Tio minuter hann köras i FP1 innan det blev rödflaggat pga detta lock som lossnat. Det blev ingen mer körning för någon.
Invigningen igår var makaber, minst sagt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Känns mer och mer som Verstappen sa "99 percent show and 1 percent sporting event".Tio minuter hann köras i FP1 innan det blev rödflaggat pga detta lock som lossnat. Det blev ingen mer körning för någon.
Det är en cirkus och den som är introvert (oavsett mediaträning) framstår som en clown framför storpublik. Bakom en hjälm det inga problem med flera hundratusen i publiken och miljoner som följer sändningen.Om Miami fick en att bli illamående var det inget jämfört med gårdagens jippo.
Börjar gilla med Max och mer då han är ärlig. Detta är inte idrott, det är ett jävla jippo.
Känns mer och mer som Verstappen sa "99 percent show and 1 percent sporting event".
Helt klart, uppfriskande med Max ärlighet. Ocon fick så pass stora skador att chassit behöver bytas.Om Miami fick en att bli illamående var det inget jämfört med gårdagens jippo.
Börjar gilla med Max och mer då han är ärlig. Detta är inte idrott, det är ett jävla jippo.
Fast j*vlar vilka stor skärmar de hade och grafik de fick till vid förar-presentationerna!Haha vilket otroligt fiasko.
Vem ska laga brunnar mitt i natten? Iofs är väl LAS Vegas staden som aldrig sover.
Båda träningarna avblåsta. Får se om det går att köra imorgon.
Hade inte varit så sugen som förare att åka ut där.
Nu kommer huvuden rulla ..
Laga 1 och kontrollera 140st tillFast så lång stund ska det väl inte behöva ta att säkra ett brunnslock? Dock märkligt att det överhuvudtaget behövde hända. Det är ju F1 själva som arrangerar racet, så man kan ju inte skylla på okunskap eller slarv från nån lokal arrangör.
Forts.Haha, sicket fiasko. FP2 start om 30 min, pågår i 90 min. Dvs start lokal tid i Vegas 02:30 - 04. Fansen utkörda från läktaren, ser inte så bra ut för F1.
Ofattbart dåligt!Forts.
Sainz får 10 platser nedflyttning som straff för att de byter delarna som gått sönder. Ferrari överklagade men blev nekade. Helt otroligt.
Mössor, kepsar etc brukar ju sällan vara slumpmässigtMan måste ju bara älska den här flirten till moderstallet
![]()
Har hållit mig borta från samtliga medier för att kolla sammandraget som precis tog slut. Vilken magisk racing såhär mot slutet på säsongen, trots att det mesta redan ”är klart”.Topp 3-4 bästa racet i år
Oväntat bra, tycker racet innehöll allt
Absolut, en lite mer spännande banlayout hade dock inte gjort något. Lite väl mycket rakt fram kan jag tycka. Allt annat blev kanon.Har hållit mig borta från samtliga medier för att kolla sammandraget som precis tog slut. Vilken magisk racing såhär mot slutet på säsongen, trots att det mesta redan ”är klart”.
Leclerc gör ju ett mästerverk på sista varvet som inte Janne hann uppfatta. Han inväntar ju omkörningen till sista varvet och sista tänkbara tillfället för att inte riskera bli omkörd vid nästa DRS tillfälle. Perez hinner inte göra någon comeback och kurva 12 passar den som vågar bromsa sent. Det såg man att både Verstappen och Leclerc kunde utnyttja. Sjukt intressant att se hur toppförarna kan hantera och planera omkörningar på det här sättet. Lite som när Sainz för några racehelger sen bromsade in förarna bakom sig för att bilda ett DRS tåg som hjälper honom förvara position när bilen bakom tvingas kolla lika mycket bakåt som fram.
Las Vegas blev en hit, på alla sätt och vis - från kval till race.
Yep, lite kul med tudor iaf.Förstår inte varför de skulle vilja ha det namnet om jag ska vara ärlig… Bättre att ta tillbaka Toro Rosso då.
Edit: okej, ser nu på Reddit mm. att jag knappast var kontroversiell i ovanstående åsikt.