• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

Vad tror ni då? Kommer Hamilton hänga med Leclerc? Hans sista säsong med Mercedes var ju minst sagt ojämn. Att dessutom under så lång tid har kört för samma team kan också innebära utmaningar när det kommer till att finna sig till rätta. En fördel är väl att han i Leclerc får en rätt "snäll" stallkompis.

Svårt att sia om huruvida Hamilton fortfarande har "det". Kan gå hur som helst som jag ser det.
Man ska också ha i åtanke att Hamilton har vunnit 7 mästerskap och för honom är det bara en sak som räknas: vinna. De senaste åren har han inte haft bilen för att konkurrera där framme vilket gör att han tar betydande risker setup-mässigt för att se om de kan ”hitta något” och låsa upp potential i bilen.
Även strategimässigt har han tenderat att riskera mycket för att ha chans på vinst. Vilket såklart ger volatila resultat.
Russel å andra sidan tycker jag har hållit det mer safe.

Är helt övertygad om att om han har en konkurrenskraftig bil så kommer Leclerc få gräva djupt för att hänga med i den rutin Hamilton har i att prestera under pressen av att slåss om vinster i GPn och VM.

Man ska också ha i åtanke att Hamilton har vunnit 7 mästerskap och för honom är det bara en sak som räknas: vinna. De senaste åren har han inte haft bilen för att konkurrera där framme vilket gör att han tar betydande risker setup-mässigt för att se om de kan ”hitta något” och låsa upp potential i bilen.
Även strategimässigt har han tenderat att riskera mycket för att ha chans på vinst. Vilket såklart ger volatila resultat.
Russel å andra sidan tycker jag har hållit det mer safe.

Är helt övertygad om att om han har en konkurrenskraftig bil så kommer Leclerc få gräva djupt för att hänga med i den rutin Hamilton har i att prestera under pressen av att slåss om vinster i GPn och VM.
Ja, jag hoppas att du har rätt. Det ska bli intressant att följa i varje fall. Förutom den interna kampen i Ferrari, så har vi dessutom fyra team som antagligen kommer att slåss om segrar.

• Like
Reactions: wlk
Blev klockmärkesbyte med flytten också.
IMG_9424.jpeg

Och Tag Heuer har i egenskap av ny sponsor för sporten såklart uppdaterat sin Formula 1-serie av klockor:

Vad tror ni då? Kommer Hamilton hänga med Leclerc? Hans sista säsong med Mercedes var ju minst sagt ojämn. Att dessutom under så lång tid har kört för samma team kan också innebära utmaningar när det kommer till att finna sig till rätta. En fördel är väl att han i Leclerc får en rätt "snäll" stallkompis.

Svårt att sia om huruvida Hamilton fortfarande har "det". Kan gå hur som helst som jag ser det.
Om bilen är som han vill ha den, blir Leclerc avhängd.
Annars tvärtom.
Han trivdes alls inte i Mercan!

Kul grej med F1 75. Att det inte gjorts tidigare känns nästan orimligt, det är ju en så fasansfullt enkel idé att dra ihop alla team för att släppa årets bilar samtidigt. För att vara första gången tycker jag det motsvarade mina förväntningar, kändes lite krystat på sina ställen men ändå att man drog på smilbanden däremellan.

Taggad på säsongen nu!

Kul grej med F1 75. Att det inte gjorts tidigare känns nästan orimligt, det är ju en så fasansfullt enkel idé att dra ihop alla team för att släppa årets bilar samtidigt. För att vara första gången tycker jag det motsvarade mina förväntningar, kändes lite krystat på sina ställen men ändå att man drog på smilbanden däremellan.

Taggad på säsongen nu!
Egentligen ganska tröttsamt format om man tänker på faktiska nyheter. Inte ens färgerna på nya bilarna var i nytänk förutom RBs dotterstall, vad de nu kommer heta under 2025. Men behållningen var ju helt klart Jack Whitehall. Bara introt fick mig att garva högt när kameramannen zoomade in Max 😆

Ska bli så intressant! Förutom att det ser ut att bli jämnt mellan de fyra toppteamen, så ska det bli intressant att se om Williams har tagit ett så stort steg som det såg ut under testerna. Jag kommer i varje fall att hålla tummarna för att Sainz och Williams överraskar och lite då och då i varje fall kan utmana toppteamen.

