• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

F83C5E6C-6814-41EB-AE54-FC920F79A305.jpeg
 
Ja, Carlos…. Vad händer? Hoppas han kan styra upp denna svackan. Jag har alltid hållit honom högt, och hoppas att jag inte ska bli motbevisad i år. Ferrari kommer få svårt att hålla emot Red Bull i konstruktörsmästerskapet om han inte börjar ta ordentliga poäng.

Och banan i Miami imponerar inte. Vissa svängiga partier, men känns som en väldigt krystad lösning för att öka intresset i USA.
 
Ja, Carlos…. Vad händer? Hoppas han kan styra upp denna svackan. Jag har alltid hållit honom högt, och hoppas att jag inte ska bli motbevisad i år. Ferrari kommer få svårt att hålla emot Red Bull i konstruktörsmästerskapet om han inte börjar ta ordentliga poäng.

Och banan i Miami imponerar inte. Vissa svängiga partier, men känns som en väldigt krystad lösning för att öka intresset i USA.

Frågan är om pressen i Ferrari blir för stor när Leclerc är på top att han börjar överköra.

Inte heller speciellt förtjust i banan tyvärr.. eller jo 2 av 3 sektioner möjligtvis då det blir mycket fart men partiet där det går 60-80 km/h känns inte speciellt spännande tyvärr.
Ska bli spännande och se om det blir kaos i kvalet.
 
Det här med fantasy-lag är uppenbarligen inte min grej. Tog bort alphatauriförarna samt alphatauri som stall förra racet för att ersätta med Alonso, magnussen och Alpine, eftersom alphatauri var så svaga i starten. Det var ett dumt beslut.

Så om någon behöver hjälp med sitt fantasy-lag så kan man följa mina förändringar och göra motsatsen. Framgång väntar.
 
Jag tror (läs: hoppas på):
1. Perez
2. Sainz
3. Bottas
4. Gasly
5. Leclerc
6. Verstappen
7. Stroll
8. Norris
 
Både Vettel och Stroll startar från depån på grund av att Aston Martin råkat kyla bränslet för mycket. För att slippa få en bestraffning för det väljer de alltså att låta det värmas upp lite innan de tankar bilarna.

Kan vara det dummaste jag hört på länge. Pappa Strulovich är nog inte på sitt bästa humör…
 
Det här med fantasy-lag är uppenbarligen inte min grej. Tog bort alphatauriförarna samt alphatauri som stall förra racet för att ersätta med Alonso, magnussen och Alpine, eftersom alphatauri var så svaga i starten. Det var ett dumt beslut.

Så om någon behöver hjälp med sitt fantasy-lag så kan man följa mina förändringar och göra motsatsen. Framgång väntar.
Okej jag tar tillbaka det här till viss del 😅

Tråkigt för Mick att inte få ta sina första poäng. Känns som att nerverna kan ha påverkat.

Trist för Checo med problemen, borde ha stått på podiet idag.
 
RB har fortfarande lite tillitsutmaningar. Så går det när man försöker ta över efter japaner 😄. Ferrarin tuggar på som en John Deere.
 
Får nog erkänna att banan ändå producerade helt okej racing. Sista sprinten efter säkerhetsbilen var spännande. Synd att Leclerc inte kunde komma upp jämsides med Max för lite hjul mot hjul. Tappert försök av Perez att ta sig förbi Sainz i slutet, men det känns ändå tydligt att de båda är tvåor i teamet.

Kul att Russel har tur med säkerhetsbilen igen. Han stannade ute med vetskapen att något kan hända, och fick rätt. Lewis lät ju gråtfärdig på radion.

En sak till. Fruktansvärt dålig tv-produktion idag. De visar en lucka mellan Max och Charles på 0.8 sekunder som uppenbarligen inte kommer bli en omkörning, istället för när bilar kör 3 i bredd längre bak. Visa racingen, oavsett vilken position!
 
Hela Miami-cirkusen har varit pinsam från så många håll, från fake-marinan till hjälmarna på podiet, wow. Skönt att det är över, om det är hitåt F1 är på väg framöver så kommer det tappa riktiga tittare till förmån för mainstream-fans, allt för pengar. OK race i övrigt.
 
Åsiktsmaskinen:
1. Miami var skit från start till mål. Banan, loppet och jippot var ett skämt. Det var som om F1 gjorde sitt bästa att verka Redneck för en helg.

2. Det är imponerande av Russell att konsekvent placera sig top of midfield.
 
Åsiktsmaskinen:
1. Miami var skit från start till mål. Banan, loppet och jippot var ett skämt. Det var som om F1 gjorde sitt bästa att verka Redneck för en helg.

2. Det är imponerande av Russell att konsekvent placera sig top of midfield.

Får en känsla av att Las Vegas kommer att vara sådär x5 nästa år 😁

Banan i sig tyckte jag ändå var rätt okej.


Gillar att Bottas fortsätter stadigt, en liten miss på slutet, utan den hade han nog landat på en 6:e plats.
 
Tyckte det var ganska kul inramning och tror de fick rejäl PR. Slumrade lite under loppet så det var väl inte jättespännande.

Intervjun som gjordes av ex föraren Willy T Ribbs var lite pinsam dock…
 
Är på plats i Barcelona inför helgen. Hoppas på en Ferrari 1-2 med en hemmaseger från Sainz. Oklart om det är realistiskt att hoppas på det, med tanke på att Ferrari kommer med sitt första stora uppdateringspaket för säsongen. Man kan hoppas att det ger dem lite toppfart för att kunna stå mot Red Bull, men det kan lika gärna slå fel och orsaka porpoising.

Några gissningar om helgens resultat?
 
Tillbaka
Topp