Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag tycker inte ett straff överhuvudtaget var motiverat.Tycker tyvärr Hamilton får för lätt straff.
Tråkigt för Albon att missa en pallplats igen.
Jag tycker inte ett straff överhuvudtaget var motiverat.
Inte på något sätt trycker han ut Albon, han går inte på gas för tidigt, låser inte upp, styr inte ut bilen till vänster etc. Han kör sin linje genom kurvan som är fullt motiverad givet ingången på kurvan och hans fart och jag tror verkligen inte han kunnat göra något speciellt annorlunda.
Är det något som skall vara en racing incident så är det en sån har sak. Att köra om någon i en ytterkurva som Albon försökte sig på är oerhört riskfyllt, 2 ggr av 10 skiter det sig och jag tycker inte att Hamilton gjorde något fel, inte Albon heller för den delen. Tycker jag.
Känslan är att VSC används mindre under Michael Masi. Minns inga misslyckade VSC som skulle ha gjort att man hellre använder SC.Riktigt tröttsamt med SC. Varför används VSC oftare?
Fördelen med SC är ju att man samlar ihop fältet. Det ökar sannolikheten till bättre race speciellt om förarna bakom har nya däck och då kan bli omkörningar.Känslan är att VSC används mindre under Michael Masi. Minns inga misslyckade VSC som skulle ha gjort att man hellre använder SC.
Ja det blir ett bättre raceFördelen med SC är ju att man samlar ihop fältet. Det ökar sannolikheten till bättre race speciellt om förarna bakom har nya däck och då kan bli omkörningar.
Ja Merca drivlinan känns inte helt 100. Rökpuffarna som kom från Perez bil i utgången av kurvorna ser ju inte heller helt 100 ut. Någon som har teorier kring det, förbränningen av olja är väl striktare iår.Rätt kul race. Jag uppskattar när det händer en del även om det den här gången blev väldigt mycket SC. Det tråkigaste som finns är ju race där samma bilar ligger 1-5:a genom hela racet!
Spännande att Merca-motorn verkar lite opålitlig, då kanske vi får fler race med tre olika märken på pallen....
(Gissar dock att det är en sensortillverkare någonstans i världen som får jobba häcken av sig den här veckan för att säkerställa att det inte blir samma problem nästa helg.....)
Håller med dig till viss del.Jag tycker inte ett straff överhuvudtaget var motiverat.
Inte på något sätt trycker han ut Albon, han går inte på gas för tidigt, låser inte upp, styr inte ut bilen till vänster etc. Han kör sin linje genom kurvan som är fullt motiverad givet ingången på kurvan och hans fart och jag tror verkligen inte han kunnat göra något speciellt annorlunda.
Är det något som skall vara en racing incident så är det en sån har sak. Att köra om någon i en ytterkurva som Albon försökte sig på är oerhört riskfyllt, 2 ggr av 10 skiter det sig och jag tycker inte att Hamilton gjorde något fel, inte Albon heller för den delen. Tycker jag.
Håller med dig till viss del.
Nu har dock dom dömt att han gjort fel, baserat på det så är straffet för "snällt"
Antingen så är det Ham fel och då skall han ha straff för det, eller så är det en racing insident..
Mercedes har inte några förare kontrakterade och jag gissar att stallet gärna använder honom för att i någon mån dämpa Hamiltons lönekrav, men de kommer förstås inte kontraktera Vettel. Red Bull är inte intresserade. Aston Martin skulle kunna vara ett alternativ men Perez har kontrakt 2021 och även om Stroll inte har kontrakt känns han självklar. Williams har inte råd även om de skulle vilja vända utvecklingen. Återstår väl Haas som rimligen måste byta ut sina båda underpresterande kraschkungar snart, men nej, Vettel gör nog något annat 2021.Alonso tillbaka till F1 igen alltså... Frågan är vart Vettel ska försvinna nu när de stora stallen typ är fulla inför nästa säsong och han inte presterar speciellt bra. Rätt säker på att han vill vara 1a-förare också, vilket gör det ännu svårare...
