deddas
Silver
Ja. Det är ett misstag. Kan inte vara lätt att hitta en så där jämn brun tavla?Funderar på att släppa iväg denna... Begår jag ett misstag?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja. Det är ett misstag. Kan inte vara lätt att hitta en så där jämn brun tavla?Funderar på att släppa iväg denna... Begår jag ett misstag?
Tycker inte det, helheten är inte så lyckad även om det finns flera fina och härliga element.Funderar på att släppa iväg denna... Begår jag ett misstag?
Vad är det du inte gillar? Den kolsvarta ringen mot brun tavla? Lysmassan i minutvisaren?Tycker inte det, helheten är inte så lyckad även om det finns flera fina och härliga element.
Vet faktiskt inte riktigt. Jag tror att jag tycker tavlan känns för gammal för att sitta i en super compressor med sina spetsiga index. De känns inte så bruksiga. Sedan tror jag att jag har lite problem med tvåtonen på tavla/vridring. Bandhornen tycker jag är lite veka/alldagliga. Tycker helt klart att detta är en klocka som borda vara mer rätt för mig än vad den faktiskt är när jag tittar på hela paketet tillsammans.Vad är det du inte gillar? Den kolsvarta ringen mot brun tavla? Lysmassan i minutvisaren?
Hmm... Du har säkert rätt, av just dessa har jag bara sett max 3-4 st på internet genom åren.Ja. Det är ett misstag. Kan inte vara lätt att hitta en så där jämn brun tavla?
Tycker den är sjukt nice, men alla tycker vi olikaTycker inte det, helheten är inte så lyckad även om det finns flera fina och härliga element.
Då har du ditt svar där. Jag har aldrig sålt en klocka som är sjukt nice, iaf inte i denna prisklass. Känns dumt.Hmm... Du har säkert rätt, av just dessa har jag bara sett max 3-4 st på internet genom åren.
Tycker den är sjukt nice, men alla tycker vi olika
Förstår vad du menar, jag gillar dock boett, tavla, och visare. Jag gillar även klockan i den form den är i idag men tror vridringen spökar lite. Den känns något för fräsch jämfört med resten. Hade den varit jämnt patinerat grå/svart hade nog hela klockan känts perfekt.Vet faktiskt inte riktigt. Jag tror att jag tycker tavlan känns för gammal för att sitta i en super compressor med sina spetsiga index. De känns inte så bruksiga. Sedan tror jag att jag har lite problem med tvåtonen på tavla/vridring. Bandhornen tycker jag är lite veka/alldagliga. Tycker helt klart att detta är en klocka som borda vara mer rätt för mig än vad den faktiskt är när jag tittar på hela paketet tillsammans.
Mmm, du har såklart rätt... Har liksom bara tröttnat lite på klockeriet överlag... så kanske man kan väcka till liv det hela med lite rejäla rotationer...Då har du ditt svar där. Jag har aldrig sålt en klocka som är sjukt nice, iaf inte i denna prisklass. Känns dumt.
No probs Det är helt ok att tycka olika. De hade kanske lite annorlunda smak 1963, och inte en tanke på hur saker och ting skulle se ut efter några år på nackenFörstår vad du menar, jag gillar dock boett, tavla, och visare. Jag gillar även klockan i den form den är i idag men tror vridringen spökar lite. Den känns något för fräsch jämfört med resten. Hade den varit jämnt patinerat grå/svart hade nog hela klockan känts perfekt.
@theargonaut , ingen diss av klockan, mer en analys varför den inte känns perfekt med så många uppskattade detaljer.
Mkt. Interesant ur. Ber ödmjukast om fler bilder. IWC har kanske sneglat på vridningen?
Snygg! Mer bilder tack
Otroligt bra!
Mkt. Interesant ur. Ber ödmjukast om fler bilder. IWC har kanske sneglat på vridningen?
Snygg! Mer bilder tack
Otroligt bra!
Stämmer in i fler bilder-kören!
Godis! 702-boetten? Även jag önskar fler bilder.
Tack hörni! Sommargult typ. Och visst är det 702 vi tittar på. Den får inte all handledstid eftersom jag misslyckats med kortandet av originallänken. Den är ofantligt lång! Och stift fixar jag normalt sett men de här är svårare..
Läcker, känns som du måste vika upp tre riskorn för att öppna länken?Tack hörni! Sommargult typ. Och visst är det 702 vi tittar på. Den får inte all handledstid eftersom jag misslyckats med kortandet av originallänken. Den är ofantligt lång! Och stift fixar jag normalt sett men de här är svårare..
Tack för bilderna! Otroligt ball med den patinan IMHO.Tack hörni! Sommargult typ. Och visst är det 702 vi tittar på. Den får inte all handledstid eftersom jag misslyckats med kortandet av originallänken. Den är ofantligt lång! Och stift fixar jag normalt sett men de här är svårare..
Läcker, känns som du måste vika upp tre riskorn för att öppna länken?
Jag har insett att det är vad som krävs. Men det bär emot att bända upp dem. Tar mig väl mod en vacker dag..
Känns som det ekar här men måste bara säga även jag att den var riktigt cool och patinan är perfekt! Länken är pricken över I'et. Ta den till en varsam Uris annars och få hjälp att bända upp domTack hörni! Sommargult typ. Och visst är det 702 vi tittar på. Den får inte all handledstid eftersom jag misslyckats med kortandet av originallänken. Den är ofantligt lång! Och stift fixar jag normalt sett men de här är svårare..
Riktigt fin som tidigare nämnts!Tack hörni! Sommargult typ. Och visst är det 702 vi tittar på. Den får inte all handledstid eftersom jag misslyckats med kortandet av originallänken. Den är ofantligt lång! Och stift fixar jag normalt sett men de här är svårare..
Riktigt fin som tidigare nämnts!
Lite OT nu men kan relatera till länken; satt alldeles precis och kortade en likadan genom att bända upp de små riskornen. Ena änden på mitt Bergeonverktyg råkade gå av när jag behövde skapa en liten öppning på riskornen.. Gav upp och körde med olika varianter från multiverktyget, plus lite våld. Nu sitter länken skitbra!
Sjukt bra!Tog mig mod och tid att göra samma sak i eftermiddags. Gick lättare än jag förväntat mig. Sitter nu som en smäck!
Grattis vilket stim!delikat samling där!Dyk-mögel-mys-inventering
Mycket bra som låg där, nu saknas bara en Ph200 så är du hemmaDyk-mögel-mys-inventering
Mycket bra som låg där, nu saknas bara en Ph200 så är du hemma
Tack hörni!Grattis vilket stim!delikat samling där!