När det gäller marketing så har RB alltid varit i en liga för sig! Synd att fler av stallen inte kan se värdet med att synas mer utanför själva F1 eventen.RBR är sjuka
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
När det gäller marketing så har RB alltid varit i en liga för sig! Synd att fler av stallen inte kan se värdet med att synas mer utanför själva F1 eventen.RBR är sjuka
Mina 2 cents:Någon som kan dela lite erfarenheter från att se F1-cirkusen live? Funderar på att ge bort det som en upplevelse men är rädd att det är roligare i tanken än i verkligheten. Är rädd att pröjsa 15k per biljett plus hotell och flyg för att sitta och se bilarna swisha förbi på håll utan att alls kunna hänga med i loppet som på tv.
Inspel?
+1 på allt typ. Varit på Monza och Spa. Vore kul med Silverstone eller Barcelona nästa år.Mina 2 cents:
Jag har (tyvärr) inte så bred erfarenhet av F1 live, men jag har varit i Monaco tre gånger.
En kvaldag, ett Historic GP och så racedagen förra året då det tyvärr ösregnade och blev svinkallt på läktaren. Förseningar, Schumachers olycka osv....
Oavsett skulle jag säga att F1-cirkusen är en fantastisk upplevelse live. Allt runtomkring, kanske speciellt i Monaco, med miljön, historiken, stämningen på banan kvällen före racet och på läktaren även när bilarna swishar förbi på en millisekund. Det är, i alla fall för mig, väldigt mäktigt. Det var dock ännu mäktigare med v8-motorerna såklart.
Däremot om man vill följa racet så noga som möjligt så är TV'n oslagbar. Det är två helt skilda saker.
Tänker man efter är det lite som att sitta på en fotbollsarena men bara se vad som händer på några kvadratmeter av planen , men som sagt allt omkring går inte att få i TV-soffan.
Är ni intresserade - ÅK!
Mina 2 cents:
Jag har (tyvärr) inte så bred erfarenhet av F1 live, men jag har varit i Monaco tre gånger.
En kvaldag, ett Historic GP och så racedagen förra året då det tyvärr ösregnade och blev svinkallt på läktaren. Förseningar, Schumachers olycka osv....
Oavsett skulle jag säga att F1-cirkusen är en fantastisk upplevelse live. Allt runtomkring, kanske speciellt i Monaco, med miljön, historiken, stämningen på banan kvällen före racet och på läktaren även när bilarna swishar förbi på en millisekund. Det är, i alla fall för mig, väldigt mäktigt. Det var dock ännu mäktigare med v8-motorerna såklart.
Däremot om man vill följa racet så noga som möjligt så är TV'n oslagbar. Det är två helt skilda saker.
Tänker man efter är det lite som att sitta på en fotbollsarena men bara se vad som händer på några kvadratmeter av planen , men som sagt allt omkring går inte att få i TV-soffan.
Är ni intresserade - ÅK!
Tack för svar, uppskattat! Jag frågar vidare.+1 på allt typ. Varit på Monza och Spa. Vore kul med Silverstone eller Barcelona nästa år.
Jag upplever att F1 har väldigt ostrukturerad biljettförsäljning. Förra året var planen att åka till Imola. Hade flyg bokat och väntade på att biljetter skulle släppas. Plötsligt släpps biljetter via någon suspekt hemsida som fått genomgående 1/5 i betyg av Italiens trustpilot. Många scam-anklagelser osv. Väntade idogt på att F1 skulle börja sälja via deras officiella hemsida men icke. Efter mycket om och men visade det sig att den suspekta hemsidan var rätt plats att köpa biljetter till Imola. En sida som inte alls var kopplad till F1. När jag köpte biljetter till Monza, som ju är i samma land, var det via officiella sidan. Vad vill jag säga med det? Jo, dels att kolla så att du är på rätt sida när du ska köpa biljetter. 10-15k för en vanlig sittplats låter extremt dyrt. Dels har det hänt något de senaste åren iom Drive to survive. Biljetterna går åt snabbt och de ligger såklart högre i pris, men 10-15k låter fortfarande orimligt dyrt för en vanlig plats. Jag hade sittplats i början av start/mål på Monza. Kostade 1500 kr/biljett om jag minns rätt (kanske 2000 kr). Det var 2015. På Spa hade jag general admission. Det kanske kostade 1000-1500 kr. Det var 2016. Även om det var trevligt att gå runt lite så är min personliga slutsats att det är bättre att ha numrerade platser så att man vet förutsättningarna, snarare än att försöka få en plats med bra sikt bland en massa belgare (och annat folk) som är på banan tiiiidigt på morgonen och tar bästa platserna.Tack för svar, uppskattat! Jag frågar vidare.
