Själv tycker jag det är rätt trist....
Vettel har känts som han är på dekis rätt länge nu och sista året har han verkat rätt oengagerad/uppgiven. (Men i ärlighetens namn kan ju verkligheten vara helt annorlunda än hur jag uppfattat den genom media och från tävlingarna). Vi får väl hoppas att det blir en rejäl nytändning för honom och att han blir sitt gamla jag och får fylla på med lite nya segrar. För är det något som senare helgens race visade så är det att det behövs lite fler olika vinnare i F1. Får vi fler sånna race blir det ju sevärt, men återgår det till Mercedes dominans så blir det snart meningslöst att titta....
(Jag har t.o.m. reflekterat över att sponsorerna på Mercedes bilar nästan borde vara besvikna! I många race visas ju deras bilar nästan bara de första 5 och sista 2 varven. Övrig tid visas ju alla de bilar som i alla fall på något sätt är inbladade i någon form av dueller. Men inte Mercorna för de bara drar ifrån i ensamt majestät....

)
Vad det gäller Perez får han gärna vara kvar i F1. Jag tycker han verkar kunna göra bra ifrån sig med halvdant material! (Men kanske har fel även där).