Absolut, hoppas Lewis period är över för gott. Vore kul med ännu en ny mästare nästa säsong.
du och jag kommer ytterst sällan tycka lika.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Absolut, hoppas Lewis period är över för gott. Vore kul med ännu en ny mästare nästa säsong.
Förvisso men nu skrev du uttryckligen att du hoppas Hamilton får spö nästa år också. Där instämmer jag.du och jag kommer ytterst sällan tycka lika.
Förvisso men nu skrev du uttryckligen att du hoppas Hamilton får spö nästa år också. Där instämmer jag.
"Då fokuserar vi på att slå han nästa år igen då."
Max vann då han tog fler poäng över en hel säsong.Den som inte förstår den underliggande meningen i det har inte läst den här tråden.
Max vann pga Masi.
Och hamilton hade vunnit vm för de kört på Verstappen flera gånger. Har ni tunnelseende helt och hållet eller?Den som inte förstår den underliggande meningen i det har inte läst den här tråden.
Max vann pga Masi.
Okej, så i Brasilien när Ham är på utsidan och ska svänga in, finns det inget utrymme, för att Ver gasar på och åker brett. Gick det inte tillräckligt fort då eller?Snarlika situationer ja. Skillnaden är att i ena kurvan sker allt i knappt styrfart på 2an och i andra kurvan är det plattan i mattan 250—300 knyck.
För att citera dramadrottningen själv.
At that speed it's just so dangerous man
Svårt att fokusera på underliggande meningar när meningarna i sig är fulla av grammatiska fel.Den som inte förstår den underliggande meningen i det har inte läst den här tråden.
Max vann pga Masi.
Svårt att fokusera på underliggande meningar när meningarna i sig är fulla av grammatiska fel.
Men ok, då tolkar jag det som att vi inte håller med varandra här heller
Max vann pga tur med säkerhetsbilen och bra strategi från sitt team. Det är inte första eller sista gången en säkerhetsbil avgör ett race.Den som inte förstår den underliggande meningen i det har inte läst den här tråden.
Max vann pga Masi.
Sporten fick en nytändning redan i år av att det var en jämn fight i år och att någon utmanade Mercedes. Max har blivit framröstad till den mest populära föraren och 55% av F1 fansen tycker sporten mådde bättre 2021 än för 5 år sen.Det har du uppfattat korrekt.
Men 2022 kommer förhoppningsvis bli en nytändning för sporten.
Sporten fick en nytändning redan i år av att det var en jämn fight i år och att någon utmanade Mercedes. Max har blivit framröstad till den mest populära föraren och 55% av F1 fansen tycker sporten mådde bättre 2021 än för 5 år sen.
Det där med "bra strategi" får du nog fundera lite mer på. För de hade verkligen inte en bra strategi idag, de valde bara att göra det som mercedes inte gjorde och hoppades på ett mirakel som råkade få ett namn, Latifi och framför allt Michael Masi.Max vann pga tur med säkerhetsbilen och bra strategi från sitt team. Det är inte första eller sista gången en säkerhetsbil avgör ett race.
Så den stora katastrofen är att man släppte förbi bara ett par bilar istället för alla bilar som var varvade, bara så jag förstår dig rätt?Det där med "bra strategi" får du nog fundera lite mer på. För de hade verkligen inte en bra strategi idag, de valde bara att göra det som mercedes inte gjorde och hoppades på ett mirakel som råkade få ett namn, Latifi och framför allt Michael Masi.
Jag stod egentligen inte med foten i något av lägren inför dagens race med tanken att må bäste man vinna och låt oss hoppas att de inte blir något j*vla tjafs.
Men det blev tyvärr mycket värre än jag någonsin kunnat ana. Över 20 år i ryggen som F1-fan men jag har aldrig totalt tappat allt förtroende för FIA förrän idag.
