• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

par

Patek
2-Faktor
Inte det roligaste racet i år men vi fick se många fina kamper vid kurva 9

IMG_3005.jpeg
 

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Tyckte racet var riktigt bra. Alltid gillat Yas som bana.
Nu när den är omgjord tycker jag att den har blivit ganska bra. Innan var den ganska trist. Kört den (för) många varv i diverse bilspel, alltid lika frustrerande med chikaner i krypfart.

Kul säsong ändå, trots Max överlägsna vinst. Att det finns positioner i mästerskapet att vinna inför sista racet är kul.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Hehe. Mäktigt år för Max & RBR.

Över 1000 varv ledda i en säsong, rekord. Enda förare i år som körde samtliga varv, inte en enda DNF för Max. Imponerande mtp förra årets start.

Första året sen 2011 som Mercedes inte vinner ett enda race. Lyckades ändå knipa P2 i konstruktör-VM trots Charles försök i slutet.

Sainz enda icke RBR som vunnit.
Bilden nedan summerar Leclerc säsong.

leclerc-team-radio-at-the-end-of-the-abu-dhabi-gp-v0-lvm7zgnukp2c1.jpeg


nobodys-perfect-not-even-redbull-v0-pwy47c2b6q2c1.jpeg


only-drivers-to-complete-every-lap-in-a-season-v0-ky0x1su2rp2c1.jpeg
 

Mr.Eriksson

Cartier
2-Faktor
En rolig säsong överlag ja. Men det här med att se en överlägsen bil varje år hade man hoppats på skulle försvinna efter alla dessa år med Mercedes och därinnan RB. Man får väl acceptera läget helt enkelt
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
En rolig säsong överlag ja. Men det här med att se en överlägsen bil varje år hade man hoppats på skulle försvinna efter alla dessa år med Mercedes och därinnan RB. Man får väl acceptera läget helt enkelt
Det blir nog jämnare nästa år, så som Mclaren mfl kommit ikapp. Verkade även så på Max, väldigt känslosam gällande årets bil. Runt 100 dagar väntan nu då.

max-verstappens-records-2023-on-insta-v0-icsu8j618v2c1.png
 

Mr.Eriksson

Cartier
2-Faktor
Det blir nog jämnare nästa år, så som Mclaren mfl kommit ikapp. Verkade även så på Max, väldigt känslosam gällande årets bil. Runt 100 dagar väntan nu då.

max-verstappens-records-2023-on-insta-v0-icsu8j618v2c1.png

Man får hoppas på jämnare kamp nästa säsong! Plockar man bort Max från ekvationen så har det varit jämnt därbakom så. Vore trist om vi får samma resultat fram tills nya reglementet införs.
Och ja tacksamt med kort offseason! En annan följer NFL slaviskt också och där får man vänta mellan februari - september innan det blir action igen.
 

wlk

Omega
Hatten av för Max och Redbull men gud vad tråkig säsong det har varit. Hoppas verkligen på jämnare racing nästa år.

Instämmer, det går inte att förringa Max prestation. Jämnheten i den, trots olika typer av banor m.m. är bara att applådera. Är verkligen inget fan av Max som person men som förare har han mognat en hel del. "Torpedo Max" har till stor del försvunnit - kanske som en effekt av att han kör med mindre press nu. Vi har fortfarande sett tendenser till märkligt beteende, t.ex. när han pressar ut Leclerc utan anledning. Säkrat VM sedan långt tillbaka och måste ändå göra något sådant.
Men som sagt, går inte att förneka att han är otroligt snabb och stabil.

Jag har följt F1 sedan millenniumskiftet och har aldrig varit med om en tråkigare säsong. Visst, racingen har varit stundtals bättre och reglementesförändringen har gjort att racingen på totalen är tightare än på länge, men F1 handlar i slutändan om (för mig) vilken förare som ska vinna VM och den kampen kändes avgjort väldigt tidigt på säsongen.
Det tjatas ju en del om att Mercedes varit otroligt överlägsna men det är ju bara titta en stund på bilderna ovan för att se att den här RB-bilen är den bästa i världshistorien - i kombination med en otroligt vass förare och svaga andreförare.
Även när Mercedes var 0,5-1 sekund snabbare per varv var det åtminstone två förare som gjorde upp om VM långt in i säsongen och aldrig någonsin var bilen så överlägsen på alla banor att ingen annan bil vann något race. Hamilton/Rosberg-kombon var ju en nagelbitare av flera anledningar t.ex..

Med tanke på hur lite teamen får ändra på bilen inför nästa år är jag inte särskilt övertygad om att vi kommer se någon större förändring nästa år, men hoppet är det sista som lämnar...
 

Isodor

Audemars
Tänkte förlänga mitt viaplay paket i slutet av februari innan deras nya taxi går in på 699:- månad, vilket jag känner en stark olust till att betala ut varje månad för att se på tv.

Finns det några bra alternativ för oss i sverige att se på f1? Är det endast F1tv som gäller? Kollade på Sky, men då måste man VPNa från GB. Känns struligt och omständigt.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Tänkte förlänga mitt viaplay paket i slutet av februari innan deras nya taxi går in på 699:- månad, vilket jag känner en stark olust till att betala ut varje månad för att se på tv.

Finns det några bra alternativ för oss i sverige att se på f1? Är det endast F1tv som gäller? Kollade på Sky, men då måste man VPNa från GB. Känns struligt och omständigt.
Är ju fortfarande dyrt egentligen, men är det Telia-kund så ingår viaplay sport i deras tv-utbud

 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Tänkte förlänga mitt viaplay paket i slutet av februari innan deras nya taxi går in på 699:- månad, vilket jag känner en stark olust till att betala ut varje månad för att se på tv.

Finns det några bra alternativ för oss i sverige att se på f1? Är det endast F1tv som gäller? Kollade på Sky, men då måste man VPNa från GB. Känns struligt och omständigt.
Sjuka priser! F1TV alla dagar i veckan, ligger runt 160kr/mån och du får tillgång till allt, nytt som gammalt.

F1TV har egna kommentatorer men jag väljer alltid den med Sky's kommentatorer även om jag har svårt för hur biased dem är.
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Jag kör F1tv(140EUR/år) och MotoGP(124EUR/år).

Går att ladda ner respektive app till Chromecast TV så jag kör dem på tv/projektor etc utan att behöva casta eller dylikt. Finns säkert som app på enheter med Google TV med

Går givetvis att köra på telefon/platta med. Har dem nedladdade på min Android dongle i bilen exv :)
 
Senast ändrad:

Matte1970

Cartier
Sjuka priser! F1TV alla dagar i veckan, ligger runt 160kr/mån och du får tillgång till allt, nytt som gammalt.

F1TV har egna kommentatorer men jag väljer alltid den med Sky's kommentatorer även om jag har svårt för hur biased dem är.
Själv gillar jag inte F1s kommentatorer sedan jag avslutade Viaplay och gick över till F1. Bäst var Eje och Janne.
 
Topp