Två gamla dykare, men inga bandhorn!
Härlig duo, Tuna är alltid Tuna men Casion är inte dum En design de borde ta upp igen, kanske beroende på hur de gör den iof…
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Två gamla dykare, men inga bandhorn!
Nice! Riktigt bakelit insert på den?Bidrar till tråden med Wertex i Squale boett
Det är det…men har fått en kommentar att den nog kom med alu från början(?). Är riktigt dålig på dykarur så köpte på ”look”Nice! Riktigt bakelit insert på den?
Nice! Riktigt bakelit insert på den?
Jag tror att hela vridningen är nytillverkad. Jag har postat andra exempel / varningar i Fulursvarningar. Jag hade gjort en retur om inte säljaren varit transparent.Det är det…men har fått en kommentar att den nog kom med alu från början(?). Är riktigt dålig på dykarur så köpte på ”look”
Kul att se en sån till! Jag har en likadan men i något sämre skick och med en annan logotyp. Vet tyvärr inte hur gammal den är.Den här kom idag. Borde väl vara semi-vintage åtminstone gissar jag.
Det är det…men har fått en kommentar att den nog kom med alu från början(?). Är riktigt dålig på dykarur så köpte på ”look”
Exakt, som @Highvalley skriver så är det någon(möjligtvis hemmahörande i Italien) som pimpat med en ny vridring.Liknar min Erster. Borde kanske vara en liknande vridring?
Den där köper jag gärna! ok?"Seikomögel", 7549-7010 -81
Jag tror att hela vridningen är nytillverkad. Jag har postat andra exempel / varningar i Fulursvarningar. Jag hade gjort en retur om inte säljaren varit transparent.
Italien kan jag bekräfta. Är inte så super brydd (av någon oklar orsak, brukar avsky franken i vanliga fall) som med klockor jag kan mer om…men kanske skulle man leta efter en korrekt ring. @Highvalley tror du det är rimligt att hitta?Exakt, som @Highvalley skriver så är det någon(möjligtvis hemmahörande i Italien) som pimpat med en ny vridring.
En av favoriterna så den får stanna.Den där köper jag gärna! ok?
Jag har dålig koll på Squale så är kanske fel person att svara. Gissar att det är en boett som många andra märken använde och att en ring kanske inte är supersvår att hitta. Men generellt så är ringarna bristvara när det är så här gamla ur det gäller. Att köpa en donator med ok ring och kvaddad tavla kanske är en variant. Men retur och hitta ett korrekt ex är kanske ännu bättre. Nu vet jag ju inte vad du gett för den här men av vad jag sett i övrigt brukar dessa med hittepåringarna bli provocerade dyra. Ett korrekt exemplar kostar nog oftast mindre. Dessutom vore det ju fint om skojarna som säljer de här får lite friktion i verksamheten kan jag tycka.Italien kan jag bekräfta. Är inte så super brydd (av någon oklar orsak, brukar avsky franken i vanliga fall) som med klockor jag kan mer om…men kanske skulle man leta efter en korrekt ring. @Highvalley tror du det är rimligt att hitta?
Ja de verkar inte vanliga! Har sett din, min, och ytterligare ett eller två exemplar. Ska leta lite och se om de går att hitta i någon gammal katalog eller annons.Kul att se en sån till! Jag har en likadan men i något sämre skick och med en annan logotyp. Vet tyvärr inte hur gammal den är.
Kanske något av dessa du ska leta efter...Italien kan jag bekräfta. Är inte så super brydd (av någon oklar orsak, brukar avsky franken i vanliga fall) som med klockor jag kan mer om…men kanske skulle man leta efter en korrekt ring. @Highvalley tror du det är rimligt att hitta?
Har du fler bilder på boetten inkl bakboetten?Italien kan jag bekräfta. Är inte så super brydd (av någon oklar orsak, brukar avsky franken i vanliga fall) som med klockor jag kan mer om…men kanske skulle man leta efter en korrekt ring. @Highvalley tror du det är rimligt att hitta?
Den där tröttnar du väl på snart
Ojoj! Fantastisk patinaMögeldykare
Hur lång är snart?Den där tröttnar du väl på snart
Har haft fyra Squale varav tre med snarlika vridringar, dock inte Wertex.Kanske något av dessa du ska leta efter...
Orologio Diver Vintage Super Squale Bondix | WatchCharts
Orologio Diver Vintage Super Squale Bondix. La condizione Usato. Cassa da 38mm in acciaio più corona originale, ben tenuto ma fermo da tempo, funzionante ma non testato per l’acqua, le foto fanno parte integrante della descrizione.watchcharts.com( SOLD IN ITALY ) DARRIS - SUPER SQUALE 20 Atmos - black matt tritium dial - very good general conditions | La Casa dell'Orologio
( Item code Squale002 ) Darris - Super Squale 20 ATM - reference 1157 rare professional diving watch guaranteed originally resistant to the pressure of 20...www.lacasadellorologio.it
Tycker dock det även verkar som att de flesta Wertex squales kom i lite andra typer av boetter och med någon typ av tvåfärgat akrylinlägg, likt första träffen på Google... https://www.catawiki.com/sv/l/32250943-wertex-super-squale-man-1970-1979
Just det, de vridringarna är ju kanske de absolut vanligast förekommande på vintage Squales. Dock ser det ut som om det är lite andra typer av boetter på de du visar, de ser ut att vara mer av den asymmetriska typen, och inte lika "skindiver-aktig".Har haft fyra Squale varav tre med snarlika vridringar, dock inte Wertex.
Stämmer, bortsett från Nadir som ser ut att vara mer skindiver-aktig.Just det, de vridringarna är ju kanske de absolut vanligast förekommande på vintage Squales. Dock ser det ut som om det är lite andra typer av boetter på de du visar, de ser ut att vara mer av den asymmetriska typen, och inte lika "skindiver-aktig".