• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

Matte1970

Cartier
FP resultaten säger inte så mycket, kval kl 08 är perfekt. Skippa sociala medier innan man kollat, inte så svårt.
Jo, det är svårt.😬 Det kan ju stå i Aftonbladet, etc. När jag streamar från F1 (prenumererar där) så kanske jag vill kolla på FP3 när jag vaknar. Då vill man inte se vem som vann kvalet. Svårt att undvika det. Har missat många gånger och då är kvalet inte speciellt spännande.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Jo, det är svårt.😬 Det kan ju stå i Aftonbladet, etc. När jag streamar från F1 (prenumererar där) så kanske jag vill kolla på FP3 när jag vaknar. Då vill man inte se vem som vann kvalet. Svårt att undvika det. Har missat många gånger och då är kvalet inte speciellt spännande.
Kör också f1tv. Väldigt sällan stora tidningar skriver om F1, krävs ofta något extra ordinärt. Se till att undvika så slipper man spoilers helt enkelt.
 

Matte1970

Cartier
Kör också f1tv. Väldigt sällan stora tidningar skriver om F1, krävs ofta något extra ordinärt. Se till att undvika så slipper man spoilers helt enkelt.
Av gammal vana så klickar man omedvetet på Facebook appen i tid och otid och när man är med i 20 F1 grupper så står det givetvis längst upp. Ibland raderar jag FB appen bara för att jag skall slippa göra misstaget.
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Ser ut som att vi återgår till att spänningen inte ligger i vem som vinner, utan vem som kommer tvåa osv.

Någon mer som fortfarande är någorlunda aktiv i fantasyligan? Satt en stund i morse och försökte få in McLaren som ett av mina team men lyckades inte lösa det utan att offra för mycket. Men efter dagens kval inser jag att det nog hade varit värt att offra Perez för att sätta in Norris samt ha pengar nog att även byta ut Aston mot McLaren.
 

Mr.Eriksson

Cartier
2-Faktor
Alpha Tauri verkar ha bestämt sig för Ric/Tsu till nästa är. Lite förvånande med tanke på hur bra Lawson presterat kan jag tycka.

Är nog en hel del politik involverat i det beslutet. RB trycker nog på angående Ricciardo & Tsunoda pga. Kopplingen med Honda och Japan att få en ”lokal” förare.

Men ja Lawson har verkligen chockat många över resultaten.
 

par

Patek
2-Faktor
Jag tycker väldigt många försvarar Tsunoda och hittar mängder av ursäkter till att poängen inte trillar in. Men fakta är ju att dom nu 13-14 race in i säsongen har nästan samma poäng mot en som suttit i bilen 3 lopp.
 

Kingesson

Omega
Ser ut som att vi återgår till att spänningen inte ligger i vem som vinner, utan vem som kommer tvåa osv.

Någon mer som fortfarande är någorlunda aktiv i fantasyligan? Satt en stund i morse och försökte få in McLaren som ett av mina team men lyckades inte lösa det utan att offra för mycket. Men efter dagens kval inser jag att det nog hade varit värt att offra Perez för att sätta in Norris samt ha pengar nog att även byta ut Aston mot McLaren.
Ha! Jag satt med exakt samma tankar igår, råkade till och med vakna inatt efter FP3 och passade på att kolla var Checo hamnade för att avgöra om jag skulle byta innan kvalet…
Är nog en hel del politik involverat i det beslutet. RB trycker nog på angående Ricciardo & Tsunoda pga. Kopplingen med Honda och Japan att få en ”lokal” förare.

Men ja Lawson har verkligen chockat många över resultaten.
De Vries-historien kanske ligger och skaver hos AT fortfarande och när de för ovanlighetens skull har möjlighet till en förare med mycket erfarenhet som redan är på RB:s lönelista är det nog lockande för att försöka vända på resultaten nästa år. Men jag tycker det är synd, det är inte såhär AT är menar att användas ju. Jag gillar ricciardo lika mycket som ”alla andra” men känns inte rimligt att Lawson ska behöva sitta på bänken i ett år till.

Ang. morgondagen:

fwvkm6wqjypb1.jpg
 

das_heuer

Cartier
2-Faktor
Jag tycker väldigt många försvarar Tsunoda och hittar mängder av ursäkter till att poängen inte trillar in. Men fakta är ju att dom nu 13-14 race in i säsongen har nästan samma poäng mot en som suttit i bilen 3 lopp.
Håller verkligen med. Lawson har imponerat och Tsunoda lär inte vara kvar kring 2026 när RB kommer med sin egen PU.

