• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

Hyffsat kul resultat idag ändå kan jag tycka. Kul med poäng för albon, mclarenbilarna och även ändå lite småroligt för Russel!
Synd med de som fick bryta idag.
 
Tycker racet idag var överlag lite tråkigt. Tråkigt för både RB och Ferrari, samt Hamilton. Hoppas det kan bli en jämn strid om mästerskapet mellan flera förare. Det roliga är ju kmag som har levererat ganska bra än så länge, man får hoppas på fler poäng för honom :)
 
Mercedes håller iaf, båda bilarna kommit i mål varje race. Stabilt.

Stroll, vilken idiot till förare både igår och idag. Noll självinsikt.

Albon, legend som kör hela racet på samma set däck och tar ändå poäng trots däckbytet i slutet.

Verstappen, aj aj vilken otur - förar-VM förmodligen avgjort men säsongen är lång. Mycket kan hända.
 
För er som följer F1 och vill skratta efter varje race kan jag stark rekommendera att följa F1troll_ på insta 🤩🤣
8A843255-5B01-4D60-BBEE-34CBF5930308.jpeg
 
Roligt att problem med tillförlitlighet förstört hela säsongen efter 3 lopp. Ingen spänning kvar, ser redan fram emot nästa säsong för denna är ju inget att se mer.
 
  • Like
Reactions: par
Roligt att problem med tillförlitlighet förstört hela säsongen efter 3 lopp. Ingen spänning kvar, ser redan fram emot nästa säsong för denna är ju inget att se mer.
Tycker att det gör säsongen bara mer spännande :) När bilarna går sönder titt som tätt kan ju ingen förare eller konstruktör sitta säkert på någon plats :) Samt att det verkligen visar på att F1 är en team sport och inte bara föraren som gäller.
 
Var på middag till 04 så jag missade. Men har kikat resultaten och ska kolla race strax.

Läskigt att mercedes tuggar på stabilt. Kul att Charles levererar ännu en vinst och spännande rättvist att både F och RB hade varsin DNF
 
Roligt att problem med tillförlitlighet förstört hela säsongen efter 3 lopp. Ingen spänning kvar, ser redan fram emot nästa säsong för denna är ju inget att se mer.
Vilken spåkula tittar du i för att veta att tillförlitlighetsproblem inte kommer drabba de stall som hittills gått i mål i varje race? Det har gått tre lopp, av 23, väääääldigt mycket kan (och lär) hända.
 
Precis.
Är dessutom ett stort och spritt fält, även om toppstriden just nu inte är jämn så finns det så många andra strider att njuta av.
Bara det att det skiljer 12 p mellan 2an och 6an efter 3 lopp. Med regernande världsmästare på 6eplats med en vinst i bagaget. Haas vs alfa och Alpha. Mclaren vs Alpine. Finns hur mkt som helst. 😍
 
Vilken spåkula tittar du i för att veta att tillförlitlighetsproblem inte kommer drabba de stall som hittills gått i mål i varje race? Det har gått tre lopp, av 23, väääääldigt mycket kan (och lär) hända.
Ingen, tycker bara det är sjukt tråkigt att det stallet och förmodligen den föraren som kan göra VM spännande mot Leclerc som det ser ut nu bryter lopp efter lopp för tillförlitlighets problem. Det kan hända andra med, eller så fortsätter det hända RB ännu mer och VM är ännu tråkigare att följa. Jag är inte den som sitter och hypar att en haas tar 4 poäng en bit ner tyvärr.
 
Är det inte lite tidigt att döma ut säsongen och Red Bulls chanser efter bara tre lopp? Säsongen består trots allt av 23 lopp! Glöm inte bort att Verstappen slog Leclerc så sent som i förra tävlingen och att Ferrari klantade till det rejält för Sainz i denna.
 
Ferrari & RB kommer med uppdateringar nu till Imola nästa helg och vi väntar fortfarande på Mercedes större uppdatering med nytt golv, vinge etc som dragit ut på tiden.
Det är oerhört mycket poäng kvar och köra om.

Ska absolut inte klaga över poängtabellen för tillfället! Men är sjukt chockerad att Russell är tvåa i förartabellen 😅
 
Spännande start men jag lider med Hamilton som onekligen är vår tids bästa förare och nu fast i en dålig bil som håller tillbaks honom. Sainz är en besvikelse än så länge tyvärr.
 
Spännande start men jag lider med Hamilton som onekligen är vår tids bästa förare och nu fast i en dålig bil som håller tillbaks honom. Sainz är en besvikelse än så länge tyvärr.
Jag är tydligen en Hamilton-hatare: Om han nu är så fantastisk borde han ju vinna trots brister med Mercan. Som ytterligare argument så är det för närvarande Russell som leder poängligan bland de två. Detta bekräftar också påståendet att 80% av förarna på gridden kunde vinna VM med Mercan under den s.k. Turbo-Hybrid-eran.
 
Jag är tydligen en Hamilton-hatare: Om han nu är så fantastisk borde han ju vinna trots brister med Mercan. Som ytterligare argument så är det för närvarande Russell som leder poängligan bland de två. Detta bekräftar också påståendet att 80% av förarna på gridden kunde vinna VM med Mercan under den s.k. Turbo-Hybrid-eran.

Det är såå uppenbart idag att om du inte har den bästa bilen så vinner du inte titeln. Och så är det bara, det är en materialsport.
En av vår tids absolut bästa som tyvärr hamnat i fel bil vid fel tillfällen är helt klart Alonso! Hade han gjort andra val längs vägen så hade han definitivt haft ett gäng fler titlar. 🤷🏼‍♂️
 
Det är såå uppenbart idag att om du inte har den bästa bilen så vinner du inte titeln. Och så är det bara, det är en materialsport.
En av vår tids absolut bästa som tyvärr hamnat i fel bil vid fel tillfällen är helt klart Alonso! Hade han gjort andra val längs vägen så hade han definitivt haft ett gäng fler titlar. 🤷🏼‍♂️
Så vad skiljer hans och Russels bilar åt? Hamilton hamnar väldigt ofta efter Russel.
Kan det vara så att dom "äldre" förarna har svårare med dessa helt "nya" bilar?
Kan han ha börjat bli lite skraj efter smällen med Verstappen förra året?
 
Så vad skiljer hans och Russels bilar åt? Hamilton hamnar väldigt ofta efter Russel.
Kan det vara så att dom "äldre" förarna har svårare med dessa helt "nya" bilar?
Kan han ha börjat bli lite skraj efter smällen med Verstappen förra året?

Vi ska först och främst komma ihåg att George Russell är en riktigt bra förare som klassats som en framtida världsmästare inom F1. Men kan mycket väl vara så att ”yngre” förare har enklare att anpassa sig till nya bilarna. Men det är ju lite motsägelsefullt eftersom Sergio Perez verkligen gjort ett lyft i år jämfört med fjolåret.
Jag börjar fundera hur pass motiverad Hamilton är. Jag tror hans önskescenario var att ta titeln förra året och sen pensionera sig med 8 titlar.

Skillnaden på bilarna inom teamet tror jag mestadels består av inställningar på vingar, mindre chassidetaljer.
 
Tillbaka
Topp