• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mysmögeldykartråden

80-tals Squale 1553 med en vridring jag inte sett på denna modell tidigare.
Sitter på ett hajband från MickeJ
squale1523.jpg
 
Den har visats i tråden tidigare, men är sen ett par månader tillbaka efter långservice. Först service och glasletande i ett knappt år hos Farfars klocka, sen det slutgiltiga glasslipandet hos McGyver. De var överens om att originalglaset var tämligen speciellt... Hursomhelst är jag mycket nöjd med slutresultatet!


Är det djupmätare i glaset, eller varför är det speciellt?

Edit: Glömde säga att klockan ser kanonfin ut, grattis! :)
 
Är det djupmätare i glaset, eller varför är det speciellt?

Edit: Glömde säga att klockan ser kanonfin ut, grattis! :)
Tack! Djupmätare hade varit fräsigt, men det är bara mineralglaset som är chippat på några ställen. Kanske det du ser... Specialaren är att det är kupat både på in- och utsidan samt att det är en kant för spännring (McGyvers ord). Axel (Farfars) snackade dessutom om att monocoque-boetten kräver mer av glasets passform. Såhär i efterhand känns det dock bara positivt att originalglaset fick sitta kvar. Helnöjd som sagt!
 
Tack! Djupmätare hade varit fräsigt, men det är bara mineralglaset som är chippat på några ställen. Kanske det du ser... Specialaren är att det är kupat både på in- och utsidan samt att det är en kant för spännring (McGyvers ord). Axel (Farfars) snackade dessutom om att monocoque-boetten kräver mer av glasets passform. Såhär i efterhand känns det dock bara positivt att originalglaset fick sitta kvar. Helnöjd som sagt!


COoolt! :) Är den trycktestad och tät?
 
Contintal brukar vara budgetklockor med väldigt enkla verk (De jag har sett har varit 1 jewel). Kanske kan vara svår att serva och hitta delar?

Edit: Förhoppningsvis kanske det inte behövs några delar, utan bara lite rengöring och olja, men pusher tror jag blir svårt om du inte hittar ett reservdelsverk.
 
Plastboett?

Märklig och cool pjäs! Vet du nåt mer om den?

Tyvärr, men den är riktigt cool om än budget som eriksson850 nämner.
Hoppas att det bara är en uppoljning som krävs, pusher kan bli svårt. Får jaga reservdelsur. Hojta gärna om ni springer på ngt.
Kul mått på denna 43 mm utan krona och 16 mm över "magen" på 18mm band, bärs tajt.
 
Contintal brukar vara budgetklockor med väldigt enkla verk (De jag har sett har varit 1 jewel). Kanske kan vara svår att serva och hitta delar?

Edit: Förhoppningsvis kanske det inte behövs några delar, utan bara lite rengöring och olja, men pusher tror jag blir svårt om du inte hittar ett reservdelsverk.

Googlat runt, finns inte mycket info och vad jag kan hittat so far (har ju inte sett verket då jag inte kommer in). Heuer Leonidas EB8420, samma som sitter i Easy Rider. Tror du det kan vara rimligt öht? Nedre pusher ska tydligen vara kromad.
 
Googlat runt, finns inte mycket info och vad jag kan hittat so far (har ju inte sett verket då jag inte kommer in). Heuer Leonidas EB8420, samma som sitter i Easy Rider. Tror du det kan vara rimligt öht? Nedre pusher ska tydligen vara kromad.


Om du verkligen vill få igång klockan och fixa pusher, så går det nog att göra (men skulle tro att det kostar lite). Gå till någon lokal urmakare som varit med ett tag och fråga om han har någon lösning på pusherproblemet, svårt att hitta en utbytes (tror jag), men han kanske kan serva verket och modda dit någon generisk pusher så du får funktionen att fungera.
 
Tack för bildkavalkaden! Är den blå eller svart? Snyggt med den rena tavlan, står det någonstans att den pallar 1000 m (eller 100, enligt senaste tryckningen ;))? Länken ser skön ut!

Den har svart ring med svart/grå tavla. Det står ingenstans på klockan att den pallar 1000m , modellen finns i alla möjliga färger och kombos.
Trots de är den väldigt ovanlig 2000st gjorda totalt.

Det är svårt att hitta riktigt bra info om den, den är lite hemlig typ [emoji3]
Här är en produktbild jag hittade på en sida , minns inte vart
ImageUploadedByTapatalk1429566897.181173.jpg


På Chrono finns en sjukt cool , en blå.
Har sett röd/svarta, helröda , orange etc etc
ImageUploadedByTapatalk1429567189.591082.jpg


Man kanske skulle skaffa sig en blå, det är min favvo färg [emoji3]
 
Tillbaka
Topp