De hoppas kanske höja sig en aning och sedan med hjälp av Alonsos snabbhet kunna börja aspirera på pallplatser. För Renault F1 gissar jag att det är en kamp om att inte helt avvecklas och Alonso kommer förstås att ge publicitet som de hoppas ska sälja bilar.Angående Alonsos återvändo är jag kluven. Jag gillar honom och ser honom som en av de starkaste förarna som kört de senaste 20 åren, men jag förstår inte vad han har att hämta i sporten längre. Han kommer knappast kunna utmana om mästerskapet i en Renault. Och vad ser Renault för nytta i honom? Han är en stor profil som ger mycket publicitet, men det känns som att det kan kosta mer än det smakar.
Hoppas det går bra så man kan dunka denna på max volymFin prestation av en världsmästare. Hoppas på problem med bilen så Verstappen kan utmana.
Jag håller med om att det är skevt med de femsekundersstraff som delas ut i loppen. Under kval är det standardmässigt tre platsers nedflyttning också för mindre förseelser som i värsta fall påverkar ett av flera flygande varv för någon annan men som ofta inte leder till några negativa konsekvenser alls. En sådan nedflyttning förstör ofta loppet helt för den bestraffade. Under loppet däremot är det regelmässigt fem sekunder för causing a collision som brukar innebära att den påkörde tappar alla eller nästan alla poäng. Dessa fem sekunder påverkar den felande betydligt mindre, ibland inte alls.Komiskt med kommentarer som hävdar något annat än att Hamilton orsakade kollisionen förra helgen.
Med tanke på att RBR förlorade nästan 15 sekunder på Hamiltons understyrning borde han själv fått minst detsamma i tidsstraff. Löjligt med 5 sekunder hit eller dit.
Medveten om att det är praxis. Systemet borde dock ändras enligt mig.Jag håller med om att det är skevt med de femsekundersstraff som delas ut i loppen. Under kval är det standardmässigt tre platsers nedflyttning också för mindre förseelser som i värsta fall påverkar ett av flera flygande varv för någon annan men som ofta inte leder till några negativa konsekvenser alls. En sådan nedflyttning förstör ofta loppet helt för den bestraffade. Under loppet däremot är det regelmässigt fem sekunder för causing a collision som brukar innebära att den påkörde tappar alla eller nästan alla poäng. Dessa fem sekunder påverkar den felande betydligt mindre, ibland inte alls.
Jag hoppas kanske Albon tar lärdom på samma sätt som Leclerc gjorde mot Verstappen ifjol på samma banaJag tycker inte ett straff överhuvudtaget var motiverat.
Inte på något sätt trycker han ut Albon, han går inte på gas för tidigt, låser inte upp, styr inte ut bilen till vänster etc. Han kör sin linje genom kurvan som är fullt motiverad givet ingången på kurvan och hans fart och jag tror verkligen inte han kunnat göra något speciellt annorlunda.
Är det något som skall vara en racing incident så är det en sån har sak. Att köra om någon i en ytterkurva som Albon försökte sig på är oerhört riskfyllt, 2 ggr av 10 skiter det sig och jag tycker inte att Hamilton gjorde något fel, inte Albon heller för den delen. Tycker jag.
Skaffa F1tv.Ingen Viasat Motor på min Telia Play i mobilen.....
Berätta om höjdpunkterna och vad jag missade under eftermiddagen!!!
Kunde ju vara en idé, men efter att ha läst kommentarerna här i tråden från den 5 juli blir jag inte det minsta sugen tyvärr....Skaffa F1tv.
Alltid blivit kompenserad, förra veckans strul fick man 7 dagar extra för. Förra året var de generösare och bjöd på månadsavgiften tex.Kunde ju vara en idé, men efter att ha läst kommentarerna här i tråden från den 5 juli blir jag inte det minsta sugen tyvärr....
Nåväl, jag överlever utan F1 på min skärm! Jag har ju semester o kan olja en bänkskiva, ta soporna till tippen, rengöra gräsklipparen eller något annat istället....