Vad det gäller Max körstil är jag allt annat än imponerad, hans allt för aggressiva och ofta rentutav farliga omkörningar är en skam och jag förundras över att så många tycker det är okej! Jämför fighten med Perez idag. Hamilton må gnälla efteråt vilket är ganska larvigt, det var hårt som tusan men clean racing! ...något jag tyvärr ser allt för sällan från Max. För honom är allt för många omkörningar i stil med att antingen går jag om eller så slutar loppet för oss båda.
Men det jag tycker är absolut jobbigast är hur dålig stämning det blivit mellan supportrar och all hatstorm som sker mot både förare och domslut de senaste åren. Det här är inte den racing jag föll för.... Det har skett många kontroversiella saker i sporten genom tiderna, men jag vågar säga att det här året tar prisen över ALLT annat jag någonsin sett (Och det inkluderar en viss multipel världsmästare som medvetet kraschat in i sina rivaler). Så otroligt tråkigt och jag kommer i alla fall aldrig se på F1 med samma ögon igen.
Fram med regelboken igen nu FIA och se till att vi slipper sådana här fullständiga katastrofer till avslut på en annars underhållande om än mycket kontroversiell säsong. Bygg upp förtroendet igen så vi slipper en liknande situation igen som överskuggar våra otroligt skickliga förare.
Kul att Max vann, och i ärlighetens namn kanske det bästa för Hamilton.. häng med här nu, hade han tagit 8:e nu så hade det för alltid varit pga Mercedes övertag under denna era av reglemente (enligt kritikerna), nu däremot om han tar den 8:e efter ett nytt reglemente så är det svårt att se förbi att han är en klart skicklig pilot..
Jag skulle likställa det som hände idag med en fotbollsmatch där ena laget ligger under med tre mål, men i slutminuten får en straff eftersom en från läktaren kastat en flaska på planen som domaren bestämmer att den ska vara värd 4 mål om de sätter den. Till råga på de får målvakten bara stå på ett ben. Känns det logiskt?Så den stora katastrofen är att man släppte förbi bara ett par bilar istället för alla bilar som var varvade, bara så jag förstår dig rätt?
Okej, så att en kör av och man skickar ut Saftey car är domarens fel? Eller vad exakt är så hemskt att du tappar förtroendet.Jag skulle likställa det som hände idag med en fotbollsmatch där ena laget ligger under med tre mål, men i slutminuten får en straff som domaren bestämmer att den ska vara värd 4 mål om de sätter den. Till råga på de får målvakten bara stå på ett ben. Känns det logiskt?
Det var en skam för Formel 1, och de värsta är att ingen av förarna är att beskylla och de är de som drabbas hårdast. Kul för Ver, men tänk va kul att vinna sin första (och kanske enda) titel genom något så uppenbart fel som ingen av de båda förarna förtjänar.
Det där med "bra strategi" får du nog fundera lite mer på. För de hade verkligen inte en bra strategi idag, de valde bara att göra det som mercedes inte gjorde och hoppades på ett mirakel som råkade få ett namn, Latifi och framför allt Michael Masi.
Jag stod egentligen inte med foten i något av lägren inför dagens race med tanken att må bäste man vinna och låt oss hoppas att de inte blir något j*vla tjafs.
Men det blev tyvärr mycket värre än jag någonsin kunnat ana. Över 20 år i ryggen som F1-fan men jag har aldrig totalt tappat allt förtroende för FIA förrän idag.
Vad det gäller Max körstil är jag allt annat än imponerad, hans allt för aggressiva och ofta rentutav farliga omkörningar är en skam och jag förundras över att så många tycker det är okej! Jämför fighten med Perez idag. Hamilton må gnälla efteråt vilket är ganska larvigt, det var hårt som tusan men clean racing! ...något jag tyvärr ser allt för sällan från Max. För honom är allt för många omkörningar i stil med att antingen går jag om eller så slutar loppet för oss båda.
