Färggrann tissot med många detaljer och bra inkråm.
Seastar iaf
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Färggrann tissot med många detaljer och bra inkråm.
Snygg! Grattis! Röstar på Tropic.Ny super compressor! Märket Labor är okänt för mig men riktigt stilig är den hursomhelst. Men ska det vara oyster eller Tropic?
Fin sak, tropic lyfter den tycker jag.Ny super compressor! Märket Labor är okänt för mig men riktigt stilig är den hursomhelst. Men ska det vara oyster eller Tropic?
Trevlig!Ny super compressor! Märket Labor är okänt för mig men riktigt stilig är den hursomhelst. Men ska det vara oyster eller Tropic?
Den du begär 3k för?Helvetia
Byrålådesfynd tickar på fint å håller tiden!!
Skall nog säljas så lägg ett bud ! Behöver nog ses över !! Har legat i typ 15 år enligt fd ägaren !Den du begär 3k för?
Snygg!Denna sköna skindiver landade hos mig i fredags. Nu har vi hunnit bekanta oss lite.
En Erster i Squale 20 Atmos-boett. Inuti rör sig ett automatiskt felsaverk. 38mm helstål, 19mm mellan luggarna, skruvad stor krona och blank tavla. I like!
Älskar den gula nyansen på timmarna/visarna! Sweet med 38mm också!Denna sköna skindiver landade hos mig i fredags. Nu har vi hunnit bekanta oss lite.
En Erster i Squale 20 Atmos-boett. Inuti rör sig ett automatiskt felsaverk. 38mm helstål, 19mm mellan luggarna, skruvad stor krona och blank tavla. I like!
Älskar den gula nyansen på timmarna/visarna! Sweet med 38mm också!
Men wow!!!Denna sköna skindiver landade hos mig i fredags. Nu har vi hunnit bekanta oss lite.
Nu har gängfanskapet gett sig även på min Waterstar... Any tips?Nytt på mögelfronten.
Helvetia Waterstar cal H863 (Eta 2622) 37mm
En Helvetia som verkligen behöver vård...
Jag har fixat det kosmetiska med tvätt och ett snyggt originaltropic, men mycket kvar att göra.
Dem fel jag har hittat är, skruvad krona med gängpaj, trasigt kullager i rotorn, trasig uppdragsfjäder och trasig fjäder i datummekanismen.
Det blir till att försöka få tag i delar och riva verket...
Före
Efter
WR
Med sin knubbiga kompis.
Finns väldigt snarlika generiska kronor + kronhalsar på cousinsuk.Nu har gängfanskapet gett sig även på min Waterstar... Any tips?
Guld! Tack. Nu har jag inte mätt, men något i stil med denna?Finns väldigt snarlika generiska kronor + kronhalsar på cousinsuk.
Japp, exakt.Guld! Tack. Nu har jag inte mätt, men något i stil med denna?
https://m.cousinsuk.com/sku/watch-p...ular-internal-screwdown/C9041?_=1482421168849
Vad säger man, den har allt som behövs på en man med vintageestetik.Denna sköna skindiver landade hos mig i fredags. Nu har vi hunnit bekanta oss lite.
Ligger här nu I väntan på en service? Och nya packningar. Lite annat som måste göras först? Men den tickar fortfarande?Helvetia
Byrålådesfynd tickar på fint å håller tiden!!
Ska laga en Helvetia MRP SA 503.305 boett när jag får delarna? Kronan är utbytt vid nåt tillfälle och trasig. Ev får jag byta kronhalsen oxå? Kan ta några bilder på fanskapet när jag lagar den.Nu har gängfanskapet gett sig även på min Waterstar... Any tips?
Minst sagt udda . Har bara sett en sån innan . Min moddade med svart tavla . Hade ett Tropic strap som jag norpa från en annan klocka och det blev perfekt
Samma som jag hade kanske?Fin! Hade en Scubapro 20atm med samma boett, tavla och chapter ring för ett antal år sedan.
Troligen. Köpte den av Snogge på TTT och sålde den vidare på TTT också vad jag minns.Samma som jag hade kanske?
Grym!Minst sagt udda . Har bara sett en sån innan . Min moddade med svart tavla . Hade ett Tropic strap som jag norpa från en annan klocka och det blev perfekt