Skulle vara intressant att se Lawson i Williams mtp hur osäker Sergeant är/har varit. Bra benchmark mot Albon (som de iofs får svårt att behålla).
 

namkrad

Cartier
2-Faktor
Är det bara jag men jag uppfattar det som om Hamilton är extremt aggressiv mot sin teamkompis Russel?
Mycket gnäll från Hamilton nu när det inte är lika lätt att vinna race längre...
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Är det bara jag men jag uppfattar det som om Hamilton är extremt aggressiv mot sin teamkompis Russel?
Mycket gnäll från Hamilton nu när det inte är lika lätt att vinna race längre...
Tvärtom, Russell som hela tiden vill vinna mot sin stallkamrat istället för motståndarna. Lite som Ocon, kostar teamet i slutändan. Situationen mellan Hamilton & Russell riskerar att bli värre, blir intressant att följa.
 

Dahlc

Panerai
2-Faktor
Är det bara jag men jag uppfattar det som om Hamilton är extremt aggressiv mot sin teamkompis Russel?
Mycket gnäll från Hamilton nu när det inte är lika lätt att vinna race längre...
Tvärtom, Russell som hela tiden vill vinna mot sin stallkamrat istället för motståndarna. Lite som Ocon, kostar teamet i slutändan. Situationen mellan Hamilton & Russell riskerar att bli värre, blir intressant att följa.
Skulle nog säga att dom är equally unlikeable båda två. Blir trött av att bara se teamradion komma på.
 

Zuuki

Cartier
2-Faktor
Lika bra att ge Perez bil till Lawson. Perez prestationer är ju direkt pinsamma nu för tiden ändå. Synd då jag ofta hoppas på underdogen i stallet men det är ju bara löjligt nu.
 

das_heuer

Cartier
2-Faktor
Tycker det var ett race som innehöll mycket! Krascher, olika strategier, olika tempo på däck, jämna fighter. Gillade det!
Håller med. Framförallt kul med McLaren som tar rejält grepp om positionerna bakom Ver. Spännande avslutning på säsongen mellan toppstallen.

Tycker också det känns som att många ”andraförare” ryckt upp sig. Sainz är het, Russel utmanar Ham öppet, Piastri som hittat rejäl fart i kval men ska börja få till det i racen. Många fighter på banan vilket gör varje racehelg intressant. Att Max är ett monster råder det inget tvivel om. Jag är nog en av få som uppskattar dominansen och se vart maxnivån verkligen ligger. Typ som Mondo.

Bästa i helgen från Sainz: ”they use my own trick against me. But that doesn't matter. I'll still catch Hamilton."
 

Datapata

Omega
2-Faktor
Håller verkligen med. Lawson har imponerat och Tsunoda lär inte vara kvar kring 2026 när RB kommer med sin egen PU.

Skulle vara intressant att se Lawson i Williams mtp hur osäker Sergeant är/har varit. Bra benchmark mot Albon (som de iofs får svårt att behålla).
This! Tänkte i helgen att mtp Seargant så kan det bli en naturlig flytt och ge Albon lite mer utmaning.
 

Owaysis

Cartier
Ger ju lite perspektiv till hur viktig bilen är och att Marcus inte var så dålig. Men Bottas måste ha tappat motivationen. Han kunde ju åtminstone kvala riktigt bra förr.
Jag tänkte också på det nyligen, han kanske ska skippa sina "roliga" videos där han klipper hockeyfrilla och istället satsa på att köra lite bättre. Men det känns som att han verkligen tappat motivationen..
 

Datapata

Omega
2-Faktor
Är det bara jag men jag uppfattar det som om Hamilton är extremt aggressiv mot sin teamkompis Russel?
Mycket gnäll från Hamilton nu när det inte är lika lätt att vinna race längre...
Tvärtom, Russell som hela tiden vill vinna mot sin stallkamrat istället för motståndarna. Lite som Ocon, kostar teamet i slutändan. Situationen mellan Hamilton & Russell riskerar att bli värre, blir intressant att följa.
Håller med @snoozarn. Jag tycker att Russel triggar Hamilton att köra hårdare bättre. Russel behöver kliva upp två-tre steg om han skall kunna ta Hamilton dock. Fixar han det så kan det bli en skarp duo.

Är inte enig att det kostar teamet dock, Vettel/Webber och Rosberg/Hamilton kan väl tillskrivas som de bästa erorna i respektive team (hittills)?

Det hade vart mer intressant att se Verstappen ha en förare med värsldsmästarkaliber brevid sig i teamet.
 

Matte1970

Cartier
Jag tänkte också på det nyligen, han kanske ska skippa sina "roliga" videos där han klipper hockeyfrilla och istället satsa på att köra lite bättre. Men det känns som att han verkligen tappat motivationen..
Mtp att han har sagt att det är lugnare och mindre press hos Alfa än hos Mercedes verkar det som att han inte behöver anstränga sig lika mycket. Han har kanske mer tid att bada naken nu. 🤣
 
Topp