• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

Vad tror ni om Vettel? 2019 börjar se ut som 2014 för honom. Efter ett antal år av dominans i sitt stall som uttalad försteförare tillsammans med en mindre snabb stallkamrat ställs han plötsligt mot starkare motstånd i form av en ung och snabb förare. I Red Bull 2014 ersattes Webber med Ricciardo som klart besegrade Vettel som sedan valde att lämna stallet. Till årets säsong har Räikkönen äntligen ersatts av en konkurrenskraftig förare trots Vettels mångåriga kamp för att han ska få stanna. Visst, Vettel ligger fortfarande aningen före sin mindre rutinerade stallkamrat i tabellen (det gjorde han lika långt in i säsongen 2014 också) men det beror helt på tillförlitlighet och stallorder. Leclerc har varit klart snabbare än Vettel.

Jag sticker ut hakan lite och tror att Leclerc kommer att besegra en allt mer frustrerad Vettel, speciellt mot slutet av säsongen. Inledningsvis blir det antagligen fler stallorder som håller kampen jämn men sedan inser Ferrari att de måste maximera stallets chanser mot Mercedes och att det är Leclerc som är den bättre föraren.

https://www.formula1.com/en/results.html/2019/races/1003/azerbaijan/practice-2.html
Instämmer helt, hoppas han slår Vettel och dom lägger ner detta fjantande med stallorder. Det förstör så mycket och det är redan i början av säsongen. Köper om det är nån enstaka gång och en förare är långt bakom längre in i säsongen men inte som detta är.

Vad tror ni om Vettel? 2019 börjar se ut som 2014 för honom. Efter ett antal år av dominans i sitt stall som uttalad försteförare tillsammans med en mindre snabb stallkamrat ställs han plötsligt mot starkare motstånd i form av en ung och snabb förare. I Red Bull 2014 ersattes Webber med Ricciardo som klart besegrade Vettel som sedan valde att lämna stallet. Till årets säsong har Räikkönen äntligen ersatts av en konkurrenskraftig förare trots Vettels mångåriga kamp för att han ska få stanna. Visst, Vettel ligger fortfarande aningen före sin mindre rutinerade stallkamrat i tabellen (det gjorde han lika långt in i säsongen 2014 också) men det beror helt på tillförlitlighet och stallorder. Leclerc har varit klart snabbare än Vettel.

Jag sticker ut hakan lite och tror att Leclerc kommer att besegra en allt mer frustrerad Vettel, speciellt mot slutet av säsongen. Inledningsvis blir det antagligen fler stallorder som håller kampen jämn men sedan inser Ferrari att de måste maximera stallets chanser mot Mercedes och att det är Leclerc som är den bättre föraren.

https://www.formula1.com/en/results.html/2019/races/1003/azerbaijan/practice-2.html
Jag hoppas du får rätt!
Behövs lite nytt friskt blod i toppen....

Återstår nu 15 segrar för att tangera Schumachers ”oslagbara” 91. Mitt tips är att Hamilton tar seger 92 i något av de sista loppen 2020.

Jag är beredd att hålla med dig. Kul att det slås rekord, men det är ganska ointressant att se Mercedes dominera race efter race.
Håller med. Det är dock tur att Bottas verkar ha ryckt upp sig i år så att vi i vart fall kan få en intern kamp om förartiteln. Hade varit otroligt trist att ha en så tydlig Mercedesdominans och en lika tydlig Hamiltondominans.

Fan va tråkigt race idag.. Ta bort Barca från kalendern... Ha den som testbana..
Om jag har förstått det rätt så har de inte ett kontrakt för nästa år. I och med att Zandvoort är på väg in i kalendern, och man inte vill öka antalet race på säsongen, måste något strykas. Just nu verkar Spaniens GP mest sannolikt att inte förnyas.

• Like
Reactions: K-S
Om jag har förstått det rätt så har de inte ett kontrakt för nästa år. I och med att Zandvoort är på väg in i kalendern, och man inte vill öka antalet race på säsongen, måste något strykas. Just nu verkar Spaniens GP mest sannolikt att inte förnyas.
Det vore bra om det blev så!

Sen kan man ju diskutera om Zandvoort kommer producera någon vettig racing, det är för det mesta snabba svepande svängar och väldigt smalt. Känns lite som förändring för förändringens skull...
Så är det kanske men just nu känns det som om nästan vad som helst är bättre. Annars får vi väl addera Rudskogen. Grym bana, ritad av Schumi!

Dags att kika mer på F2 kanske?
Ungefär som MotoGP. Oftast mer spännande och händelserikt i de lägre klasserna.....

Någon som varit på plats? (ledsen om detta redan avhandlats längre bak i tråden)
Jag var på Abu Dhabis GP för tre år sedan och fick blodad tand. :) Lite sugen på Monaco.

Jag var på Paul Ricard senast. Rekommenderas även om arrangemanget inte var perfekt med långa bilköer till och från banan och nästan lika långa köer till mat och dryck.

Har varit på Nürburgring och Ungerns GP. Sistnämnda rekommenderas på grund av det (troligtvis) fina vädret, gott käk och trevlig stad. Ligger dessutom mitt i semestertider. Vi tog taxi t/r till banan alla dagar vilket fungerade supersmidigt. :)

Har varit på Nürburgring och Ungerns GP. Sistnämnda rekommenderas på grund av det (troligtvis) fina vädret, gott käk och trevlig stad. Ligger dessutom mitt i semestertider. Vi tog taxi t/r till banan alla dagar vilket fungerade supersmidigt. :)
Var på Ungerns GP i somras, tyvärr var det lite för bra väder. 30 grader, stekande sol och vindstilla känns efter ett tag. Samtliga kiosker i närheten till vår plats sålde slut på vatten, och kunde bara erbjuda öl. Förutom det fantastiskt!

Så tråkigt med Laudas bortgång. Inte den bästa föraren men lätt den bästa profilen inom F1 i min mening.

Jag var på Belgiens GP 2016. Riktigt kul!!

Var på Ungerns GP i somras, tyvärr var det lite för bra väder. 30 grader, stekande sol och vindstilla känns efter ett tag. Samtliga kiosker i närheten till vår plats sålde slut på vatten, och kunde bara erbjuda öl. Förutom det fantastiskt!
Hehe, ja... vi hade 35 och sol alla dagar vi var där. Varmt var det ;-)
Vill minnas att vi hade upp mot 40 grader på måndagen efter racet...

Jag var på Imola (San Marinos GP) för många år sedan. Grym stämning och massor som hände runt banan kvällen innan racet. Men sjuuuuuuuuuuuukt svårt att ta sig där ifrån efteråt!!! Tog över 4 tim att komma ut till motorvägen efter målgång......

Varit på Hungaroring 3 ggr, Spa, Hockenheim och Silverstone varsin gång. Finns en hel del banor jag väldigt gärna skulle besöka för att se Formel 1 så lär försöka få till fler besök framöver.

• Like
Reactions: wlk
Räknar timmarna. Imorgon smäller det!
659D0EFB-6AA7-4664-8854-953D9EA4B932.jpeg

Tillbaka
Topp