Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Pax så in i h*lvete när du ska säljaDenna inhandlades av klockfolket på antikmässan.
Trevlig absolut.
/j
Pax så in i h*lvete när du ska sälja
Fan vad man blev Certina-sugen nu då! Riktigt cool, den måste du ha klippt när jag stod och klämde på de överprisade Memovoxarna...Denna inhandlades av klockfolket på antikmässan.
Trevlig absolut.
/j
Denna inhandlades av klockfolket på antikmässan.
Trevlig absolut.
/j
Dagens fångst !
Känns supernice !
Sjukt lätt, som luft på armen .
Jepp !Coolt, glasfiber va!?
Detta är vad som står på önskelistan!
Gäller att fixa lite $ bara..
Tror att blancpain är favoriten...
Hur badvänlig är den genomsnittlige mögeldykaren? Funderar på att börja min jakt men jag vill kunna ha den i vatten utan oro.
Hur badvänlig är den genomsnittlige mögeldykaren? Funderar på att börja min jakt men jag vill kunna ha den i vatten utan oro.
Jag är på din linje, och vill ha badtäta klockor generellt. Min erfarenhet i mögeldykarträsket, är att de med skruvad krona har störst chans att vara, och oftast enklast att få, täta. Tyvärr blir utbudet begränsat av det, men det är så jag kör efter en del hopplösa projektHur badvänlig är den genomsnittlige mögeldykaren? Funderar på att börja min jakt men jag vill kunna ha den i vatten utan oro.
Min erfarenhet är att om man får kronan tät, vilket en skruvad oftare blir, så är resten oftast enklare, även om glassidan ibland kan vara svårt att få tät också. Baklocket kräver oftast bara en fungerande packning. Så summasummarum är att de flesta är otäta, oftast pga gamla kronpackningar och oskruvad krona. Skruvad krona och nya packningar, kan räcka långt... Ungefär 50 % chans att eventuellt få den tät med lite ansträngning, och utan att det ska kosta skjortan Oysterboetterna är nog säkrast att få ordning på, men då kostar de ju framförallt oftast mer i inköp.Ni som trycktestar och/eller badar med era vintageklockor (typ theargonaut ), hur vanligt är det att det är boettlocket eller glaset inte är täta? Är det oftast kronan som är otät och att det är lite mer förlåtande på övriga ställen, t.ex. med ett äldre glas eller en gammal boettlockspackning?
Jepp !
Här är dem brevid en 44mm certina