• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Mysmögeldykartråden

Kanske postats här tidigare, men förtjänar en till isf :)

20151113_142442.jpg
Kanske man kan få se insidan? :)

Satan vad go den här är. Kupat plexi(?), vridning åt båda hållen och härligt patinerad tavla! Verkar hålla tiden ganska bra med.

Har någon ett bra tips på vart jag kan få tag på en passande oysterlänk? Den som satt på när jag fick hem den verkar vara en vanlig AM oyster med solida länkbitar men inte ändlänkar. Passade grymt bra på så något liknande vore top, sökt runt på bukten men inte hittat något vettigt
2015-12-17 12.26.15.jpg
2015-12-17 12.26.36.jpg

Satan vad go den här är. Kupat plexi(?), vridning åt båda hållen och härligt patinerad tavla! Verkar hålla tiden ganska bra med.

Har någon ett bra tips på vart jag kan få tag på en passande oysterlänk? Den som satt på när jag fick hem den verkar vara en vanlig AM oyster med solida länkbitar men inte ändlänkar. Passade grymt bra på så något liknande vore top, sökt runt på bukten men inte hittat något vettigt
2015-12-17 12.26.15.jpg
2015-12-17 12.26.36.jpg
Äntligen grattis :) Den är inte dum den där :) Egentligen ska du väl ha en vikt länk på den där, men jag har eventuellt några skruvade solida extrabitar, ca 16mm bredd, som du kan få om du vill testa. Dra ett PM.

Slänger in en bild på min Nivada Grenchen Depthomatic.
och några rader på engelska hur Djupmätaren fungerar:
Bernard Delmotte used to wear and can been seen quite often with a Nivada Depthomatic. Nivada, located at the town of Grenchen, was a medium size company, which however produced very interesting watches. Perhaps the most famous of them all was the Chronomaster chronograph. In our case the distinguishing characteristic of the Depthomatic was that it could function as a depth gauge by using the Bourdon tube depth gauge principle. Ambient pressure was transmitted to the mechanism of the gauge called a C- spring, which is a hollow spring in the shape of a C. The transfer of pressure from the tiny opening located at 3 o’clock straightens the spring and this motion transferred to the dial mechanism.
IMG_3100.jpg

Men att jag sålde den här Certina DS-2 Super PH1000M som var i ett fantastiskt skick har jag svårt att förstå.
Vackrare skick har jag aldrig sett, den hade legat i en låda i en uraffär och aldrig använts.
När jag köpte den hade den en enda liten repa ...

Certina DS-2 Super PH1000M Automatic 001.JPG

Aj, man får lära sig i efterhand :banghead: Har några idiotiska försäljningar jag med... :shifty:

Underbar tråd! Älskar gamla dykarklockor som levt ett hårt liv. Tyvärr har jag lyckats sälja ett par riktiga godbitar under åren och för närvarande är det endast Nautilusen på bild nedan som kvalar in i denna tråd. Dock är den hos @rogart-63 för lite omvårdnad just nu. Förhoppningsvis kommer den tillbaka vattentät!

c6a5d820d03844f471f1d26d3f2d185b.jpg

Underbar tråd! Älskar gamla dykarklockor som levt ett hårt liv. Tyvärr har jag lyckats sälja ett par riktiga godbitar under åren och för närvarande är det endast Nautilusen på bild nedan som kvalar in i denna tråd. Dock är den hos @rogart-63 för lite omvårdnad just nu. Förhoppningsvis kommer den tillbaka vattentät!

c6a5d820d03844f471f1d26d3f2d185b.jpg
Håller tummarna att den håller trycket. Tänker på det hela tiden:eek: Har jag fått kronan tät med den nya packningen? Räcker den nya o-ringen i boetten och håller den för trycket:p. På måndag får vi veta?

Tillbaka
Topp