nifag
Basic
44mm, men bara 40mm på "längden" och 11mm på höjden. Riktigt smidigt!Grym!! Den ser helt overklig ut. Vad mäter en sådan där kudde?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
44mm, men bara 40mm på "längden" och 11mm på höjden. Riktigt smidigt!Grym!! Den ser helt overklig ut. Vad mäter en sådan där kudde?
Den har visats i tråden tidigare, men är sen ett par månader tillbaka efter långservice. Först service och glasletande i ett knappt år hos Farfars klocka, sen det slutgiltiga glasslipandet hos McGyver. De var överens om att originalglaset var tämligen speciellt... Hursomhelst är jag mycket nöjd med slutresultatet!
Tack! Djupmätare hade varit fräsigt, men det är bara mineralglaset som är chippat på några ställen. Kanske det du ser... Specialaren är att det är kupat både på in- och utsidan samt att det är en kant för spännring (McGyvers ord). Axel (Farfars) snackade dessutom om att monocoque-boetten kräver mer av glasets passform. Såhär i efterhand känns det dock bara positivt att originalglaset fick sitta kvar. Helnöjd som sagt!Är det djupmätare i glaset, eller varför är det speciellt?
Edit: Glömde säga att klockan ser kanonfin ut, grattis!
Tack! Djupmätare hade varit fräsigt, men det är bara mineralglaset som är chippat på några ställen. Kanske det du ser... Specialaren är att det är kupat både på in- och utsidan samt att det är en kant för spännring (McGyvers ord). Axel (Farfars) snackade dessutom om att monocoque-boetten kräver mer av glasets passform. Såhär i efterhand känns det dock bara positivt att originalglaset fick sitta kvar. Helnöjd som sagt!
Njaa tyvärr läcker det från den oskruvade kronan. Ska förstås vara skruvad men jag kände inte att det var värt mer tid och pengar på att lösa det just nu. Den nuvarande är åtminstone original Nivada så det får duga för tillfället. Det är minst fem projekt före i kön!COoolt! Är den trycktestad och tät?
Känns roligt att få bidra med något nytt i denna tråd, det var ett tag sedan.
Känns roligt att få bidra med något nytt i denna tråd, det var ett tag sedan.
/quote]
Jävlar!!! Ägg och falukorv, grattis till nåt fett
Grym klocka btw!
Holy mo vilken stadig pjäs! Förstår att det krävs en stadig lunch för att orka kånka runt på den där!Känns roligt att få bidra med något nytt i denna tråd, det var ett tag sedan.
Holy mo vilken stadig pjäs! Förstår att det krävs en stadig lunch för att orka kånka runt på den där!
Monocoque-objekt. Kärlek direkt. Behöver servas då sekundvisare hoppat ur och fjäder år dragen i botten. Tips mottages.
Plastboett?
Märklig och cool pjäs! Vet du nåt mer om den?
Contintal brukar vara budgetklockor med väldigt enkla verk (De jag har sett har varit 1 jewel). Kanske kan vara svår att serva och hitta delar?
Edit: Förhoppningsvis kanske det inte behövs några delar, utan bara lite rengöring och olja, men pusher tror jag blir svårt om du inte hittar ett reservdelsverk.
Googlat runt, finns inte mycket info och vad jag kan hittat so far (har ju inte sett verket då jag inte kommer in). Heuer Leonidas EB8420, samma som sitter i Easy Rider. Tror du det kan vara rimligt öht? Nedre pusher ska tydligen vara kromad.
Jodu!
3 vändor i ultraljudstvätten gjorde Certinalänken anständig igen.
Kan länken vara original?
Inte kollat på ph1000, ph500 har en länk iaf.Riktigt cool Certina! Grattis! Tveksam till länken, även om den ser tuff ut på den. Undrar om dessa kom på länk öht? Aurum kanske har forskat lite om det?
Coool! Visa mer!1000m mögel , ganska udda fågel.
Lagt ut den här rackarn då jag jagar nytt. Om någon vill förbarma sig så är jag öppen för rimliga bud. (Hoppas på överseende med spam i tråden)80-tals Squale 1553 med en vridring jag inte sett på denna modell tidigare.
Sitter på ett hajband från MickeJ
Här kommer lite bättre bilder:
Tack för bildkavalkaden! Är den blå eller svart? Snyggt med den rena tavlan, står det någonstans att den pallar 1000 m (eller 100, enligt senaste tryckningen )? Länken ser skön ut!
Tack för bildkavalkaden! Är den blå eller svart? Snyggt med den rena tavlan, står det någonstans att den pallar 1000 m (eller 100, enligt senaste tryckningen )? Länken ser skön ut!
200m på dem där.