• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mysmögeldykartråden

Whiskwatch

Panerai
Har nu övertagit denna badboy! Tack @Whiskwatch för bra affär 😊

Kul att få hänga lite med er i denna tråd nu!

20210514_111936 (2).jpg
Den passar dig perfekt! Riktigt snygg på det där bandet också. 😃
 

240snusit

Panerai
Får jag vara med i mögeldykar-klubben nu också? 😄Förresten, har någon ett tips på hur man får lite mer "motstånd" i vridringen? Finns det något medel eller så man kan använda? Det här är är en vridring utan "hack" i sig för övrigt.

EDIT: Om någon råkar ha Tropic-liknande band i 16mm så hör gärna av dig! :cigar:
66FC4909-6D4F-459B-80CB-D0518965B8FF.jpeg
 
Senast ändrad:

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Får jag vara med i mögeldykar-klubben nu också? 😄Förresten, har någon ett tips på hur man får lite mer "motstånd" i vridringen? Finns det något medel eller så man kan använda? Det här är är en vridring utan "hack" i sig för övrigt.

EDIT: Om någon råkar ha Tropic-liknande band i 16mm så hör gärna av dig! :cigar:
66FC4909-6D4F-459B-80CB-D0518965B8FF.jpeg
Kommer inte på något sätt där man inte måste montera isär klockan något. Tvättar man grundligt kan friktionen öka. Ska även ligga en metallring under vridringen man kan böja till lite för större friktion men då måste man ju ta av ringen.
 

240snusit

Panerai
Kommer inte på något sätt där man inte måste montera isär klockan något. Tvättar man grundligt kan friktionen öka. Ska även ligga en metallring under vridringen man kan böja till lite för större friktion men då måste man ju ta av ringen.
Tack för tipset. Jag ska låta min uris kolla på det åt mig - senaste gången jag försökte mecka med en vridring slutade det i absolut katastrof haha :bag:
 

240snusit

Panerai
Kommer inte på något sätt där man inte måste montera isär klockan något. Tvättar man grundligt kan friktionen öka. Ska även ligga en metallring under vridringen man kan böja till lite för större friktion men då måste man ju ta av ringen.
Lite sent svar men tack för tipset - jag vågade först inte själv men efter en demostration av vad du nämnde här av en trevlig forumedlem fick jag självförtroendet att våga mig på att försöka tighta till dykarringen och det blev jättebra med min Eiger och lyckades med vetskapen få igång ringen på en Tissot PR516. Jag ska bara undvika bakelit-ringar i framtiden (vilket är synd för de är så förbaskat snygga)! :D
 
Topp