Hur mycket av "F1 cirkusen" får man egentligen uppleva med en "vanlig" biljett? Jag noterar att de säljer särskilda biljetter ("Paddock club") för typ 50.000 kr plus, så jag funderade på om allt roligt bara är superexklusivt till extrema biljettpriser och att det man får för en "vanlig" biljett (för typ 10-15k) är bara in och ut till en sittplats med dålig sikt över banan. Det är ju enorm skillnad - jag förstår att man kommer se halvkass och att det är svårare att följa loppet än på TV, men då vill man ju verkligen ha lite annan upplevelse runt omkring.
Jag funderar på antingen Monza, Spielberg eller Silverstone. Men de ligger ju i småstäder. Ska man sikta på att bo nära banan, eller är det bättre att bo i en större stad i närheten (Bologna, Wien, London?) och pendla ut till banan?
Jag betalade 550 EUR per biljett till Monaco förra året. Köpte då direkt från F1's officiella sida. Läkare K har jag för mig, precis i kurvan när de svänger ut vid marinan. Tyckte det var saftigt även för Monaco men tror tyvärr att priserna gått upp en del sedan dess eftersom efterfrågan exploderat. Priserna i Miami förra året var ju helt bonkers t.ex.Tack för svar, uppskattat! Jag frågar vidare.
Hur mycket av "F1 cirkusen" får man egentligen uppleva med en "vanlig" biljett? Jag noterar att de säljer särskilda biljetter ("Paddock club") för typ 50.000 kr plus, så jag funderade på om allt roligt bara är superexklusivt till extrema biljettpriser och att det man får för en "vanlig" biljett (för typ 10-15k) är bara in och ut till en sittplats med dålig sikt över banan. Det är ju enorm skillnad - jag förstår att man kommer se halvkass och att det är svårare att följa loppet än på TV, men då vill man ju verkligen ha lite annan upplevelse runt omkring.
Jag funderar på antingen Monza, Spielberg eller Silverstone. Men de ligger ju i småstäder. Ska man sikta på att bo nära banan, eller är det bättre att bo i en större stad i närheten (Bologna, Wien, London?) och pendla ut till banan?
Monza har sina problem också, totalt fiasko senaste åren för besökare. Token-system som haverar, gick inte köpa vatten & mat. Förhoppningsvis blir det bättre men förväntar mig inget mtp Italien.Tack för alla bra inspel och tips! Lutar åt Monza då, så kan man "göra" Milano och ta tåget ut till racet.
Ja, mycket som gick snett på kort tid där. Uselt pitstop (inte hans fel såklart), felbedöma underlaget och tappa 10 sek till på att få snurra runt och ta sig ut på banan igen, sen köra för fort i pitlane på det...Klantigt Perez!
Undrar man verkligen det med Ferrari? Tycker det visat så ofantligt många gånger att de är klåpare. Synd att charles kastar bort sin karriär där, han vinner ingen titel med de.Ja, mycket som gick snett på kort tid där. Uselt pitstop (inte hans fel såklart), felbedöma underlaget och tappa 10 sek till på att få snurra runt och ta sig ut på banan igen, sen köra för fort i pitlane på det...
Sen kan man återigen undra vad fasen Ferrari pysslar med när de kallar in Sainz men inte har plockat fram däcken.
FIA gav pole till Ferrari, standard. Bra kval!
Visst, men Ferrari bjöd ju i varje fall upp RB till fight. Det var ett tag sen Verstappen ens behövde anstränga sig. Fighten mellan Sainz och Leclerc blev lite extra krydda på slutet! Det var ett tag sen jag satt som klistrad under ett F1-lopp och det är ett bra betyg!Känns som det var fight genom hela fältet! Synd att RB är i en division för sig men
Blev dock lite nervös där när Sainz & Leclerc skulle köra om tredjeplats!
Visst, men Ferrari bjöd ju i varje fall upp RB till fight. Det var ett tag sen Verstappen ens behövde anstränga sig. Fighten mellan Sainz och Leclerc blev lite extra krydda på slutet! Det var ett tag sen jag satt som klistrad under ett F1-lopp och det är ett bra betyg!
Och Albon! Man undrar ju vilket toppstall det blir som lägger beslag på honom efter nästa säsong!