchrons hemsida men frågan är vilken blå "blue" är.Tack! Har faktiskt mailat dem men inte fått svar.
Se på fan! Jag har varit inne på synchronusa.com eftersom jag härjat där tidigare för att få tag på en Synchron Military. Tack!Finns på Synchrons hemsida men frågan är vilken blå "blue" är.
https://shop.synchronwatches.com/product/set-of-isofrane-strap-keepers/
Lite sent svar men tack för tipset - jag vågade först inte själv men efter en demostration av vad du nämnde här av en trevlig forumedlem fick jag självförtroendet att våga mig på att försöka tighta till dykarringen och det blev jättebra med min Eiger och lyckades med vetskapen få igång ringen på en Tissot PR516. Jag ska bara undvika bakelit-ringar i framtiden (vilket är synd för de är så förbaskat snygga)!Kommer inte på något sätt där man inte måste montera isär klockan något. Tvättar man grundligt kan friktionen öka. Ska även ligga en metallring under vridringen man kan böja till lite för större friktion men då måste man ju ta av ringen.