• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

Förvånad över
  • gapet mellan Alpha Tauri och Red Bull.
  • hur självklart det är att Hamilton inte är med i fajten.
  • hur bra Magnussen kvalar kontra farten under tävlingarna.
 
Det är sjukt spännande att det är så pass jämnt mellan RB & Ferrari trots att de har så olika bilar! Lite konstigt idag dock att Leclerc hade problem med graining och inte RB då Ferrarin varit silkeslen på den punkten tidigare race.
Verkade iaf finnas gott om fart framåt för Sainz med nya motorn i.
Och ja som många av er skriver, det är så tydligt att Mercedes verkligen inte är där i år. Dags och sluta sandbaga nu 😂

Kul att Magnussen hittat form på direkten också!

Hoppas på en cleant och spännande race imorgon 😎
 
Om Hamilton lämnar i slutet av detta år, antingen helt eller för ett annat stall, vem tror ni kommer då fylla hans plats?
 
Om Hamilton lämnar i slutet av detta år, antingen helt eller för ett annat stall, vem tror ni kommer då fylla hans plats?


Finns det någon vettig som sitter i ett kundteam till Merc och som inte är under ett långt kontrakt? 🤔
Har svårt och se dem plocka in en rookie, men skulle inte avskriva det.

Personligen tror jag både Hamilton & Vettel lämnar efter denna säsong. Alonso skulle nog mycket väl kunna överväga det också
 
Tänker du på att de inte visade tex Perez omkörning av Norris, utan istället något annat där det inte hände något spännande alls? Håller med isf 😅.

För övrigt otroligt vad dåligt det går för Mercedes nu. T.o.m McLaren tar ju poäng. Hamilton lyckas inte ens hålla en 13e-plats...
På F1TV visades den iallafall. 😎
 
Finns det någon vettig som sitter i ett kundteam till Merc och som inte är under ett långt kontrakt? 🤔
Har svårt och se dem plocka in en rookie, men skulle inte avskriva det.

Personligen tror jag både Hamilton & Vettel lämnar efter denna säsong. Alonso skulle nog mycket väl kunna överväga det också
Nästa år kan nog röra om lite på förarsidan. Piastri tar ju Alonsos plats. Hulkenberg skulle nog kunna ta Vettels plats på 1års kontrakt som nödlösning. Hamilton är lurigare. Men jag tror han fortsätter om han får
 
Nästa år kan nog röra om lite på förarsidan. Piastri tar ju Alonsos plats. Hulkenberg skulle nog kunna ta Vettels plats på 1års kontrakt som nödlösning. Hamilton är lurigare. Men jag tror han fortsätter om han får

Just ja Piastri! En person som kopplats mycket mot en framtid i Alpine är Gasly vilket jag skulle kunna se om inte Tauri kan signa honom över några år.
Hulkenberg skulle jag gärna ha tillbaka i F1, en person som bjuder på sig själv! Han kan väl ta Strolls plats ist..

Jag skulle kunna se Hamilton köra ett år till om Mercedes får ordning på bilen och bli konkurrenskraftiga. Tror det skadar lite av hans CV att fortsätta i den regi som råder nu ytterligare en säsong.
 
Tänker jag på en annan omkörning månne? Jag har också F1TV och någon omkörning relativt långt fram visades inte i realtid utan först några minuter efter att den hänt. Jag blandar kanske ihop den omkörningen med någon annan då 🤷

Jag är fan lite besviken också! Längesen nu man såg Totto Wolf slå sönder ett headset 🤔 what’s up with that
 
Just ja Piastri! En person som kopplats mycket mot en framtid i Alpine är Gasly vilket jag skulle kunna se om inte Tauri kan signa honom över några år.
Hulkenberg skulle jag gärna ha tillbaka i F1, en person som bjuder på sig själv! Han kan väl ta Strolls plats ist..

Jag skulle kunna se Hamilton köra ett år till om Mercedes får ordning på bilen och bli konkurrenskraftiga. Tror det skadar lite av hans CV att fortsätta i den regi som råder nu ytterligare en säsong.
Piastri är signad med Alpine (test/reserv) men då han vann F2 och ingen ledig plats i F1 står han mest och kommenterar i extrasändningarna i F1TV. Stroll har inget i F1 o göra, likaså Latifi dom kan man ersätta med vad som helst. Mercedes kommer (tyvärr) få ordning på bilen.
 
Tänker jag på en annan omkörning månne? Jag har också F1TV och någon omkörning relativt långt fram visades inte i realtid utan först några minuter efter att den hänt. Jag blandar kanske ihop den omkörningen med någon annan då 🤷
Kan vara jag som rör ihop det också, hade en sambo bredvid som tjatade om alla väninnor hon frågat om de ville ta ett glas ikväll. Mitt fokus var därför lätt splittrat.
 
Piastri är signad med Alpine (test/reserv) men då han vann F2 och ingen ledig plats i F1 står han mest och kommenterar i extrasändningarna i F1TV. Stroll har inget i F1 o göra, likaså Latifi dom kan man ersätta med vad som helst. Mercedes kommer (tyvärr) få ordning på bilen.

Då borde han rimligen få en chans kan jag tycka. Han har kvaliteter för det.
Håller helt med angående Stroll och Latifi.
 
Sitter och tittar på ”tech talks” på F1TV och inser hur sjukt lärorikt det är att lyssna på snubben till vänster på bilden. Någon annan som tittat? :)
A9E7BF07-7D0C-46F4-9C15-2124B1855965.jpeg
09AEE2B4-6628-43C2-8848-57B0976E3963.jpeg
 
Måste be till högre makter att Ferrari får lite mer fart framåt! Dock kommer det snart banor som kommer vara mer gynnsamma för dem tex Monaco & Spanien 🤔
 
Att Ferrarin är den snabbaste bilen på de kurviga partierna? Bra kval = start från första led winwin
Leclerc har inte så bra trackrecord på sin s.k. hemmabana. Visst tog han Pole sist när det begav sig, men skadorna har ådrog sig gjorde att han inte ens kom till start.

Dagens miss från tredjeplats skulle bli en dyr historia i Monaco.
 
Leclerc har inte så bra trackrecord på sin s.k. hemmabana. Visst tog han Pole sist när det begav sig, men skadorna har ådrog sig gjorde att han inte ens kom till start.

Dagens miss från tredjeplats skulle bli en dyr historia i Monaco.
Jag hoppas verkligen verkligen att han får vinna i Monaco. Sist var han snabb men i en underlägsen bil. I år har han en konkurrenskraftig så jag hoppas för hans skull att det går vägen
 
Leclerc har inte så bra trackrecord på sin s.k. hemmabana. Visst tog han Pole sist när det begav sig, men skadorna har ådrog sig gjorde att han inte ens kom till start.

Dagens miss från tredjeplats skulle bli en dyr historia i Monaco.

Mycket hjärnspöken med det facit. Men i år har Ferrari alla förutsättningar för att lyckas så hoppas på att grabben håller nerverna i schack
 
Tillbaka
Topp