• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mysmögeldykartråden

Åtminstone "simmare"! :) Tror dock att den är närmare 40 än 50, men det är en gissning. Ser att den är "tropicalized", är det nån som vet vad det står för mer exakt? Att den är fuktskyddad framgår ju på annan plats, så att säga.
Hittade en bild på hur den såldes från början , kom tydligen 1968 och fanns i olika färger , och med olika vridringar
skulle var kul att hitta en komplett :)
Christer
flipper olympic.jpg
 
Ska ner till Spanien i två veckor i juni och inser att jag helt saknar en härjad kul gammal dykare. Skulle vilja ha tag i något halvbilligt (sub 2k). Vad skulle ni jagat? Har 18-18,5cm handleder, så gärna med lite wristpresence :)
 
Ska ner till Spanien i två veckor i juni och inser att jag helt saknar en härjad kul gammal dykare. Skulle vilja ha tag i något halvbilligt (sub 2k). Vad skulle ni jagat? Har 18-18,5cm handleder, så gärna med lite wristpresence :)
Lite över budget, men tror @Denke har en alldeles för billig och cool dykare till salu, du får den säkert för 2 och sedan 500:- i packning/tryck kostnad. Grymt köp isf.
 
Kanske läge att presentera min Flipper också. Köpt på tradera häromveckan. Inget NOS fullset men i bra skick och med originalband. :) Har läst mig till att Eloga var ett undermärke till Fortis och att det även finns både gamla och nya Fortis Flippers därute i vida världen.

Lite halvtaskiga mobilbilder:

DSC_0443.JPG DSC_0447.JPG DSC_0445.JPG
 
Udda - nja
Mögel - på god väg
Dykare - check

Ville inte starta en tråd enbart för min fråga, men den här tråden var nära nog. Klockan kom på ett mesh som jag inte kommer överens med så jag skulle vilja hitta ett fint tropic eller liknande. Men...hur sjutton får man bort sista biten? Den sitter ju helt dikt mot bandhornen och det är omöjligt att få in ett verktyg där. Eller är det rentav en originaldel som hör ihop med caset?

image.jpeg
 
Udda - nja
Mögel - på god väg
Dykare - check

Ville inte starta en tråd enbart för min fråga, men den här tråden var nära nog. Klockan kom på ett mesh som jag inte kommer överens med så jag skulle vilja hitta ett fint tropic eller liknande. Men...hur sjutton får man bort sista biten? Den sitter ju helt dikt mot bandhornen och det är omöjligt att få in ett verktyg där. Eller är det rentav en originaldel som hör ihop med caset?

image.jpeg
In med bredbladig skruvmejsel eller matkniv mellan boett och ändlänk och bänd. Bandstiften pajjar troligtvis före boett och länkbit. Det finns kineser som inte gör nåt annat än bandstift hela dagarna:)
 
In med bredbladig skruvmejsel eller matkniv mellan boett och ändlänk och bänd. Bandstiften pajjar troligtvis före boett och länkbit. Det finns kineser som inte gör nåt annat än bandstift hela dagarna:)

Får åka förbi Hornbach och införskaffa något smalare. Bandverktyget kommer inte in och det enda jag har åstadkommit hittills är ett blodigt pekfinger när mejseln slant :)
 
In med bredbladig skruvmejsel eller matkniv mellan boett och ändlänk och bänd. Bandstiften pajjar troligtvis före boett och länkbit. Det finns kineser som inte gör nåt annat än bandstift hela dagarna:)
Stackars boett!
Udda - nja
Mögel - på god väg
Dykare - check

Ville inte starta en tråd enbart för min fråga, men den här tråden var nära nog. Klockan kom på ett mesh som jag inte kommer överens med så jag skulle vilja hitta ett fint tropic eller liknande. Men...hur sjutton får man bort sista biten? Den sitter ju helt dikt mot bandhornen och det är omöjligt att få in ett verktyg där. Eller är det rentav en originaldel som hör ihop med caset?

image.jpeg
Jag hade sågat sönder länkbiten med en dremmel.
 
Tillbaka
Topp