• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

Kan inte undvika att tänka på scenen i dts när Russell grät av lycka över p9. Har svårt att tro att det kommer några glädjetårar efter dagens p9 i kvalet.

P7 för haas är mäktigt dock!
Utkvalad av Bottas i en Alfa med.
0844B171-412B-44BE-9A7E-B2DF8A730E55.gif

Verkligen! Lite det som va andemeningen, blir genuint glad när man ser att Alfa och HAAS också får ett lyft tack vare Ferrari. Detta ger ju lite vibbarna av att det kommer va tajtare i både toppen och mitten iår!
Ja McLaren, Williams, Aston och Mercedes själva levererade knappast så något har Ferrari lyckats bättre med än Mercedes.

Jag kommer ihåg hur Alonso, 2012-2013 eller vad det var, ta en bil som vara helt oduglig till en andra plats. Detta var helt sjukt och killen får inte nog med cred för detta.

Det ska bli intressant att se vad Hamilton kan göra om inte Merc får ordning på bilen, som ändå är i bättre skick än Ferrarin Alonso hade.

Även om jag inte är större fan av Hamilton måste jag erkänna han är sjukt stabil. Inte direkt han misslyckas när han har den bästa bilen, tillskillnad från Vettle 18 och 19. (Ja, jag är fortfarande bitter :))

Kul för Ferrari! Kan bli bästa säsongen på många år.
Är det någon som ska åka på nåt GP?
Själv ska jag se Monaco för första gången. Har sett ett kval och ett veteranrace där tidigare men aldrig det riktiga racet.

Åker till Spa i Augusti 👍 men skulle väldigt gärna vilja åka på Monza också i år. Får se hur det går med det.
Har varit i Monaco tidigare men inte i F1 sammanhang. Lär nog vara skapligt coolt med den atmosfären 😎

8B6F4D9A-1EAA-4A36-AE91-112C1587462F.png
33A758C5-4E4A-41A0-9C97-1D3991E6C5A3.png

Spännande uppställning må man säga! Känns som att det rörts om i grytan. Första gången på ett tag som Ferrari har något att säga till om. 😂
Verkligen! Känns som att Ferrari verkligen lyckats med motorn. Man är inte van att se fyra Mercedesdrivna bilar i botten, i synnerhet inte med en McLaren bland dem. Ricciardo har naturligtvis sina skäl mtp sjukdom och att han knappt hunnit köra bilen, men att Norris inte är bättre än 12a bör vara väldigt oroväckande för dem. Kommer bli en intressant säsong. Mercedes kommer hitta rätt och stänga luckan fram till ferrari och rb kan vi nog anta, frågan är bara hur lång tid det tar.

Kan man säga att Redbull gör sin egen motor nu? Häftigt isåfall, ”energi dryck” tillverkare som gör sin egen f1 motor, när bil tillverkare som mclaren och alfa inte gör det :)

Kul för Ferrari! Kan bli bästa säsongen på många år.
Är det någon som ska åka på nåt GP?
Själv ska jag se Monaco för första gången. Har sett ett kval och ett veteranrace där tidigare men aldrig det riktiga racet.
Kommer åka till Monza, blir första F1 racet jag ser IRL, sjuuuuuuukt taggad.
Dessutom kul att tjejen blivit F1 frälst så hon följer med också.

86C5CFCB-6D05-4ACF-9C3D-45B2742DE4F7.jpeg

Kul odds. La 300kr på Verstappen och 100kr på Hamilton.
Hamiltons chanser borde vara obefintliga om inte nåt väldigt konstigt händer. Mercedes problem kommer bara förvärras med full tank över ett helt race än över ett varv.

Ferraris bil är snabb, men jag tror fortfarande på fördel för Red Bull över ett helt race vilket träningen indikerade. Kanske dags för första dubbelsegern på länge för RB?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp