• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

Man skulle verkligen kunna tro att huvudsponsorn är Putin själv.. Men ska bli jävligt spännande med en nystart med nytt reglemente!! 😎
Ser fram emot augusti när man får åka ner till Spa igen och hoppas på bättre väder än i fjol 🥴
Ja, pappa Mazepin kan väl antas vara ganska hemmakär….

Siktar på att ta med min sambo på hennes första F1-race under året, mycket sannolikt blir det Barcelona i maj.

kul!
Vad bör man budgetera för en sådan resa , mellan tummen/ pekfingret ? 🙄

Här är ett alternativ om du inte vill boka allt själv, utan föredrar att ha ett paket. Kan också ge en ungefärlig indikation på pris, beroende på vilket race!

kul!
Beror helt på vilka biljetter du väljer. Jag körde en typ budgetresa dit för några år sen. Billigaste flyget till någon flygplats i närheten (minns inte vilken om jag ska vara ärlig). Boende på nåt motell i Liëge natten innan racet och de enklaste biljetterna till racet, dvs utan platser och man får gå runt och ställa sig där man ser bäst. Vi var där både kval och race och problemet med ”fria” platser är att det finns många människor med husbil som är där väääldigt tidigt och i praktiken blockerar sikten in på banan. Nu var vi mest i området ovanför Eau Rouge och det kanske finns bättre möjligheter någon annanstans men ska jag jämföra med när jag var på Monza året innan och hade plats vid start/mål-rakan så var Monza helt klart trevligare.

Hur som helst går det att komma undan billigt om man vill. Har man några dagar på sig finns det en massa resmål i krokarna. Vi var i Köln en natt bland annat.

Haha förmodligen ligger det något i det 😅
Barcelona skall tydligen vara väldigt trevligt. Sen har jag fått rekommendationer kring Silverstone, Monza & Budapest.
Beroende på vad man letar efter så att säga. Men Spa är magisk IRL[/QUOTE]

kul!

Det kan variera något oerhört beroende på hur man paketerar allting.
BEresor är ett bra alternativ om man vill få ”hjälp” med att plocka ihop.
Vi satt vid krönet vid eau rouge/raidillon och dessa var guldbiljetter och gick på 450€ för lördag/söndag. Biljetterna startar på typ 150€ för att få komma in på området utan sittplats.
Sen får man addera flyg t/r från tex Bromma till Bryssel & transfer. Dom flesta skulle jag säga bor i Bryssel så man behöver fixa med transfer till banan sen vilket är typ 1,5-2 timmar med buss ut i skogen bokstavligen.
Så det är inte den lättaste banan och ta sig till men landskapet är magiskt!

Nu börjar abstinensen bli kännbar på riktigt. 🤤
CDFEFD5B-A3A8-4331-8D1F-EA9326065653.png
5FBA919C-19B8-44FF-843C-947F780D63DB.png

Satan så snygg Aston var. Den där limegröna kontrasten funkar otroligt bra, till skillnad från förra årets rosa. Den såg mest ut som en tandkrämstub. Såg en intressant analys av bilen också:

Haha förmodligen ligger det något i det 😅
Barcelona skall tydligen vara väldigt trevligt. Sen har jag fått rekommendationer kring Silverstone, Monza & Budapest.
Beroende på vad man letar efter så att säga. Men Spa är magisk IRL
[/QUOTE]
Skulle också vilja åka till Spa pga den coola banan och att omgivningen verkar härlig. Har avskräckts av att infrastrukturen verkar lite dålig. Svårt att ta sig dit, mycket köer och sånt.

Jag har sett Monaco och Barcelona vilka båda är smidiga alternativ som kan kombineras med en trevlig semester. De brukar ju gå efter varandra i maj, vilket är en härlig tid vid medelhavet.

Skulle också vilja åka till Spa pga den coola banan och att omgivningen verkar härlig. Har avskräckts av att infrastrukturen verkar lite dålig. Svårt att ta sig dit, mycket köer och sånt.

Jag har sett Monaco och Barcelona vilka båda är smidiga alternativ som kan kombineras med en trevlig semester. De brukar ju gå efter varandra i maj, vilket är en härlig tid vid medelhavet.
[/QUOTE]

Det skulle vara den största nackdelen med Belgien just med logistiken. Det är mycket transport till och från och det blir mycket trafik på lördag & söndagen.
Men när man väl är på plats så är det magiskt. Hoppas på bättre väder i år än förra bara..

