Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tveksamt att Perez skulle försvinna. Kapabel förare och inte minst enormt mexikanskt kapital som inget privat-team tackar nej till. Håller däremot med dig att Grosjean än en gång gör bort sig... finns andra som kan fylla den platsen bättre.Dagens race visade åter att varken Perez eller Grosjean har i F1 att göra. Ingen av dem är väl bekräftade för 2019 och jag hoppas verkligen att de båda får lämna.
Ja men F*N vad man unnar Mackan ett par riktiga mastodontrace så han får vara kvar ett år till. Mitt personliga intresse för F1 skulle bli 5% av vad det är idag om han åker till nästa säsong.Håller med dig helt och hållet. Kul som svensk med en F1-plats men det känns samtidigt som en "bortkastad" plats. Nu när Kimi är klar för Sauber känns det som att det kan bli svårt för Ericsson att stanna kvar, men det har man dock sagt tidigare, och ändå är han kvar i sporten.
Så är det ju även för en löfte som Ocon. Han verkar ju hamna utanför F1 2019.Jag menar alltså pengarna som hans sponsorer (eller sponsor) puttar in i teamet, inte vad han plockar ut
Och det är ju för sorgligt att en jättetalang som Ocon inte får en styrning medan förare som Perez och Grosjean får fortsätta göra pinsamma nybörjarmisstag säsong efter säsong.Så är det ju även för en löfte som Ocon. Han verkar ju hamna utanför F1 2019.
Det spekuleras, till exempel av Mika Salo, att Räikkönen skulle vara intresserad av delägarskap i Sauber. Han har råd och det går inte att utesluta att det kan vara en bra affär. Han är populär och erfaren och kan antagligen göra nytta för utvecklingen, både för att locka sponsorer och som förare. Om två år är det dessutom nytt reglemente, vem vet var Sauber är då?Tror att Kimi gillar att köra F1 helt enkelt. Sauber kan ju inte möta hans gamla lönekrav så antagligen är det Fiat koncernen som betalar hans lön som Alfa Romeo ambassadör.
Och det är ju för sorgligt att en jättetalang som Ocon inte får en styrning medan förare som Perez och Grosjean får fortsätta göra pinsamma nybörjarmisstag säsong efter säsong.
Det spekuleras, till exempel av Mika Salo, att Räikkönen skulle vara intresserad av delägarskap i Sauber. Han har råd och det går inte att utesluta att det kan vara en bra affär. Han är populär och erfaren och kan antagligen göra nytta för utvecklingen, både för att locka sponsorer och som förare. Om två år är det dessutom nytt reglemente, vem vet var Sauber är då?
Verkar ju då som att den "Ferrari-plats" som finns i Sauber inte är den Kimi sitter på. Ändå lite underligt varför Ferrari väljer att plocka upp en junior till Sauber, med tanke på att platserna i Ferrari är stängda ett bra tag framåt... Tråkigt för Ericsson, men kul med en italienare på gridden igen.Och där var det bekräftat att Ericsson lämnar Sauber... Giovinazzi får platsen i stället.
Leclerc har kontrakt bara för 2019 och Vettel för 2019 och 2020. Leclerc lämnar väl inte om han inte måste men det verkar väl klokt att ha ytterligare en förare på tillväxt om Leclerc inte uppfyller förväntningarna eller om Vettel väljer att sluta efter 2020. De låter dessutom säkert gärna Giovinazzi köra några säsonger innan han eventuellt är aktuell för Ferrari.Ändå lite underligt varför Ferrari väljer att plocka upp en junior till Sauber, med tanke på att platserna i Ferrari är stängda ett bra tag framåt...
Leclerc har kontrakt bara för 2019 och Vettel för 2019 och 2020. Leclerc lämnar väl inte om han inte måste men det verkar väl klokt att ha ytterligare en förare på tillväxt om Leclerc inte uppfyller förväntningarna eller om Vettel väljer att sluta efter 2020. De låter dessutom säkert gärna Giovinazzi köra några säsonger innan han eventuellt är aktuell för Ferrari.
Beslutet att plocka in Giovinazzi skadas nog inte utav att han är italienare.
Bottas förtjänade verkligen segern men det är en lagsport och förartiteln är viktigare än en enskild förare. Bottas började åtminstone inte säsongen som nummer två utan det är resultaten som satt honom i den här situationen, till skillnad från till exempel Andretti/Peterson 1978 eller Schumacher/Barrichello 2000-2005.Inte alls oväntat, och inte svårt att förstå heller för den delen, men jäklar vad tråkigt att Mercedes inte kunde unna Bottas den här segern. Väldigt skum stämning efter racet där ingen var vidare glad.
Jag har, tycker allt är bra än så länge, men tittade bara på nån timme av testet första veckan, och att titta på gamla race funkar bra. Själv har jag kollat på Sky Sports sedan jag började följa F1, och eftersom det är samma kommentatorer så kan jag inte säga så mycket förutom att jag är van vid dom. Kvaliten är bra, läste även att 50fps kommer någon gång under säsongen. Även UI:t tycker jag funkar bra, det enda problemet jag haft är att appen inte fungerade under ett tillfälle i veckan.Har någon här köpt F1 Tv Pro inför stundande säsong? Om ja, vad tycks om tjänsten, kvalitén, kommentatorerna osv?
Intressant, kör du VPN? Tänkte på eventuell block pga Viasats ensamrätt i Swe.Jag har, tycker allt är bra än så länge, men tittade bara på nån timme av testet första veckan, och att titta på gamla race funkar bra. Själv har jag kollat på Sky Sports sedan jag började följa F1, och eftersom det är samma kommentatorer så kan jag inte säga så mycket förutom att jag är van vid dom. Kvaliten är bra, läste även att 50fps kommer någon gång under säsongen. Även UI:t tycker jag funkar bra, det enda problemet jag haft är att appen inte fungerade under ett tillfälle i veckan.
Den 18 Februari i år så släpptes F1 TV Pro i åtta länder till, bland annat i Sverige.Intressant, kör du VPN? Tänkte på eventuell block pga Viasats ensamrätt i Swe.
Då är det ju bara att signa upp och förbereda sig för säsongen!Den 18 Februari i år så släpptes F1 TV Pro i åtta länder till, bland annat i Sverige.
Finns det någon information gällande detta som bekräftar?Tror det kommer vara gratis att testa nu under Australiens gp
Samma här. Såg den nu och är taggad på att kolla imorgon. Jäklar vad dom kraschar mkt.Aldrig sett en sekund F1 i mitt liv, men serien F1 Drive to survive på Netflix är fantastisk!
80-100 minuter brukar vara standardHur lång tid tar racet imorrn tror ni? Tänker om man inte pallar gå upp 6. Kanske man kan se andra halvan
Kanon tackar !80-100 minuter brukar vara standard
Andra halvan? Nej nej, upp kl 5 och kolla build up i en timme.Tänker om man inte pallar gå upp 6. Kanske man kan se andra halvan