• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Mysmögeldykartråden

Årets sista nykomling passar ju fint här :) En lagom möglig och hyfsat ovanlig Zodiac dykare med samma boett som Heuer/Tag Heuer 980.023. I det här fallet den något tunnare boetten som bara är tät till 200m och inte 1000m som den tjockare boetten (som används till de tidiga quartzarna). En skillnad mot Heuern som jag gillar är att denna har vita visare, blir lite tooligare.

IMG_0570.jpg

IMG_0571.jpg

Årets sista nykomling passar ju fint här :) En lagom möglig och hyfsat ovanlig Zodiac dykare med samma boett som Heuer/Tag Heuer 980.023. I det här fallet den något tunnare boetten som bara är tät till 200m och inte 1000m som den tjockare boetten (som används till de tidiga quartzarna). En skillnad mot Heuern som jag gillar är att denna har vita visare, blir lite tooligare.

IMG_0570.jpg

IMG_0571.jpg
Riktigt härlig! Grattis!

IMG_0570.jpg

IMG_0571.jpg
Mycket bra! Supertrevlig. Och om du någongång skulle bli flipp-sugen är det bara att du hör av dig! :) Gott nytt!

IMG_0570.jpg

IMG_0571.jpg
Grym! Såg en på ebay nyligen, var det den du knep?

Tack :) Japp, hittade denna på ebay. Antagligen samma, tror att jag sammantaget sett tre stycken så dom är rätt ovanliga. Alla har varit till salu i Italien så den kanske bara såldes där?
Mycket roligt går att hitta på italienska ebay. Jag måste själv skaffa något med den där boetten. Det har funnits en Heuer här på forumet men den verkar ha hittat ett permanent hem för det var länge sen den dök upp på K&S. På ebay är priserna oftast helt orimliga tyvärr.

Mycket roligt går att hitta på italienska ebay. Jag måste själv skaffa något med den där boetten. Det har funnits en Heuer här på forumet men den verkar ha hittat ett permanent hem för det var länge sen den dök upp på K&S. På ebay är priserna oftast helt orimliga tyvärr.

Finns åtminstone några Heuers/TH hos en forummedlem. Jag hade en Heuer tidigare som jag sålde till USA, den var i riktigt slitet skick så det känns roligare med den här som är lite finare. Finns en Heuer till salu nu för strax under 10 vilket känns som ett helt ok pris, kommer dock inte ihåg om det var på ebay eller någon annanstans. Jag tog en rövare och slängde iväg ett bud en god bit under begärt pris på Zodiacen och fick den för det :)

Sen har ju även Aricoste mfl använt samma boett.

Håller för övrigt med om att italienska ebay ofta innehåller en hel del kul :)

Tillbaka
Topp