Monza är också en bana jag skulle vilja besöka. Skall tydligen vara riktigt trevligt samt relativt lätt och ta sig till och från. Sen är det ju Italien också 🤌

Jag lyssnade lite på viaplays F1 podcast och de hade ett avsnitt där de gick igenom vilka race som var bäst att besöka. Monza var typ högst upp på listan för det var dels en väldigt bra bana att se racet på med galet bra stämning, samt att det var lätt att ta sig till och från banan med boende i Milano.

Så jag lyssnade på deras tips, bokade flyg och hotell så fort datumen släpptes (hoppas det inte ändras nått nu bara...), sjukt taggad!

Jag lyssnade lite på viaplays F1 podcast och de hade ett avsnitt där de gick igenom vilka race som var bäst att besöka. Monza var typ högst upp på listan för det var dels en väldigt bra bana att se racet på med galet bra stämning, samt att det var lätt att ta sig till och från banan med boende i Milano.

Så jag lyssnade på deras tips, bokade flyg och hotell så fort datumen släpptes (hoppas det inte ändras nått nu bara...), sjukt taggad!

Janne & Erik gör F1 podden riktigt jävla bra tycker jag. Alltid kul och tagga till inför racehelg med ett avsnitt.
Stämningen på Monza måste vara episk alltså! Tror nog inte vi kommer se några strukna europeiska race i år om allt fortsätter som det ser ut nu.
Ungerns GP & Österrikes GP skall jag också hört är mycket ”Bang for the buck”

Jag har varit på Ungerns GP och Tysklands GP (Nürburgring) och kan definitivt rekommendera den förstnämnda. Nu var det 2013 jag var där men det var riktigt billigt att leva, taxi t/r till banan tog 20-30 min. Delat på fem pers kostade det typ 50 kr per person och resa.
Förstklassig mat i Budapest om man undvek turistgatorna och mycket att se i övrigt. Vi bodde torsdag-tisdag så hann med en del annat utöver banan fre-sön.
Oftast väldigt bra väder i Ungern också (men jäkligt varmt, vi hade 30-35 grader under helgen och 40 grader på måndagen!).

Huvuden rullar!

Masi ut, in med nytt. Nya direktiv. Nya SC direktiv gällande lapped cars osv.

Otmar ny teamchef i Alpine.

Drive to survive 11 mars.

De valde den lätta vägen alltså, tycker det är riktigt fel att Masi själv ska bära huvudet men det är väl för att skydda F1/FIA och visa på handlingskraft.

Ferrarin såg riktigt fin ut, ska bli så kul med testerna som kommer :)

De valde den lätta vägen alltså, tycker det är riktigt fel att Masi själv ska bära huvudet men det är väl för att skydda F1/FIA och visa på handlingskraft.

Ferrarin såg riktigt fin ut, ska bli så kul med testerna som kommer :)

Väldigt svagt av FIA att slänga en person framför bussen.. men förmodligen den ”enklaste” lösningen för dem.
Skulle nog tro att Mercedes lobbat mycket för detta

Väldigt svagt av FIA att slänga en person framför bussen.. men förmodligen den ”enklaste” lösningen för dem.
Skulle nog tro att Mercedes lobbat mycket för detta
Instämmer. När man t.o.m. får Herbie Blash att komma tillbaks som rådgivare. Det kan inte varit enkelt för Michael Masi att ersätta Charlie Whiting och det avtryck han lämnade efter sig. Spännande tider.

Kul att se. Den påminner mig om Ferraris 1990-utmanare, riktigt snygg. Jag förstår mig inte på vad de gjort med sidepodsen, ska bli intressant att se om det funkar.

Exakt! En lite mer ”deep red” som de körde på V12 bilarna på 90-talet 😍
Angående sidepodsen så har jag en känsla av att de hittat något där. Så mycket tid & pengar som de lagt ner på utvecklingen av denna bil så måste de hittat något innovativt

Den ser jävligt snabb ut :O

Men utseendemässigt sämst, men det är ju en racebil !

Väldigt annorlunda design om man jämför med Ferrarin längs med sidepodsen etc. Men frågan är hur pass mycket av dessa bilar som är ”raceklara” bilar inför week 1? Tycker ändå att toppteamen borde flyga lite under radarn tills slutliga träningen i Bahrain

Tillbaka
Topp