• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

Angående Piastris omkörning av Norris på första varvet:

What would Verstappen, Lewis Hamilton or Fernando Alonso have done in that situation? That’s the question routinely asked whenever Norris’s weaknesses are exploited.

The answer at Monza on Sunday came easily: they would have happily banged wheels with Piastri and/or ran him out of road.

Over. My. Dead. Body.

Whatever it took, whatever the situation required, they would have done it to ensure that they did not fall behind their own team-mate at the start of a race they really couldn’t afford to lose.

And if the method of their defence breached some pre-race team agreement? So what?

They would have done it anyway and debated the rights and wrongs of it later. To hell with your papaya rules.

Cuddly little Lando was once again too generous, too accommodating, on that opening lap, almost losing control of his own car in his heart-stopping desperation to avoid contact with Piastri.

Nog en kombo av allt, hans tjurighet, intervjuerna osv. Framstår ofta som en spoiled brat, mycket näthat kom nog från när han förstörde Max pokal & knappt var ångerfull.
Jo på det stora hela håller jag egentligen med. Pokalgrejen visade tydligt att han sannolikt fått växa upp med lösa tyglar.

För min del får Piastri gärna ta nr 1-platsen i stallet och som så många andra tror jag också att det kommer ganska snart.

Lite kul ändå.

everything-is-under-control-v0-3bm5sgphjemd1.jpeg
we-speak-after-v0-w375y6ud5fmd1.jpeg
future-wdc-generational-talent-beaten-by-a-kid-thats-been-v0-34u84fbz1imd1.jpeg

Njaaaa, fast jag vet inte om han var särskilt töntig den här gången? I cooldown var han ju bara tyst och i intervjun efteråt såg han rätt förkrossad ut.

Har inte riktigt fattat varifrån Lando-hatet på nätet har kommit ifrån senaste månaderna, är det för att han var barnslig när han skulle ge sin förstaplats till Piastri? 🤔

Obs, håller med om att han inte är WDC-material.
Jag måste säga att jag själv är förvånad, nästan chockad, över Piastri-hatet.
Jag såg nån random YouTube video med Peter Windsor som själv var väldigt kritisk mot honom.
Kändes lite obehagligt.
Jag fattar att UK vill ha en ny världsmästare, men så mycket ilska för hans omkörning av Norris...
Tror oxå som nån antydde att Mark Webber nog sett till att Piastri inte ska bli en given number two 😁

Tror att de snart kommer ha en nr.1 i Piastri.
Men man vill ju att Norris skall bita tillbaka på banan och inte bara vara syrlig i cool-down

Norris gav tillbaka platsen i Budapest och backade av nu i helgen, det är inte vinna till varje pris mentalitet.
Man kan säga vad man vill om att man inte ska krascha, men av någon anledning tror jag att Piastri vet att han har det mentala övertaget på Norris i det "chicken race" som blir när man fightas om platsen och tar tillfället i akt.

Att han sen blir en surpuppa när det går emot blir bara kul tv i min egen mening 😆

PS. jag finner det fortfarande väldigt komiskt att Webber är hans manager nu när hans adept är i en liknande situation med sin teamkamrat.
Piastri har växt rejält i mina ögon denna säsong och ännu mer de senaste racen! Kan tycka att det är lite tidiga Max fasoner dock. Vad gäller Logan, helt klart en stor talang som visat stabila resultat, men måste ta för sig mer. Han vet det, och tror det är anledningen till att han var tystlåten, funderar för mycket. Mina 2c.

Har inte kollat klippet, men tycker det känns rimligt att det är sant och att han kör detta som ett sista gig innan pension. Nämns det hur långt avtal han i så fall skulle ha signat?
Nej nämndes bara "multi year" kontrakt och 25 miljoner USD/år. Sades även att det kanske blir offentligt nästa tisdag.
Först i Mars 202, får han börja med en eventuell ny arbetsgivare!

Senast ändrad:
Då var det bekräftat med Adrian Newey till Aston Martin! Lawrence Stroll ska verkligen ha credd för att han inte gör något halvhjärtat 😂.

Förutom såklart att Lance aldrig byts ut, men det är ett uttjatat tema att spekulera kring. Får snarare bli en glad överraskning den dagen det kommer.

Tänk er en raketbil där Alonso kan ta vinster och Lance ett och annat podium. Kan bli bra!

Då var det bekräftat med Adrian Newey till Aston Martin! Lawrence Stroll ska verkligen ha credd för att han inte gör något halvhjärtat 😂.

