• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

Race week!

Knappt så man hunnit återhämta sig, men är det dags så är det. Tackar ödmjukast för påminnelsen @jerka2.0, var ju tvungen att se om ni är med i matchen.. :)

Lawson sägs hota Perez säte, ryktas om att Colapinto är intressant för Vcarb.

Nya däck ska testas under FP.

Max lär köra till Max, mtp hans historik här.

f1-multiple-grand-prix-winners-in-mexico-v0-ygarirzujkwd1.jpeg

Williams kör ett speciellt livery.

williams-special-livery-leak-v0-olnljcnhylwd1.jpeg

1920_20-mx24-preview-en

Tider för Mexico's GP.

Fredag
, FP1 kl 20:30. FP2 kl 00.
Lördag, FP3 kl 19:30. Kval kl 23.
Söndag, Grand Prix kl 21.

Mexico_Circuit
Bästa på hela veckan! Och den enda tablå jag behöver. 😍

Kul att det är så jämnt mellan stallen nu, så oddsen för bra racing i Mexiko ökar. I vart fall 2022 var ju extremt långtråkigt med 24 omkörningar totalt. Tydligen var det 48 st förra året, men jag minns det som riktigt segt det också.

Rejält spännande avslutning på säsongen. Extra spännande med förarrotationen, både Colapinto och Lawson imponerar och tänker man på nästa års uppställning ska ju flertalet rotera.

Förutom fighten mellan Max/Norr ser ju konstruktörs VM ut att bli en nagrlbitare. En hel del pengar för varje position och det är tight mellan många. Ferrari har avancerat helt under radarn, mer eller mindre.

IMG_0257.png

Rejält spännande avslutning på säsongen. Extra spännande med förarrotationen, både Colapinto och Lawson imponerar och tänker man på nästa års uppställning ska ju flertalet rotera.

Förutom fighten mellan Max/Norr ser ju konstruktörs VM ut att bli en nagrlbitare. En hel del pengar för varje position och det är tight mellan många. Ferrari har avancerat helt under radarn, mer eller mindre.

IMG_0257.png
Ja Ferrari ser starka ut, kul!
Var länge sedan

Max är ett monster ändå, enda förare som nått Q3 i varje race hittills.

Perez åkt ur fler ggr i Q1 (5) än Yuki & Stroll (4) & Colapinto (3) hehe..

Vilket kval av Sainz, hade gärna sett han i RBR.

max-verstappen-still-has-more-front-row-starts-than-any-v0-25jrqxztm6xd1.jpeg

the-race-carlos-sainz-admits-to-feeling-bittersweet-about-v0-cwro156we8xd1.jpeg

Grymt av Sainz!

Såg jag fel eller var det en person från Ferrari som var framme och gratulera honom i parc ferme :(

Senast ändrad:
Ja, det är verkligen trist att Sainz får lämna. Han har gjort allt som kan förväntas av honom.

Kommer Lewis att göra ett bättre jobb? Jag tvivlar..

Härligt race! Synd att det blev lite stökigt i livspusslet så jag inte kunde se hela i ett svep utan fick ligga i sängen vid 01:30 och snabbspola sista halvan 😅

Istället för att skriva om Perez slår jag in en annan öppen dörr: det är fan deppigt att Sainz ska byta till ligans näst svagaste lag medan han är i sin bästa form. Hoppas verkligen att Williams har något bra på gång inför 2026.

Härligt race! Synd att det blev lite stökigt i livspusslet så jag inte kunde se hela i ett svep utan fick ligga i sängen vid 01:30 och snabbspola sista halvan 😅

Istället för att skriva om Perez slår jag in en annan öppen dörr: det är fan deppigt att Sainz ska byta till ligans näst svagaste lag medan han är i sin bästa form. Hoppas verkligen att Williams har något bra på gång inför 2026.
Helt enig.
Och för att slå ihop de två öppna dörrarna: Det fanns nog en och annan i RedBulls depå under gårdagen som önskade att man hade signat Sainz när chansen fanns.

Försök inte ersätta - Ni är ju ute & cyklar! 🥳

Race week!

Dags för legendariska banan Interlagos.
Sprint står på schemat.

Redbull sägs vara intresserade av Colapinto, Argentina är en stor marknad.

the-race-in-every-race-that-max-verstappen-has-finished-p6-v0-mwfb0moidqxd1.jpeg

haas-next-stop-são-paulo-v0-7s81nan62rxd1.jpeg

Tider för Brasiliens GP.

Fredag, FP1 kl 15:30. Sprint kval kl 19:30.
Lördag, Sprint kl 15. Kval kl 19.
Söndag, Grand Prix kl 18

Brazil_Circuit

Senast ändrad:
Intressant ändå.

Jos var inte glad över 10 +10 sek bestraffningen Max åkte på, inte konstigt med tanke på att det var två britter i panelen & inte vilka som helst.. :)

De Telegraaf claim that Mr Verstappen is believed to be referring to Johnny Herbert, the former British F1 racer and Sky F1 television pundit, and Tim Mayer, the son of the late McLaren co-founder Teddy Mayer.

Herbert and Mayer made up half of the four-man FIA stewards’ panel over the Mexican Grand Prix weekend, with Loic Bacquelaine and Alfonso Oros Trigueros also on duty.

Vi behöver väl en Verstappen-DNF och en Norris-seger i helgen om det ska bli någon form av spänning i förarmästerskapet. Inte för att Norris förtjänar det men....

Tänk om Magnussen kör för Audi ...

Såg en intressant post om det, men hittar den inte nu

Senast ändrad:
Vi behöver väl en Verstappen-DNF och en Norris-seger i helgen om det ska bli någon form av spänning i förarmästerskapet. Inte för att Norris förtjänar det men....
Blir nog svårt, även om Verstappen mer och mer hittar tillbaks till sitt gamla fulkörande jag och verkar lite desperat.

Det mest spännande annars blir väl kampen mellan McLaren och Ferrari om konstruktörsmästerskapet. Ferrari har tagit in mycket de senaste helgerna.

Blir nog svårt, även om Verstappen mer och mer hittar tillbaks till sitt gamla fulkörande jag och verkar lite desperat.

Det mest spännande annars blir väl kampen mellan McLaren och Ferrari om konstruktörsmästerskapet. Ferrari har tagit in mycket de senaste helgerna.
Eventuellt att Max tar en ny motor & därmed startar längst bak.

Kul fakta nedan.
On this day 25 years ago, at the 1999 Japanese GP, Mika Häkkinen won his 2nd WDC, and Ferrari won the first Constructors' Championship since 1983, ending a 16-year drought. This season marks 16 years since Ferrari's last WCC in 2008 - can they repeat history and clinch the WCC?

Tillbaka
Topp