Jag förstår att det kan vara svårt, men försök hålla trevlig ton trots att andra tycker helt fel.
Fan vad du var saklig idag. Har det släppts en ny GS eller har ni haft fint väder på västkusten?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag förstår att det kan vara svårt, men försök hålla trevlig ton trots att andra tycker helt fel.
This is not a Rolex. This is a Steinhart.
![]()
Är ju iofs bara design från Rolexur?Ful men något försök till egen design, så ja ingen lär missta den för en Rolexkopia.
Tror ingen misstar den där för en Rolex.This is not a Rolex. This is a Steinhart.
![]()
Är ju iofs bara design från Rolexur?
trevlig attityd, den kommer du nog långt medNice try losers.
Vad du än röker så är det nog hög tid att fimpa.Så jäkla gött när alla avundsjuka Rollelosers lägger massa energi på att hata the new King of Watches. Hahahahahhaha
Tack, vänlig och trevligt inlägg.Vad du än röker så är det nog hög tid att fimpa.
Kan inte vara nyttigt att sväva så högt som du gör, gör så jävla ont när man kraschar
Googla. Finns endel patent.Vad har Rolex uppfunnit?
Mercedes logo skapades hör och häpna av Mercedes 1909.
Bättre märke.Har aldrig påstått att Steinhart uppfunnit något. Rolex har inte uppfunnit mekaniska ur, 904l, vattentäta klockor, certifierade center, självuppdragande funktion etc. etc. De har plankat nästan alla idéer och uppfinningar från andra, precis som alla andra som tillverkar klockor idag.
Det jag påstår är att Steinhart gör nästintill likabra klockor för 4-5000 som Rolex behöver 150000 för. Jobbigt att svälja såklart men kom med sakargument vad som är så mycket bättre på en Rolex.
Hårdare stål? Leverans? Mer lättservade? Mer vattentåliga?
![]()
Mums. Bra uppfunnet Rolex.
HahahahaGe dem fan inga idéer. Blire kötid och lista på ostmackor kommer jag fan flippa.
![]()
Mums. Bra uppfunnet Rolex.
Ge dem fan inga idéer. Blire kötid och lista på ostmackor kommer jag fan flippa.
Datum kl 6, ingen förstoringsbubbla, snyggare visare, 42mm, safirglas, kermamisk Bezel, exhibition back, 50 Atm,
grymt snygg färgkombination. Det är min favorit hos Steinhart och Rolex har mig veterligen inget som liknar den. Enda nackdelen är att den är i titan, jag hade föredragit stål.![]()
Tror nog att en mycket liten del av priset beror på dyrare material. Ingen jätteskillnad på 904 och 316 i pris, det är inte många gram vi talar om sen väger nog inte vitgulds indexen 160gram eller vad man nu får för 60lök extraHar kollat på den där och funderat på att köpa den. Tycker den skiljer sig tillräckligt från en Rolex, och den verkar prisvärd. Vad får man ge för den och vart hittar man den till bästa pris?.
Jag har ägt flera Rolex och även flera Steinhart tidigare, gillar dem båda. Dock så är finishen på Rolex betydligt högre enligt mig. Man har dyrare val av material o.s.v.
Ett exempel är väl index i vitguld, men även länken och flera andra delar. Sedan är ju Rolex nya urverk inhouse, och ser faktiskt rätt OK ut rent estetiskt om man jämför med dem tidigare verken.
Om det sedan motsvarar ett prispåslag på 60.000 kronor vet jag ju inte, men man betalar ju mycket får själva märket när det kommer till Rolex.
Jag är artig och saklig, men några frågade vad jag röker på, kallade mig troll och förolämpade min profilbild, då är det väl rimligt att förvara sig? Jag trodde inte anmäla funkade. Du såg själv att jag bara svarade på fula personliga påhopp.Nu räcker det @sahlback !
Denna tråd handlar inte om Rolex och inga fler personpåhopp. Håll dig till ämnet eller lämna tråden.
du sitter och kallar folk som inte tycker som du för losers, klart man reagerar på ditt beteendeJag är artig och saklig, men några frågade vad jag röker på, kallade mig troll och förolämpade min profilbild, då är det väl rimligt att förvara sig? Jag trodde inte anmäla funkade. Du såg själv att jag bara svarade på fula personliga påhopp.