Men det jag tycker är absolut jobbigast är hur dålig stämning det blivit mellan supportrar och all hatstorm som sker mot både förare och domslut de senaste åren. Det här är inte den racing jag föll för.... Det har skett många kontroversiella saker i sporten genom tiderna, men jag vågar säga att det här året tar prisen över ALLT annat jag någonsin sett (Och det inkluderar en viss multipel världsmästare som medvetet kraschat in i sina rivaler). Så otroligt tråkigt och jag kommer i alla fall aldrig se på F1 med samma ögon igen.
Fram med regelboken igen nu FIA och se till att vi slipper sådana här fullständiga katastrofer till avslut på en annars underhållande om än mycket kontroversiell säsong. Bygg upp förtroendet igen så vi slipper en liknande situation igen som överskuggar våra otroligt skickliga förare.
Inte riktigt va? Mercedes valde själva att inte gå in i depån under andra halvan av racet då de värdesatte position över nya däck.Jag skulle likställa det som hände idag med en fotbollsmatch där ena laget ligger under med tre mål, men i slutminuten får en straff eftersom en från läktaren kastat en flaska på planen som domaren bestämmer att den ska vara värd 4 mål om de sätter den. Till råga på de får målvakten bara stå på ett ben. Känns det logiskt?
Det var en skam för Formel 1, och de värsta är att ingen av förarna är att beskylla och de är de som drabbas hårdast. Kul för Ver, men tänk va kul att vinna sin första (och kanske enda) titel genom något så uppenbart fel som ingen av de båda förarna förtjänar.
Jag pratar endast om detta race. Domarna i detta fall var så fast beslutna att de inte ville avsluta loppet bakom säkerhetsbil att de helt tappade förståndet vad de gjorde och vad de hade för innebörd. (De tänkte högst troligt bara tittarsiffror och pengar tyvärr? Ville de ha underhållning hade en rödflagg varit mer "rättvis".)Okej, så att en kör av och man skickar ut Saftey car är domarens fel? Eller vad exakt är så hemskt att du tappar förtroendet.
Det här är en fotbollsmatch som pågått i 22 matcher
Mercedes fick tidigt veta att dessa bilar inte skulle få köra om och kan då aktivt göra valet att inte byta däck eftersom de visste att de hade bra förutsättningar oavsett om det blir ett eller två varv efter säkerhetsbilen. Absolut otur att det blev som det blev, men de begicks även regelbrott när de valde att släppa vissa bilar samt att de släpptes på tok för sent. För att inte nämna den säkerhetsrisk jag tycker de utsätter de båda förarna för när man ställer en hårt pressad HAM mot en superaggressiv VER beredd att satsa allt på ett enda varv om världsmästartiteln som aldrig ens hade varit i närheten av att äga rum om de inte var för gulflaggen.Inte riktigt va? Mercedes valde själva att inte gå in i depån under andra halvan av racet då de värdesatte position över nya däck.
Oturligt nog för dem skedde avåkningen och säkerhetsbil i slutskedet men de bytte fortfarande inte däck då de fortsatt vägrade ge upp positionen.
Domarna skulle släppt back marker bilarna tidigare ja men det var väl enda felet som begicks?
Att resultatet av den domarmissen blev ödesdigert är egentligen Mercedes eget fel då de hade en plan de ej frångick.
Förstår att du pratar om endast detta race, men eftersom du jämförde det med en fotbollsmatch. Man har alltså kört 21 race innan idag och poängen var exakt jämna. Svårt att jämföra det med en match då.Jag pratar endast om detta race. Domarna i detta fall var så fast beslutna att de inte ville avsluta loppet bakom säkerhetsbil att de helt tappade förståndet vad de gjorde och vad de hade för innebörd. (De tänkte högst troligt bara tittarsiffror och pengar tyvärr?)
Jag hade inte haft några problem alls med att se VER som världsmästare om han vunnit detta race utan någon kontrovers efteråt. Jag vågar t.o.m. säga att han är den som troligen förtjänar titeln mer i år, men han förtjänade inte att slå HAM i detta lopp.