Förutom såklart att Lance aldrig byts ut, men det är ett uttjatat tema att spekulera kring. Får snarare bli en glad överraskning den dagen det kommer.

Tänk er en raketbil där Alonso kan ta vinster och Lance ett och annat podium. Kan bli bra!

Det är jättekul även om jag inte tror att hans anslutande kommer innebära något revolutionerande för Aston Marton i och för sig. Det som kommer vara revolutionerande är investeringarna som görs i stallet i övrigt. Pappa Strulovitch verkar helt redo att sänka familjens förmögenheter i att få sin son ett fullvärdigt stall som kan utmana om mästerskapet. Han har ju t.ex. för att kringgå costcap gett Newey aktier. Det är ändå inte brist på engagemang.

Ska bli spännande att se vad som sker framöver.

Newey har helt rätt, Sky är sjukt partiska och irriterande. Som F1tv prenumerant har man tur nog att kunna välja deras egna kommentatorer, som oftast har mer kunskap än Crofty tex. Brundle är iofs vettig men resten är partiska.

Spännande race idag! I stort sett allt McLaren kunde hoppats på i jakten på konstruktörstiteln. En Ferrari och en Red Bull utan poäng, dessutom just i samma stund som Verstappen boxade för att ta snabbaste varv vilket nu istället gick till Norris. Kul för Piastri att få vinna på "riktigt" trots målgång under VSC.
Tråkigt för Perez när han äntligen haft en bra helg. Imponerande insatser från både Colapinto och Bearman. Vet inte om Colapintos start i Williams säger mest om hans egen förmåga eller hur otroligt dålig Sargeant var. Kanske en kombination.

Spännande race idag! I stort sett allt McLaren kunde hoppats på i jakten på konstruktörstiteln. En Ferrari och en Red Bull utan poäng, dessutom just i samma stund som Verstappen boxade för att ta snabbaste varv vilket nu istället gick till Norris. Kul för Piastri att få vinna på "riktigt" trots målgång under VSC.
Tråkigt för Perez när han äntligen haft en bra helg. Imponerande insatser från både Colapinto och Bearman. Vet inte om Colapintos start i Williams säger mest om hans egen förmåga eller hur otroligt dålig Sargeant var. Kanske en kombination.
Att inte Perez lyckades gå köra om Leclere är under all kritik. Ferrarin hade verkligen inget grepp på slutet. Annars gjorde han det bra.

Att inte Perez lyckades gå köra om Leclere är under all kritik. Ferrarin hade verkligen inget grepp på slutet. Annars gjorde han det bra.
Helt enig, och när han väl kom förbi så vågade han inte fullfölja. Hjärnspöken efter en usel säsong kanske, men kan inte komma på en enda annan förare från dagens lopp som inte hade armbågat sig förbi i samma situation. Hade nog gjort väldigt gott för hans självförtroende att bara få gå i mål framför Verstappen en gång

Knappt så pulsen lagt sig sedan igår men det är dags igen..

Sainz vann förra året, enda racet som Redbull inte vann alltså - helt otroligt. Ferrari brukar vara starka där, likaså Mercorna. Förhoppningsvis lika spännande som helgen som var.

skysports-f1-singapore-gp-race-week_6687401.jpg

Tider för Singapores GP nedan.

Fredag, FP1 kl 11:30. FP2 kl 15
Lördag, FP3 kl 11:30. Kval kl 15.
Söndag, Grand Prix kl 14.

Singapore_Circuit

Varför Norris är en tönt, rapporterar Max som bara vill gratulera 😅

Jag tror han snarare är teachers pet i detta läget... läste för ett par veckor sedan att förarna skall rapportera allt de ser till teamen oavsett nivå för att underlätta för stewards .

Med resultatet att rätt töntiga meddelande skickas ut i produktionen taget ur kontext.

Men jag är i grunden med dig... han verkar ha svårt att veta när det är dags att stänga igen kakluckan 😆

Varför Norris är en tönt, rapporterar Max som bara vill gratulera 😅

Det var väl en omkörning under säkerhetsbil. Tror inte många hade låtit bli om de trott att det kunde påverka deras chans för wdc.
Produktionen har ju en enorm påverkan på hur man uppfattar förarna. Hamilton var ju extremt dryg och o-gillbar med sitt konstanta gnällande följt av snabbaste varv. Men det var ju för att man valde sända just dessa klipp. Nu är han ju riktigt sympatisk!

Tillbaka
Topp