• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mysmögeldykartråden

Jockinho

Patek
2-Faktor
Två gamla dykare, men inga bandhorn!
4D8E4F8F-D4ED-48BF-9D5D-0227C37DC30F.jpeg

Härlig duo, Tuna är alltid Tuna men Casion är inte dum 👌🏻 En design de borde ta upp igen, kanske beroende på hur de gör den iof…
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor

MOL

Cartier
Jag tror att hela vridningen är nytillverkad. Jag har postat andra exempel / varningar i Fulursvarningar. Jag hade gjort en retur om inte säljaren varit transparent.
Exakt, som @Highvalley skriver så är det någon(möjligtvis hemmahörande i Italien) som pimpat med en ny vridring.
Italien kan jag bekräfta. Är inte så super brydd (av någon oklar orsak, brukar avsky franken i vanliga fall) som med klockor jag kan mer om…men kanske skulle man leta efter en korrekt ring. @Highvalley tror du det är rimligt att hitta?
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Italien kan jag bekräfta. Är inte så super brydd (av någon oklar orsak, brukar avsky franken i vanliga fall) som med klockor jag kan mer om…men kanske skulle man leta efter en korrekt ring. @Highvalley tror du det är rimligt att hitta?
Jag har dålig koll på Squale så är kanske fel person att svara. Gissar att det är en boett som många andra märken använde och att en ring kanske inte är supersvår att hitta. Men generellt så är ringarna bristvara när det är så här gamla ur det gäller. Att köpa en donator med ok ring och kvaddad tavla kanske är en variant. Men retur och hitta ett korrekt ex är kanske ännu bättre. Nu vet jag ju inte vad du gett för den här men av vad jag sett i övrigt brukar dessa med hittepåringarna bli provocerade dyra. Ett korrekt exemplar kostar nog oftast mindre. Dessutom vore det ju fint om skojarna som säljer de här får lite friktion i verksamheten kan jag tycka.
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Kul att se en sån till! :woot: Jag har en likadan men i något sämre skick och med en annan logotyp. Vet tyvärr inte hur gammal den är.
DSCF7833.jpg

DSCF7832.jpg
Ja de verkar inte vanliga! Har sett din, min, och ytterligare ett eller två exemplar. Ska leta lite och se om de går att hitta i någon gammal katalog eller annons. :)
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Italien kan jag bekräfta. Är inte så super brydd (av någon oklar orsak, brukar avsky franken i vanliga fall) som med klockor jag kan mer om…men kanske skulle man leta efter en korrekt ring. @Highvalley tror du det är rimligt att hitta?
Kanske något av dessa du ska leta efter...

Tycker dock det även verkar som att de flesta Wertex squales kom i lite andra typer av boetter och med någon typ av tvåfärgat akrylinlägg, likt första träffen på Google... https://www.catawiki.com/sv/l/32250943-wertex-super-squale-man-1970-1979
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Kanske något av dessa du ska leta efter...

Tycker dock det även verkar som att de flesta Wertex squales kom i lite andra typer av boetter och med någon typ av tvåfärgat akrylinlägg, likt första träffen på Google... https://www.catawiki.com/sv/l/32250943-wertex-super-squale-man-1970-1979
Har haft fyra Squale varav tre med snarlika vridringar, dock inte Wertex.
EEB1BA4A-D641-4DED-8983-780EA08CF6CF.jpeg

7B91756A-17C4-4035-AB6F-BB5DFF4F7753.jpeg
EDF0503A-8385-450D-9CDC-93D89E538510.jpeg
 
Topp