Mercedes fick tidigt veta att dessa bilar inte skulle få köra om och kan då aktivt göra valet att inte byta däck eftersom de visste att de hade bra förutsättningar oavsett om det blir ett eller två varv efter säkerhetsbilen. Absolut otur att det blev som det blev, men de begicks även regelbrott när de valde att släppa vissa bilar samt att de släpptes på tok för sent. För att inte nämna den säkerhetsrisk jag tycker de utsätter de båda förarna för när man ställer en hårt pressad HAM mot en superaggressiv VER beredd att satsa allt på ett enda varv om världsmästartiteln som aldrig ens hade varit i närheten av att äga rum om de inte var för gulflaggen.
Jag tänker inte sitta och försvara ena eller andra sidan, jag är gammal nog och sett tillräckligt med F1 för att fatta mina egna beslut och det som hände idag var allt annat än bra för sporten ur mina ögon. Jag hoppas bara FIA lär sig av detta och att en viss Masi nog tackar för sig efter i år.
Nej säkerhetsbilen får självklart köra in, de är ingen som ifrågasätter det. Däremot skulle de behövt vänta ett varv till för att cleara de varvade bilarna och då hade loppet varit slut.Förstår att du pratar om endast detta race, men eftersom du jämförde det med en fotbollsmatch. Man har alltså kört 21 race innan idag och poängen var exakt jämna. Svårt att jämföra det med en match då.
Så säkerhetsbilen borde kört sista varven även om faran var över just för att det inte skulle påverka utgången tycker du? Är inte krascher och säkerhetsbilen en del av F1 dvs?
O detta är en skandal till dom nivåerna att du inte sett något liknande på 20 år? Säkerhetsbilen skulle varit ute dvsNej säkerhetsbilen får självklart köra in, de är ingen som ifrågasätter det. Däremot skulle de behövt vänta ett varv till för att cleara de varvade bilarna och då hade loppet varit slut.
På vilket sätt begicks det ett regelbrott när tävlingsledaren valde att låta ett antal bilar få köra förbi säkerhetsbilen? Har du läst protokollet från mötet efter Mercedes protester?Jag pratar endast om detta race. Domarna i detta fall var så fast beslutna att de inte ville avsluta loppet bakom säkerhetsbil att de helt tappade förståndet vad de gjorde och vad de hade för innebörd. (De tänkte högst troligt bara tittarsiffror och pengar tyvärr? Ville de ha underhållning hade en rödflagg varit mer "rättvis".)
Jag hade inte haft några problem alls med att se VER som världsmästare om han vunnit detta race utan någon kontrovers efteråt. Jag vågar t.o.m. säga att han är den som troligen förtjänar titeln mer i år, men han förtjänade inte att slå HAM i detta lopp.
Mercedes fick tidigt veta att dessa bilar inte skulle få köra om och kan då aktivt göra valet att inte byta däck eftersom de visste att de hade bra förutsättningar oavsett om det blir ett eller två varv efter säkerhetsbilen. Absolut otur att det blev som det blev, men de begicks även regelbrott när de valde att släppa vissa bilar samt att de släpptes på tok för sent. För att inte nämna den säkerhetsrisk jag tycker de utsätter de båda förarna för när man ställer en hårt pressad HAM mot en superaggressiv VER beredd att satsa allt på ett enda varv om världsmästartiteln som aldrig ens hade varit i närheten av att äga rum om de inte var för gulflaggen.
Jag tänker inte sitta och försvara ena eller andra sidan, jag är gammal nog och sett tillräckligt med F1 för att fatta mina egna beslut och det som hände idag var allt annat än bra för sporten ur mina ögon. Jag hoppas bara FIA lär sig av detta och att en viss Masi nog tackar för sig efter i år.