Förutom att Buxton får vara Mr Obvious lite mycket så måste jag ändå säga att han är stor del i att DTS funkar. Har följt Tour de France varianten som nu är nedlagd och stor del i att den var halvkass var att fransmannen Steve Chainel som de satsade på i Buxton-rollen var så otroligt dålig (han är annars en ok tv-expert vid cykellopp).

Ska bli så intressant! Förutom att det ser ut att bli jämnt mellan de fyra toppteamen, så ska det bli intressant att se om Williams har tagit ett så stort steg som det såg ut under testerna. Jag kommer i varje fall att hålla tummarna för att Sainz och Williams överraskar och lite då och då i varje fall kan utmana toppteamen.
Det jag gillar med det här är att verkligen alla (utom möjligen personer direkt involverade i RB, Haas och Alpine) hoppas på samma sak.

Varken Sainz, Albon, Vowles eller någon annan del av Williams verkar ha särskilt många haters så det känns som att väldigt få kommer missunna dem de poäng som skrapas ihop i år.

Helt rätt @Kingesson, äntligen dags - skönt att ha F1 tillbaks i kalendern och något att se framemot 😎

Race week!

Känns väldigt roligt med återkomst till Albert park som öppning på säsongen, det var ett tag sedan!

435712521_840708454760102_7901452903297977751_n.jpg

Kalendern ser ut som följande.

59zq978p51uc1.jpeg

Tider för Australiens GP.

Fredag, FP1 kl 02:30. FP2 kl 06.
Lördag, FP3 kl 02:30. Kval kl 06.
Söndag
, Grand Prix kl 05.

Australia_Circuit.png

Helt rätt @Kingesson, äntligen dags - skönt att ha F1 tillbaks i kalendern och något att se framemot 😎

Race week!

Känns väldigt roligt med återkomst till Albert park som öppning på säsongen, det var ett tag sedan!

435712521_840708454760102_7901452903297977751_n.jpg

Kalendern ser ut som följande.

59zq978p51uc1.jpeg

Tider för Australiens GP.

Fredag, FP1 kl 02:30. FP2 kl 06.
Lördag, FP3 kl 02:30. Kval kl 06.
Söndag
, Grand Prix kl 05.

Australia_Circuit.png
ÄÄÄNTLIGEN! 🙌
Som vi sett fram emot säsongspremiären

Någon som bränt av DTS på Netflix ännu? Avsnitt 7 var bäst hittills, främst då förarna fick telefoner att filma med. Resten var ganska meh - mer drama under hela säsongen än vad som visas i serien, men helt ok tidsfördriv..

Vilka tror vi hamnar i topp i år?

HAM-VER-NOR/PIA lär blir många podiums av. Ferrari kan ta både WCC & WDC.

Tror jag också. Blir spännande att se dynamiken i Ferrari nu när Leclerc (antagligen) inte längre kommer vara så tydligt favoriserad.

Lite övriga magkänslor inför säsongen:
  • Vi kommer se mer intern rivalitet och konflikter än de senaste åren. Jag tror att Piastri blir ledande McLaren i år och att Norris kan ha svårt att hantera det. Leclerc + Hamilton som sagt. Lawson har redan visat att han är en rejäl vinnarskalle som inte är där för att skaffa kompisar, så om han kan anpassa sig relativt fort så lär vi se frustration och rivalitet även i Redbull. Jag tror dock mer på att Lawson inte kommer kunna hålla jämna steg med Verstappen och krascha en hel del för att han försöker för mycket, och att kan vara ersatt redan till sommaren. Hadjar och Tsunoda verkar ungefär lika hetlevrade båda två, så även där tror jag på drama.
  • Williams tar minst en podiumplacering.
  • Mercedes blir som bäst femma i konstruktörsmästerskapet.
  • Alonso vinner ett race (mer en önskan än en magkänsla, men absolut ingen omöjlighet).
  • Det blir sista säsongen som Verstappen kör för redbull.

Tillbaka
Topp