• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

Mankebank

Cartier
Dagens race visade åter att varken Perez eller Grosjean har i F1 att göra. Ingen av dem är väl bekräftade för 2019 och jag hoppas verkligen att de båda får lämna.
 

Oktogon

Panerai
Dagens race visade åter att varken Perez eller Grosjean har i F1 att göra. Ingen av dem är väl bekräftade för 2019 och jag hoppas verkligen att de båda får lämna.
Tveksamt att Perez skulle försvinna. Kapabel förare och inte minst enormt mexikanskt kapital som inget privat-team tackar nej till. Håller däremot med dig att Grosjean än en gång gör bort sig... finns andra som kan fylla den platsen bättre.
 

chrs

Cartier
Ingen av dem har kylan i kroppen vad han gjorde mot Sirotkin i omkörningen är inget annat än korkat och jag tror han nog fick sig en och annan tillsägelse av teamet efteråt.
 

Raste

Cartier
Pledge Member
Håller med dig helt och hållet. Kul som svensk med en F1-plats men det känns samtidigt som en "bortkastad" plats. Nu när Kimi är klar för Sauber känns det som att det kan bli svårt för Ericsson att stanna kvar, men det har man dock sagt tidigare, och ändå är han kvar i sporten.
Ja men F*N vad man unnar Mackan ett par riktiga mastodontrace så han får vara kvar ett år till. Mitt personliga intresse för F1 skulle bli 5% av vad det är idag om han åker till nästa säsong.

F1 i övrigt nu känns så jävla trött, dom 15 första varven var ett skämt och resterande varv var bara ett mindre skämt. Resterande race känns redan nu riiiiktigt lama.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Jag menar alltså pengarna som hans sponsorer (eller sponsor) puttar in i teamet, inte vad han plockar ut :)
Så är det ju även för en löfte som Ocon. Han verkar ju hamna utanför F1 2019.

Tror att Kimi gillar att köra F1 helt enkelt. Sauber kan ju inte möta hans gamla lönekrav så antagligen är det Fiat koncernen som betalar hans lön som Alfa Romeo ambassadör.
 

Mankebank

Cartier
Så är det ju även för en löfte som Ocon. Han verkar ju hamna utanför F1 2019.
Och det är ju för sorgligt att en jättetalang som Ocon inte får en styrning medan förare som Perez och Grosjean får fortsätta göra pinsamma nybörjarmisstag säsong efter säsong.

Tror att Kimi gillar att köra F1 helt enkelt. Sauber kan ju inte möta hans gamla lönekrav så antagligen är det Fiat koncernen som betalar hans lön som Alfa Romeo ambassadör.
Det spekuleras, till exempel av Mika Salo, att Räikkönen skulle vara intresserad av delägarskap i Sauber. Han har råd och det går inte att utesluta att det kan vara en bra affär. Han är populär och erfaren och kan antagligen göra nytta för utvecklingen, både för att locka sponsorer och som förare. Om två år är det dessutom nytt reglemente, vem vet var Sauber är då?
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Och det är ju för sorgligt att en jättetalang som Ocon inte får en styrning medan förare som Perez och Grosjean får fortsätta göra pinsamma nybörjarmisstag säsong efter säsong.


Det spekuleras, till exempel av Mika Salo, att Räikkönen skulle vara intresserad av delägarskap i Sauber. Han har råd och det går inte att utesluta att det kan vara en bra affär. Han är populär och erfaren och kan antagligen göra nytta för utvecklingen, både för att locka sponsorer och som förare. Om två år är det dessutom nytt reglemente, vem vet var Sauber är då?

Ja läste det. Fabriken ligger nära hans hem också.

Hoppas verkligen att Marcus är med 2019, om inte så kommer Leclerc och Kimi vara mina favoriter.
 

Oktogon

Panerai
Och där var det bekräftat att Ericsson lämnar Sauber... Giovinazzi får platsen i stället.
Verkar ju då som att den "Ferrari-plats" som finns i Sauber inte är den Kimi sitter på. Ändå lite underligt varför Ferrari väljer att plocka upp en junior till Sauber, med tanke på att platserna i Ferrari är stängda ett bra tag framåt... Tråkigt för Ericsson, men kul med en italienare på gridden igen.
 

Mankebank

Cartier
Ändå lite underligt varför Ferrari väljer att plocka upp en junior till Sauber, med tanke på att platserna i Ferrari är stängda ett bra tag framåt...
Leclerc har kontrakt bara för 2019 och Vettel för 2019 och 2020. Leclerc lämnar väl inte om han inte måste men det verkar väl klokt att ha ytterligare en förare på tillväxt om Leclerc inte uppfyller förväntningarna eller om Vettel väljer att sluta efter 2020. De låter dessutom säkert gärna Giovinazzi köra några säsonger innan han eventuellt är aktuell för Ferrari.
 

radius

Omega
Leclerc har kontrakt bara för 2019 och Vettel för 2019 och 2020. Leclerc lämnar väl inte om han inte måste men det verkar väl klokt att ha ytterligare en förare på tillväxt om Leclerc inte uppfyller förväntningarna eller om Vettel väljer att sluta efter 2020. De låter dessutom säkert gärna Giovinazzi köra några säsonger innan han eventuellt är aktuell för Ferrari.

Beslutet att plocka in Giovinazzi skadas nog inte utav att han är italienare.
 

Mankebank

Cartier
Inte alls oväntat, och inte svårt att förstå heller för den delen, men jäklar vad tråkigt att Mercedes inte kunde unna Bottas den här segern. Väldigt skum stämning efter racet där ingen var vidare glad.
Bottas förtjänade verkligen segern men det är en lagsport och förartiteln är viktigare än en enskild förare. Bottas började åtminstone inte säsongen som nummer två utan det är resultaten som satt honom i den här situationen, till skillnad från till exempel Andretti/Peterson 1978 eller Schumacher/Barrichello 2000-2005.

Förhoppningsvis kan han få tillbaka segern i Brasilien eller Abu Dhabi när titeln är säkrad.
 

Meckregg

Omega
Har någon här köpt F1 Tv Pro inför stundande säsong? Om ja, vad tycks om tjänsten, kvalitén, kommentatorerna osv?
Jag har, tycker allt är bra än så länge, men tittade bara på nån timme av testet första veckan, och att titta på gamla race funkar bra. Själv har jag kollat på Sky Sports sedan jag började följa F1, och eftersom det är samma kommentatorer så kan jag inte säga så mycket förutom att jag är van vid dom. Kvaliten är bra, läste även att 50fps kommer någon gång under säsongen. Även UI:t tycker jag funkar bra, det enda problemet jag haft är att appen inte fungerade under ett tillfälle i veckan.
 
Jag har, tycker allt är bra än så länge, men tittade bara på nån timme av testet första veckan, och att titta på gamla race funkar bra. Själv har jag kollat på Sky Sports sedan jag började följa F1, och eftersom det är samma kommentatorer så kan jag inte säga så mycket förutom att jag är van vid dom. Kvaliten är bra, läste även att 50fps kommer någon gång under säsongen. Även UI:t tycker jag funkar bra, det enda problemet jag haft är att appen inte fungerade under ett tillfälle i veckan.
Intressant, kör du VPN? Tänkte på eventuell block pga Viasats ensamrätt i Swe.
 
Topp