Tror vi lägger ner det här, du är uppenbarligen bara glad att VER vann och vill inte se vad som faktiskt var fel.O detta är en skandal till dom nivåerna att du inte sett något liknande på 20 år? Säkerhetsbilen skulle varit ute dvs
Det står ju i klartext både att alla varvade bilar ska köra om samt att säkerhetsbilen ska in varvet efter detta. Jag har bara läst kortfattat att de yrkade på att FIA gör vad FIA vill i stort sett och har absolut inte förväntat mig någonting annat! Betyder fortfarande inte att det inte var fel, eller att jag personligen kan tycka det är helt fel heller för den delen.På vilket sätt begicks det ett regelbrott när tävlingsledaren valde att låta ett antal bilar få köra förbi säkerhetsbilen? Har du läst protokollet från mötet efter Mercedes protester?
Tror vi lägger ner det här, du är uppenbarligen bara glad att VER vann och vill inte se vad som faktiskt var fel.
Inget ont, bara synd att många är så trångsinta och bara ser "deras förare" och att denne minsann aldrig kan göra något fel.
Själv är jag skitglad för Sainz! (Så jävla grym! Men lite gutted över Norris.. Hoppades på mer.)
Jag tittar bara på denna situation, oavsett vem som blev drabbad, som jag anser var otroligt dåligt gjort, eftersom det uppenbart blev ett domslut som endast drabbar den förare som varit helt dominant hela loppet.
Det står ju i klartext både att alla varvade bilar ska köra om samt att säkerhetsbilen ska in varvet efter detta. Jag har bara läst kortfattat att de yrkade på att FIA gör vad FIA vill i stort sett och har absolut inte förväntat mig någonting annat! Betyder fortfarande inte att det inte var fel, eller att jag personligen kan tycka det är helt fel heller för den delen.
Jag säger inte att du har fel i sak och det får väl framtiden utvisa om Mercedes överklagande går igenom eller ej. I protokollet står det rätt tydligt att tävlingsledaren bestämmer hur säkerhetsbilen ska användas samt att samtliga team har kommit överens om att man ska undvika avslut av race bakom säkerhetsbilen i den mån det bara går. Jag tror att det är för tidigt att säga kategoriskt att det var ett regelbrott.Tror vi lägger ner det här, du är uppenbarligen bara glad att VER vann och vill inte se vad som faktiskt var fel.
Inget ont, bara synd att många är så trångsinta och bara ser "deras förare" och att denne minsann aldrig kan göra något fel.
Själv är jag skitglad för Sainz! (Så jävla grym! Men lite gutted över Norris.. Hoppades på mer.)
Jag tittar bara på denna situation, oavsett vem som blev drabbad, som jag anser var otroligt dåligt gjort, eftersom det uppenbart blev ett domslut som endast drabbar den förare som varit helt dominant hela loppet.
Det står ju i klartext både att alla varvade bilar ska köra om samt att säkerhetsbilen ska in varvet efter detta. Jag har bara läst kortfattat att de yrkade på att FIA gör vad FIA vill i stort sett och har absolut inte förväntat mig någonting annat! Betyder fortfarande inte att det inte var fel, eller att jag personligen kan tycka det är helt fel heller för den delen.
Det var ett grymt sätt att avsluta, men att det vore ett sådant grovt brott håller jag inte med om.Tror vi lägger ner det här, du är uppenbarligen bara glad att VER vann och vill inte se vad som faktiskt var fel.
Inget ont, bara synd att många är så trångsinta och bara ser "deras förare" och att denne minsann aldrig kan göra något fel.
Själv är jag skitglad för Sainz! (Så jävla grym! Men lite gutted över Norris.. Hoppades på mer.)
Jag tittar bara på denna situation, oavsett vem som blev drabbad, som jag anser var otroligt dåligt gjort, eftersom det uppenbart blev ett domslut som endast drabbar den förare som varit helt dominant hela loppet.
Det står ju i klartext både att alla varvade bilar ska köra om samt att säkerhetsbilen ska in varvet efter detta. Jag har bara läst kortfattat att de yrkade på att FIA gör vad FIA vill i stort sett och har absolut inte förväntat mig någonting annat! Betyder fortfarande inte att det inte var fel, eller att jag personligen kan tycka det är helt fel heller för den delen.