Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Under hela säsongen*Så mycket tvivelaktigt i hela racet. Sportsligt finns inte längre.
Och Liberty Media måste ju jubla.Blir en intressant säsong av Drive To Survive![]()
Är väl inget nytt att domarna frångår regelboken. Det såg vi redan på första varvet och ett flertal tidigare gånger under säsongenEnligt artikel 48.12 i regelboken (som ingen bryr sig om) skulle säkerhetsbilen vara kvar på banan till slutet av varv 58 och Lewis hade nog rätteligen vunnit.
Gissar på att inget kommer ändras i mästerskapet men blir nog en domstolsprocess av det hela.
![]()
Red Bull har haft otur hela säsongen och för första gången på länge vände det. Tänk på att VER blivit avkörd en gång, fått punktering och smällt vid en klar ledning, blivit påkörd av Bottas. Ändå är han med på slutet och RB har turen med säkerhetsbilen.Jag blir rent ut sagt så j*vla besviken på det här. Inför dagens race var jag riktigt likgiltig med idén att båda kan vinna och det blir bra oavsett vem, BARA det inte handlar om ett domslut.
Och vad får vi, troligtvis ett av de mest kontroversiella domslut jag någonsin sett och jag har över 20 år som insatt i sporten bakom mig.
Jag tycker 110% Ham förtjänade att vinna idag, han var den bättre föraren och det som avgjorde känns mer som att de tittade på vad som leder till mest pengar för sporten än något annat. Det fanns absolut ingenting Mercedes kunde göra för att stoppa det heller, hade de pittat under gulflagg hade inte RB gjort det och då hade det troligtvis också varit förlorat för de KAN inte räkna med en gulflagg (Jag tittar på dig Red Bull). För att inte nämna att det som skedde under sista varvet troligen bryter mot hur man får och inte får köra om varvade bilar.
Kortfattat, jag är riktigt ledsen över vad F1 har blivit de senaste åren. Det tar tyvärr bort all fokus från de fantastiska förarna och riktar mer och mer fokus på allt runtomkring.
Tsunoda och Gasly, 4:a respektive 5:a!!
konstigt? ferrari kontra alpha tauri etcOch folk är som tokiga för att Sainz är på pallen - ingen kan sluta prata om det, fullt fokus där…
Absolut, Man kan diskutera vem som haft mest otur under säsongen etc. men om man bara tittar till hur stor del domsluten styrt säsongen blir jag riktigt besviken och ur mina ögon förstör det F1 totalt!Red Bull har haft otur hela säsongen och för första gången på länge vände det. Tänk på att VER blivit avkörd en gång, fått punktering och smällt vid en klar ledning, blivit påkörd av Bottas. Ändå är han med på slutet och RB har turen med säkerhetsbilen.
Problemen är att det inte är svarta-vita regler och domarna är inte konsekventa.Absolut, Man kan diskutera vem som haft mest otur under säsongen etc. men om man bara tittar till hur stor del domsluten styrt säsongen blir jag riktigt besviken och ur mina ögon förstör det F1 totalt!
Ja, det där tog fart sista minutrarnaThat aged well.
Da fakk hände? Har Netflix scriptat detta?
Håller helt med, väldigt snyggt hanterat.Lewis hanterar det hela otroligt professionellt. Hade situationen varit omvänd har jag oerhört svårt att se att Max reagerat så snyggt som Lewis gör.
Riktigt så fungerar det inte. Hade Ham gått i depå hade de förlorat förstaplatsen till Ver och då hade Mercedes varit teamet som ligger bakom och "håller timmarna för ett mirakel". Sporten går inte ut på att hoppas på en säkerhetsbil..... Mercedes kan ju klaga allt de vill men i slutändan så var de väldigt konservativa och de tog inte chansen att gå i depå eller försöka sig på en två-stoppare när väl Ver gick in för att byta till hard igen. Det hade kanske kunnat avgöra racet men istället så verkade de bara hoppas på att det inte kommer komma en säkerhetsbil och det känns oerhört naivt.
Jag syftar på när Max gick i depå för andra gången, då kunde de ha gjort en overcut och bytt däck på Hamilton igen. Han hade inte haft helt fräscha däck inför säkerhetsbilen men han hade iaf kanske haft halvfräscha hårda däck istället för 40+ varv gamla däck.Riktigt så fungerar det inte. Hade Ham gått i depå hade de förlorat förstaplatsen till Ver och då hade Mercedes varit teamet som ligger bakom och "håller timmarna för ett mirakel". Sporten går inte ut på att hoppas på en säkerhetsbil.
Hamilton ligger i barriären om han svänger in. Dvs andra gången på back2back race ligger Hamilton i barriären. Båda gånger kör Verstappen full broms. Jämfört med Silverstone där Hamilton ligger jämnsides utan att ha behövt vara sen på bromsen. Stor skillnad.Är väl inget nytt att domarna frångår regelboken. Det såg vi redan på första varvet och ett flertal tidigare gånger under säsongen
Tror du citerade fel. Alternativt saknar du kompetensen att framföra din åsikt i skrift för jag förstår inte vad du vill få sagt.Hamilton ligger i barriären om han svänger in. Dvs andra gången på back2back race ligger Hamilton i barriären. Båda gånger kör Verstappen full broms. Jämfört med Silverstone där Hamilton ligger jämnsides utan att ha behövt vara sen på bromsen. Stor skillnad.
Ligger Hamilton jämnsides när de kör ihop på Silverstone? Är du rolig eller?Hamilton ligger i barriären om han svänger in. Dvs andra gången på back2back race ligger Hamilton i barriären. Båda gånger kör Verstappen full broms. Jämfört med Silverstone där Hamilton ligger jämnsides utan att ha behövt vara sen på bromsen. Stor skillnad.
På första varvet hade Verstappen smällt rakt in i sidan på Hamilton om Hamilton hade kört normalt. Hamilton hade fått en flygtur, kanske även legat upp och ned. Hade det gått lite fortare likt Jeddah hade han suttit i barriären.Tror du citerade fel. Alternativt saknar du kompetensen att framföra din åsikt i skrift för jag förstår inte vad du vill få sagt.
Edit: menar inget illa, förstår inte vad du syftar på. Pratar vi om incidenten på första varvet smäller Ham med Ver om han svänger in. När skulle han träffa barriären??
Ja om han hade kört som Verstappen, gasa på och köra sen inbromsning och missa linjerna på banan.Ligger Hamilton jämnsides när de kör ihop på Silverstone? Är du rolig eller?